• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Lilla a76 385

Om jag uppfattat alla rätt så bokar vi...
    Fika babettes fre 9/3 kl.16.00

Javli
    Lilla_a76
    KnytetsMamma
    Lisol
    LindaVE
    Juni12 ?
    Sandraf

Ska till bm nu på kontroll och även hoppas på att jag får känna mig fortsatt frisk... 4dagar nerbäddad känns så där, men frågan är om det inte var en släng av influensan... Hosta, feber, snorig och trött... :-S

Eftersom helgen passerat o sängen ska jag nu i dagarna försöka hinna med allt som skulle gjorts... Behöver inhandla en skötväska, men hittar inte någon som jag ens kan tänka mig att ha.... Är man för kräsen då eller är modellerna inte så smarta??
    Sen behöver vi ett spjälskydd och en lampa till barnrummet... +en morgonrock!! Fick tips om att det är de plagg man utnyttjar mest under första månaderna hemma :-S Är det så kanske man behöver ha en hängandes i garderoben som ett alternativ....

Nehe.. Full fart framåt mot kvinnohälsan...

• Moa Li

Varit på kvinnohälsan idag och lyssnat på bebisens hjärtljud.

Börjar känna mig tjock. Blir proppmätt efter bara några tuggor mat och flämtar för minsta lilla. Men det är det värt! Har varit en riktigt bra dag på jobbet!

...fast i morse var vintern tillbaka. 

• KnytetsMamma

Idag har jag haft en tung dag, haft svårt att andas och känt mig allmänt yr och illamående. Har känts som att jag inte kunnat få tillräckligt med luft och syre och har därmed känt mig matt hela dagen. Nu har jag dock landat i soffan efter att ha kommit hem till ett dukat bord med underbar mat (tackar min kära sambo för det), sen var vi på Hemköp och hämtade vår nya kamera och nu kommer jag inte röra mig ur fläcken på resten av kvällen, mer än att fixa kvällsfika om en stund.

Imorgon är vi äntligen full styrka på jobbet igen, ska bli så skönt att kunna andas lite mellan varven och hinna med allt man egentligen behöver hinna med. Sen till helgen åker vi till svärföräldrarna och blir bortskämda, de är alltid så omtänksamma när vi är där. Vi ska dessutom få en vit byrå till Knytet, de håller på att flytta från hus och behöver därför göra sig av med lite möbler, perfekt för oss nu.

Ha en skön kväll och så hoppas vi på att våren är i antågande snart Solig 

• Moa Li

Ikväll hade jag tänkt att "fylla i" utväxten i mitt hår - men slutade som många gånger förr med att jag färgade i hela. Typiskt. Nu har jag gått från en ljusblondslingad brun till en dassig ljusbrun.

Tur att livet inte går under för det. Kanske kan ha i lite mer rött.

• 12Juni

Hejsan! Efter en helg då koden varit helt stilla så gav Denise tillkänna rejält idag med kullerbyttor å sparkar som heter duga :) Riktigt skönt då jag börjar boja lite när jag inte märker av den något på nån dag. Kanske kan det i helgen berott på att de va full fart hela tiden med Sthlm heldag på lördagen å sen långpromenad å träning på söndagen... Klart det vaggades på ganska bra i magen då :) Imorgon tänkte jag byta vårdcentral då jag fått tips att Valla ska ha bra BVC å föräldragrupper. Var är ni listade? Vore ju skoj att hamna i samma föräldrakurs som någon av er andra! Sov gott när det är dax!

• 12Juni

Haha ingen höjdare att skriva på iPad med autostavning märker jag... Här kommer ordlista för att tyda ovan inlägg :) Koden= knodden Denise= den sig Boja= noja Jaja, kan inte bli rätt jämt haha...

• Lilla a76 385

12 juni: vi tillhör valla, fast vi inte bor där i krokarna längre... Men Linköping är inte större än man kan promenera dit
    Har bara hört gott om BVC och öppna förskolan där så det hoppas jag på framöver..
    Föräldragrupp går vi på kvinnohälsan nu de sista tre veckorna i mars...

