• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Åh, vilket härligt väder det är. Efter frukost och lite slappande med tidningsläsning tog vi en härlig promenad runt Tinnerbäcken, när vi kom hem kändes det så synd att gå in så vi gick till Stora Torget, satte oss på Mörners uteservering (de hade stängt) och köpte med oss take-away-kaffe från Burger King, det var otroligt härligt i solen och nu längtar man verkligen efter våren.

Nu efter lunch har jag legat i sängen och surfat hus på hemnet, pratat i telefon och haft det allmänt gött...sambon ligger i soffan och tar en siesta, gött med söndagar Glad 

Jag kan också fika den 9/3 som det ser ut nu, ska vi köra Babettes igen? Det är ett trevligt ställe tycker jag.

Mysigt med kolonilott, tyvärr har jag inte något större intresse för blommor och grönt men hade gärna haft en liten trädgård...men vi kommer gärna till era kolonilotter i sommar och hänger med bebisarna, mysigt.

Nu ska jag fortsätta surfa hus :)

Ha en fortsatt skön söndag!! 

• Lisol

Hej!

Blev ju ingen fika för mig i fredags, jobbade 7-15 och var helt slut. Hade nog inte varit något vidare social kände jag. Somnade direkt jag kom hem istället Skrattande ... Känns skönt att bara ha en arbetsdag kvar sen är det gravidledighet som gäller här.

Den 9/3 kan jag fika iallfall, lär ju vara utvilad tills dess :) 

• Moa Li

Ah. 10 mars ska vi till Göteborg. Ska se "Ljust och fräscht" med Lindström och Schyffert. Försöker övertala maken att vi ska ta "svängen förbi" Ullared där på fredagen. Men jag röstar ändå för Babettes, riktigt mysigt och bra med bord om man är många.

Var ute i kolonistugan idag. Inga snödroppar eller krokusar i rabatterna, vad jag kunde se. Men här utanför huset blommar det. Kolla vad härligt!!! Cool

• Moa Li

Vi pratade vagn på fikat. Här är vagnen vi köpt. Gillar den, mest för färgen. Gammal modell, men hoppas den rullar på fint i sommar iallafall, för i sommar ska det traskas. Jag ska också till barnmorskan imorgon, vägas igen. Tycker magen blivit jättestor och kan inte förstååå hur den ska fortsätta växa ända till juni!

• KnytetsMamma

Vägs ni vid varje kontroll hos barnmorskan? Jag trodde bara det var viktkontroller vid några av träffarna men hittills har jag också vägts varje gång. Än så länge har jag gått upp dryga 6-7 kg, får se var det slutar.....balansgång det där, man behöver ju gå upp tillräckligt så att Knytet klarar sig och att det finns lite reserver sen för amningen men samtidigt vill man ju helst inte gå upp för mycket så att det blir jobbigt sen efter förlossningen när man vill tillbaka till sin vanliga form igen....

Nu har jag landat i soffan igen efter en liten utflykt till affären för att handla middag. Det vi var sugna på fanns inte (alla frysarna var sönder så alla frysvaror var undanplockade Rynkar på näsan ) så vi köpte lite plockmat i charkdisken istället, det var inte helt fel det heller. Under tiden vi åt diskuterade vi namn, IGEN. Vi har flicknamn ganska klart för oss men pojknamn är svårt tycker jag. Vad tycker ni andra, har ni bestämt namn? För er som vet kön är det ju lite enklare, ni behöver bara fundera ut en sorts namn. Idag kom vi fram till att både min sambo och jag tror att vi får en pojke så därför är det ju extra typiskt att vi inte kan komma på något bra pojknamn som båda gillar. Tur det är lång tid kvar.

Ha en skön söndagkväll och bra start på veckan imorgon. Jag börjar som vanligt 11.15 på måndagar så jag tänkte handla lite mat inför veckan, ta en promenad och fixa några saker här hemma innan jag börjar, rätt skönt faktiskt. 

• 12Juni

Åh jag har inte hunnit komma med på någon fika, hoppas verkligen att jag kan träffa er alla den 9 mars om det blir en fika då!

MoaLi - Jag kollade oxå in dina bilder på Styleroom. Ser ju hur mysigt som helst ut! Även om jag inte alls har några gröna fingrar så måste jag säga att jag blev lite sugen på en liten stuga när jag tittade på dina bilder! Och vagnen ser väl super ut! Vi har bestämt oss för att beställa en från en engelsk sida så jag hoppas att det funkar när det väl blir dax =) Visst va det du som har bf 11 juni precis som mig?

