Måndag igen och riktigt härligt vårväder ute, kunde ta av mig jackan och gå utan den nu när jag var ute och gick en sväng, så underbart. Hade dock varit ännu mer underbart om jag hade varit ledig idag men det är jobb 11-18 på schemat. Får hoppas att solen och värmen är kvar i helgen 
Vi har inte mycket kvar på vår lista på saker att köpa nu, känns bra. Vi har i stort sett fyndat allt så vi har inte lagt ner mer än ca 4000 kr på allt vi köpt och då är spjälsäng, vagn, babyskydd, skötbord, babysitter, bärsjal, bärsele, rätt mycket kläder, några filtar, täcke, kudde, lakan till sängen m.m inräknat. Är riktigt nöjd med våra fynd faktiskt. Men det är dyrt det där med barnsaker så jag är glad att både jag och min sambo tycker att det är okej att köpa begagnat eller på rea och inte "måste" köpa nytt hela tiden. DÅ blir det dyrt.
Javli: jag har inte bestämt hur länge jag ska vara hemma, beror lite på hur sambon känner med att vara pappaledig och hur länge. Men kanske nånstans ca 8 månader på heltid tror jag och sen kanske deltid en period då vi delar på föräldraledigheten och sen tar sambon över och är hemma på heltid ett tag. Men vi vet inte, har inte bestämt till 100% än. Vi ska först räkna på hur många dagar vi måste ta ut under hösten, jag hade först tänkt att spara alla dagar men kom sen på att det nog blir i tajtaste laget rent ekonomiskt. Så nån dag/vecka tar vi nog ut och försöker spara en del. Men samtidigt hoppas vi ju på att kunna få fler barn och då får vi ju nya dagar för nästa barn som vi kan använda även för detta barn. Svårt att veta hur man ska tänka, finns ju liksom inget "facit".
Moa Li: jag gick in i vecka 28 i onsdags och läste samma sak som du, helt otroligt att den får plats där inne. Såg en bild i en av böckerna på bebisen i v.26 och den har det verkligen trångt där inne, ligger ju nästan dubbelvikt, riktigt vig måste den vara. Mitt lilla Knyte har varit extremt aktiv sista tiden, framför allt på nätterna när jag vill sova
men även på dagarna. Det är ju såklart mestadels mysigt och härligt att känna det lilla livet där inne men ibland känns det lite jobbigt när den håller på långa stunder på nätterna då jag vill sova.
Åh, vad jag längtar efter bebisen nu, antar dock att tiden kommer rusa fram så jag ska försöka vara i nuet och njuta av att vara gravid, av våren och allt annat. Dessutom har ett par stycken som har fler barn än 1 sagt till mig att det är egentligen bara när man är gravid med första barnet som man har tid att engagera sig till 100% i sin graviditet och vara i den, vid en eventuell nästa graviditet har vi ju ett till barn att ta hand om och hinner inte vara så engagerad. Så det försöker jag verkligen tänka på.
Nu ska jag fixa lite förmiddagsmellis innan det är dags att gå till jobbet. Ska idag inviga mina stödstrumpor, hoppas att det hjälper, vore underbart i så fall.
Ha en underbar måndag allihopa och NJUT av solen