Var till bm idag och allt är bra. Ärtan har vänt ner sig (vilket jag inte trott, så alla "sparkar" nere i sidan har varit boxningar )
    Allt ser bra ut och hjärtat slog förfullt. Fick tyvärr besked att vi måste byta bm, då hon flyttar en månad innan bf. Jaja, vad göra åt saken...

Var till sjukgymnast på us oxå. Var en gruppträff om hur man kan "träna" och försöka minska smärta i bäcken... Får ta råden och tipsen som förebyggande info - har (peppar peppar) inga känningar alls. Var inte jätte givande tycker jag, men värt en hundring att veta var man handlar bälte och hyr Tensapparat om man behöver samt papper på övningar.

På fredag nya utmaningar m vattengympa :-S

Natti alla!!

• Javli

Jag har också hört gott om Valla, vi kommer tillhöra BVC i Ljungsbro eftersom vi bor där. Smidigt att ha det så nära.

Ser verkligen fram emot fikat nästa vecka. Annars jobbar jag och står i, vilar på resten. Såg till min glädje idag att FK godkänt min sjukskrivining. Efter 2 månader utan lön blev det verkligen välkommet! Men sedan ringde de på eftermiddagen idag och frågade hur det gick med jobbet. De ville även göra upp en rehab.plan för att jag skulle kunna återgå till mitt arbete på full tid. Påpekade att jag är höggravid och inte har möjlighet att bli omplacerad. De ville ändå ringa min chef och matcha mig mot arbetsmarknaden för ett enklare arbete. Jag påpekade igen att min sjukskrivning ju har blivit godkänt, ska de bara ta tillbaka den då? Det kunde de inte svara på utan skulle återkomma. En stund senare ringde det igen och nu verkar det som att jag får behålla min sjukskrivning och jag fick även godkänt för mars månad. Därefter får vi se..Jag har aldrig haft med FK att göra så jag hoppas att detta blir smidigt och att man får vara frisk framöver...

• KnytetsMamma

Vilket härligt väder det är ute, det är ju riktigt varmt i luften...tog en extra liten sväng på stan när jag gick hem från jobbet, annars tar det mig bara 2 minuter att gå hem Glad

Idag var vi full styrka på jobbet igen och det var lite lustigt för nu kändes det nästan som att vi var FÖR mycket folk...hehe...en tjej gick dock hem igen på eftermiddagen eftersom hon var genomförkyld och hade feber, hoppas inte hon hann smitta ner mig för jag har ingen lust att bli sjuk.

Vi tillhör VC Nygatan eftersom det är den vårdcentral som ligger närmast oss, vet varken bu eller bä om BVC där men hoppas att det blir bra. Vi kommer sen gå föräldragruppen på MVC 12,19 och 26 april, 13.30-16. Nån mer som ska gå den gruppen?

Javli: skönt att du fick sjukskrivningen godkänd, hoppas inte det strular för dig sen, helt knäppt ju att du ska matchas mot arbetsmarknaden när du är höggravid. Visst att det finns andra jobb man kan klara av men det känns ju inte jätte meningsfullt när du ändå ska gå hem senast i maj igen. Hoppas det löser sig. Jag har haft en del kontakt med Försäkringskassan (både när det gäller sjukskrivning och aktivitettsstöd vid praktik) men aldrig haft några problem med dem och det är jag glad över. 

Ha en skön eftermiddag och kväll, sambon är på gymet efter jobbet så jag passar på att slappa lite i soffan innan jag ska fixa middag tills han kommer hem. Sen blir det nog en fortsatt lugn kväll, orkar inte så mycket efter en dag på jobbet. 

• Moa Li

Ni som är lärare med ferietjänst... kommer ni jobba under sommaren och gå hem på mammaledighet först till höstterminen?

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012