Ja det är svårt med hotfulla situationer, man vet ju inte hur man reagerar alltid och jag menar ju absolut inte att andra ska reagera som min sambo och jag. Det är lika stor risk att en inbrottstjuv eller en mindre grupp blir lika rädda för oss som vi för dem. Ett gäng ungdommar skulle vi förståss inte använda grovt våld mot men vi hade fått dem att ångra att de gjorde inbrott hos oss och vi hade hållt kvar så många vi kunde tills polisen kom. Vuxna människor däremot tycker jag är bättre att antingen slå medvetslösa eller binda fast så de inte kan utgöra något våld (tur vi har massor av rejäla bojjor i leksakslådan) ;) men vi räknar ju inte med att de vill bli fängslade frivilligt. Vi skulle iallafall inte lämna dem sålänge de kan göra en hotbild. Vilket våld vi hade använt hade nog berott på situationen, antalet personer och vad de var för några.. Jag har slagits för mitt liv så många gånger under min förra graviditet att jag vet vad jag är kapabel till.. Jag tål mycket stryk även med tillhyggen och klarar ett par brutna ben och dylikt, jag ger mig inte och i en livshotande situation går jag mot könsorgan, ögon,hals eller huvud. Thats it..
Tycker inte att rättsystemet fungerar i landet överhuvudtaget och därför så tar jag ingen skit från folk längre! Det kan vara värt i det långa loppet att göra det svårt för dem! Några kanske blir avskräckta..