• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • LindaVE

Godmorgon! Tack för igår! Jättetrevligt att träffa er och få gravidgagga lite utan att någon himlar med ögonen :) Hoppas det blir fler gånger! Jag hade en trevlig kväll ute, höll ut till 23 innan ögonen föll ihop alldeles, ett ganska bra resultat tycker jag! Nu blir det frukost och en promenad, ser ut att bli helt ok väder idag också. Ha det så bra! Kram Linda

• KnytetsMamma

God morgon:) Det är härligt väder ute, var ute en sväng innan och fåglarna kvittrade så fint. Stoppade först in ipoden i öronen men stängde av musiken ganska snabbt och lyssnade på fåglarna istället, härligt, man märker att våren är i antågande Glad.

Moa Li: sådär kände jag också efter första fikat, kanske är det för att man har graviditeten gemensamt och att det därför känns som att man känner varandra sen innan. Även jag var lite förvirrad när det gäller nickname och riktiga namn men igår tror jag att jag hade koll på vem som var vem, jag är ju Maria som jobbar på Specsavers :)

Nu har vi ätit frukost och ska snart gå en sväng till bilen (den står parkerad i Tannefors) och dubbelkolla så att den verkligen startar inför eftermiddagens besiktning. Sen funderar jag på om jag ska orka gå lite på bokrean, det är ju lönehelg så det lär vara massor med folk på stan. Då är det skönt att bo mitt i stan, man kan gå dit en liten sväng och är det för mycket folk är det bara att gå hem igen. Jag är verkligen ingen shopping-typ, gillar inte speciellt mycket att gå i affärer utan gör det mest bara när det är något jag verkligen måste köpa. 

Ha en riktigt skön lördag och njut av ledigheten, det ska jag göra i alla fall efter veckans hysterisk tempo på jobbet... 

• Javli

Tack själva för en trevlig fika igår, det får vi absolut göra om snart igen =).

hihi..det är inte lätt med alla nick, jag är Alexandra som skulle ha barn i mitten av maj, med den stora magen =).

Vi har också tagit en härlig promenad, i snigeltakt för min del. Hundarna och vi njöt nog lika mycket! Nu blir det snart fika ute i trädgården. Det börjar bli dags att fixa lite där ute snart och plantera lite blommor och så. Förra året var det som en stor jordhög med lite gräs men nu börjar det lika något. Det ska bli skönt att kunna använda trädgården i år. Ni är alla varmt välkomna på lite trädgårdshäng i sommar när det är varmt!

• Moa Li

Javli, åh vad mysigt. Jag kommer gärna och fikar i din trädgård i sommar. Jag är "blonda Moa med den orangea jackan som käkade choladtårta". Vi har en kollonistuga i Valla som vi ska renovera i sommar. Ska se till att bjuda på fika i nya inglasade uterummet i sommar. Lagom promenadavstånd från stan. Det kommer bli många och långa promenader med den röda fina barnvagnen i sommar. Solig När våren är här idag så känns sommaren plötsligt mycket närmare.

• Lilla a76 385

MoaLi: vi har oxå kolonistuga i Valla
    Tyvärr var jag inte med på fikat igår då jag blev sjuk.... Har en liten liten stuga och har funderingar på utbyggnad alt köpa radhus... Måste ta beslut snart så vi kan starta byggande isf... Skönt med vår så man kan börja pyssla lite där ute snart..

• Moa Li

Lilla: Åh, men vad kul! Då kanske vi är grannar. Minst 2 bebisar i Valla i sommar då. Jag är mycket nöjd med vårt val av att köpa stuga istället för "riktigt" hus just nu. Känns lagom med ansvar över sommaren, men endå gräsmatta, grillning och solstolar. Och resten av året är det bara att lyfta luren och ringa hyresvärden. Tycker Valla är ett jättemysigt område. Vi har stugan med det mest nedgångna och sneda uterummet, men jag har köpt 16 st nya fönster, så vi kommer att riva hela uterummet och bygga nytt så det kommer att bli som ett växthus med fönster hela vägen. OM vi får tid att bygga om med en bebis, men jag tror det går lättare nu i sommar än nästa sommar. Förhoppningsvis tycker bebisen om att sova i vagnen.

Jag har en stugblogg med massa bilder på www.styleroom.se/album/19485

Vårt kylskåp gick sönder i måndags! 19 grader och slytande smör på morgonen. Huh. Hade vi haft hus hade vi fått leta på ett nytt. Nu var det bara att ringa, de kom inom 2 timmar. Känns som jag vill billig månadskostnad och mer tid med bebis, än att renovera hus. Nybyggda hus är ju så djävlskt dyra här i Linköping. Det får komma senare.

Lilla, det blir fler fika, det är jag säker på. Så trevligt så. Känns spännande att vi är så många trevliga blivande mammor som har fikabehov under sommaren och hösten sedan!

kram Moa Li

• franed

Det var supertrevligt att träffas och  fika i fredags Jag (Annica) är den med beslutsångest när det gäller barnvagn. Ska åka och spana lite idag, får se om vi lyckas bestämma oss. Ha en riktigt bra dag i solen nu allihop

• Javli

Vad mysigt med koloni. Vi boddde i T1 tidigare och gick ofta förbi i Valla och beundrade alla fina stugor och trädgårdar =). Håller på att arbeta upp lite gröna fingrar och påbörjade en rabatt förra året i allafall. Får se vilket resultat det blir nu när det sakta men säkert blir varmare.

Vad fint ni har fått i stugan Moa Li. Var inne och kikade på bilderna- stugan ser verkligen superfin ut och det blir nog toppen med uterummet.

Hoppas ni hittar någon bra vagn idag Annika! Det är verkligen inte lätt att välja i denna djungel.

Hur har ni det fredagen den 9 mars. Ska vi köra en ny fika vid 16.00?

• Lilla a76 385

Jag kan fredag 9/3 kl.16
    Har då varit på vattengympa innan och är säkert så där härligt seg efter en timme i vatten men även hungrig på nåt gott

Börjar nu vakna till ur en dimma av feber, hosta och förkylning... Har ont i magen av allt hostande, men det är väl träningsvärk får jag hoppas.,,, väntar å ta reda på det tills imorgon då det är dags för bm igen för invägning och mätning... OM jag nu blir lite bättre tills imorgon så jag orkar ut ur lägenheten.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012