• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • 12Juni

Va just nu efter jobbet å fixade så att vi hamnar på BVC i valla. Känns bra å det såg trevligt ut där de har barnträffarna med. Har haft en riktig fixar dag idag ( privat under raster å lunch på jobbet) å ordnat madrass till den nylackade vaggan å skickat in första intyget till försäkringskassan... Känns bra! Nu blir det dock en lugn kväll... Mannen e iväg på gym, medan jag tillät mig en slappartisdag hemma :) Jag är på fika den 9/3... Äntligen ett datum som passar mig!

• Moa Li

Var hos BM igår. fick höra hjärtat och mäta magen. Allt såg bra ut. Fick väga mig också, och jag har gått upp 13 kg. Får bli många och långa promenader i sommar.

• 12Juni

Jag går mer än gärna massa långpromenader ihop med dig Moa Li! Mätte med magen i fredags hos BM, och hade kommit upp i hela 21 cm :). Fick dock inte väga mig... Får göra det nästa gång, lite nyfiken, men ändå inte lixom ha ha...

• KnytetsMamma

Promenader i sommar låter toppen, det är ju så härligt att gå, brukar ofta gå runt Stångån och sen kanske man kan gå i Rydskogen eller Vidingsjö också, där lär också vara fint har jag hört (inte varit där själv).

Vi ska till BM om 3 veckor, längtar redan efter att höra hjärtat, fick inte reda på mitt magmått när vi var där sist men hon sa att det låg inom normal-spannet men i den övre kanten. Får se vad som hänt till nästa gång.

Ha en skön kväll!! 

• sandraf

Vi hör till Valla och jag har alltid blivit trevligt bemött där så det känns bra.

Moa Li: Jag är lärare med ferietjänst men eftersom mitt BF är 30 april blir det svårt att jobba i sommar. Min tjänst räcker dessutom bara till sommarlovet då jag är visstidsanställd. Jag funderar dock på att söka "min" tjänst nu när den kommer ut för jag trivs väldigt bra. Enda problemet är att det är lite väl långt att pendla till Tranås men jag vet inte om jag vågar chansa och sen gå arbetslös. 

Jag följer också jättegärna med ut och promenerar. Det kan vara skönt att gå tillsammans med andra dels för att det är trevligt men också för att man inte ska fuska och stanna kvar i soffposition. Skrattande Vi har gått en del i Ryd med också ute vid Tinnerö och jag tycker att det är riktigt trevligt. 

Usch, den här veckan är en sån där vecka där jag knappt ser min sambo alls. Eftersom han är sjuksköterska jobbar han kväll vissa dagar och sen är både han och jag uppbokade på andra saker på varsitt håll och sen är jag i Stockholm i helgen. Vi får försöka ta igen det nästa vecka. 

Knytetsmamma: Jag ligger också i det övre spannet inom det normala gällande magmått. Jag försökte fråga lite fint om det betydde att bebisen var stor eller att jag var för stor. Jag fick dock inget riktigt svar på det, bara att det var normalt. Skrattande

På fredag är det dags för ett besök hos bm igen. Det blir bara tätare och tätare mellan besöken. 

Nu kom min käre sambo hem så det är bäst att jag passar på att säga hej till honom innan jag går och lägger mig. 

• Moa Li

Sandraf: Ja, en hel djungel med föräldraledighet, ferieanställning och lärartjänst. Verkar som vi kommer gå över till ferieanställning från tjänstemannaanställning nu. Ska fortsätta läsa på kring detta.

Ja, många långa promenader ... och INTE chokladbollar på varje fikastopp för mig. Ska börja dricka te med mjölk - inget socker och inte kaffe (har slutat helt med kaffe sedan jag blev gravid då det gjort mig illamående.) Det bästa är att jag är envis - ska gå!

• franed

Promenader låter trevligt, det lär behövas gå än del för att komma i form igen  

Uppdaterar fikalistan

Fika babettes fre 9/3 kl.16.00

Javli
    Lilla_a76
    KnytetsMamma
    Lisol
    LindaVE
    Juni12 ?
    Sandraf
    franed

• Moa Li

NU NI tjejer så ska ni få höra en stor nyhet! Under de senaste 5 åren har jag till och från planerat att starta ett eget företag. Idag har jag tagit det första lilla steget. Jag har bestämt företagets namn. Känns som det finns så mycket att se fram emot nu ... bebis, vårsolen som viskar om sommaren och eget företag litet företag under det kommande året!!!

Jag verkligen älskar att vara gravid! Så många möjligheter som dyker upp och det finns och så mycket att se fram emot! Underbart! Älskar våren, och att vara gravid samtidigt är helt fantastiskt!

Kram från Moa Li

• LindaVE

Moa Li- Va roligt, grattis!!! Vad blir det för företag och vad ska det heta? Är ju en jättebra tid att göra något sådant om man drömt om det :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012