På tal om att köpa saker så har ett rum så smått börjat ta form här hemma hos oss med spjälsäng, vagga(min gamla som är omlackad) och en byrå redo att fylla med kläder... Men har allt lite kvar att handla.. Har sagt att vi ska försöka "hålla oss" till april... men får se om det verkligen går!

Har ni andra köpt mycket ännu?

Idag har varit en riktigt effektiv dag hos oss. Städat, gått en tvåtimmars promenad å avslutat med ett spinningpass... Så nu sitter jag i morgonrock å ser fram emot några timmar i soffan å slötittandes på tv =) Jag vill ha meeeeeer helg! Är så avis på er som bara har några dagar kvar att jobba nu. Längtar till 1 juni när jag planerar att gå hem =)

Barnmorskebesöken tänkte jag på.... jag var hos BM i fredags.. men vägde mig inte då... bara mätte magen, tog järn, hb-värde, RH-prov samt lyssnade på knoddens hjärtslag ( som va riktigt skoj tyckte jag!!!!) Kanske ser besöken lite olika ut... eller?

Jaja... nu lockar soffan! Ha en fortsatt go söndagskväll alla!

• KnytetsMamma

Vi hade väl egentligen tänkt vänta med att köpa det mesta men sen har det dykt upp erbjudanden som vi inte kunnat motstå så vi har köpt: 

- vagn + extra solskydd till vagnen
    - spjälsäng
    - babyskydd
    - babygym
    - bärsjal
    - babysitter
    - kudde + täcke 
    - en del kläder (på tradera)

Så det vi har kvar att köpa är skötbord, madrass plus lite annat till spjälsängen, lite mer kläder i stl 62 och lite annat smått och gott. Men skönt ändå att vi har fixat det stora redan. 

Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan.

• Moa Li

12 juni: Jaa, det är jag som har BF 11 juni. Blev framflyttad 2 dagar, men BM lät ändå datumet stå kvar. Jobbar som lärare och mina elever slutar den 8:e, så får väl se om bebisen kan hålla sig till BF eller lite längre. Planerar att jobba terminen ut. Ska till BM imorgon, får se om datumet ligger kvar.

Jag har gått upp för mycket, men det springer jag bort i sommar - jag ska, jag ska, jag ska! Får, som sagt, gå till stugan och tillbaka ett par gånger om dagen Solig

Vi köpte den röda vagnen på blocket för 2000 kr, med sittdel till. Ska till babyproffsen med vagnens underrede för att se om det finns någon adapter till, som passar babyskydd. Ser så smidigt ut att ha babyskyddet på vagnens underrede.

Vi har Siri som namnförslag. Siri eller Erik. Kanske Adam. Funderar mellan Sigrid och Siri - men eftersom vi inte kan bestämma så kanske det blir Alice eller Linnéa istället. Haha. Tur det är ett tag kvar.

Vi har hittills köpt/fått vagn, babybjörn babysele, babygym och massa kläder. Ska till Ullared (har jag bestämt!) 9 mars, så då blir det nog påslakan och massa småplock. Kollar spjälsäng på blocket.

Kram Moa

• sandraf

Hej allihop!

Det kändes jättetråkigt att missa fikat i fredags men jag har haft en jättemysig helg med fyra av mina närmaste vänner från Värmland (alla bor på så olika ställen att det är svårt att samlas). Fick då reda på att en av dem precis har plusat!

Det enda vi har köpt är barnvagnen och ett babyskydd men vi får min gamla vagga, lånar en spjälsäng, lånar ett skötbord, lånar en babysitter, får några kläder (jag har fått tillåtelse av min sambo att köpa lite barnkläder om någon vecka! JIPPI!). Vi har velat vänta med att köpa på oss för mycket saker men nu börjar det kännas dags.

Tittade på ett nytt hus i fredags. Jag älskar det och sambon funderar. Det var ett jättekonstigt hus med många vinklar och vrår. Det var inte bara ett hus i mängden, vilket jag gillar. Vi ska försöka ta red apå lite mer fakta om diverse saker som kan röra det huset idag och sedan ta ett beslut utifrån det. Vi vill ju gärna på utanför stan så förhoppningsvis får vi en trädgård med huset istället för att köpa en kolonilott.

Jag kommer på fikat den 9/3. Ser fram emot det!

Nu måste jag börja arbeta! Skrattande

Ha det bra!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012