• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Jag håller med dig Sandraf, känns som att man inte gör annat än att jobbar, äter, sover och sen är det helg. Kan inte fatta att det är torsdag redan, tyckte det var helg nyss. Men inte mig emot, jag gillar helgerna :) Vi har en rätt lugn hemmahelg framför oss, skönt. På söndag blir det husvisning, annars hoppas vi på att solen visar sig så vi kan fika ute.

Jag har också börjat få lite svårt att sova, har fått rejält ont i höger ljumske, vet inte riktigt vad det beror på men ont gör det. Framför allt när jag vaknar och ska ändra ställning eller gå på toaletten...sambon har fått vänja sig vid att jag kryper över och på honom när jag ska på toa :) Annars ska jag nog inte heller klaga, var faktiskt förvånansvärt pigg igår kväll så jag somnade inte förrän vid 22.15, sen sov jag med bara små stunder där jag vaknade och ändrade ställning eller gick på toa och vaknade sen kl.6 pigg och utvilad, härligt. Har förberett lite till kvällens middag nu, sambon ska laga maten och en kompis kommer hit och äter, jag slutar 18.15 och får komma hem till dukat bord:) Ska snart klä på mig och gå ut en runda, sen blir det mellis innan jobbet.

Åh, vad mysigt att få hem dina bebiskläder. Sambons mamma har också rensat på vinden och hittade de kläder som min sambo åkte hem i från BB, det är gula stickade kläder som svärmor har gjort, dem ska Knytet få åka hem i från BB om de passar...de ser så pyttiga ut men förmodligen kommer den där lilla vara ganska liten :) Sambon är också född i juni så det ska nog funka vädermässigt att åka hem i kortbyxor...åh, jag längtar.

Mitt lilla Knyte är nog också en riktig busunge, det gör aldrig ont när den rör sig/ sparkar men däremot kan det kännas som att det är jordbävning inne i magen, hela magen hoppar till och även jag..men jag tycker att det är mysigt att den är så aktiv, då kan man vara lugn och vet att den lever. Sen kan jag ibland ha lite svårt att koncentrera mig på jobbet när Knytet sätter igång och jag står och diskuterar något med en kund..men det är som sagt ett lyx-problem.

Nej, nu ska jag klä på mig och gå ut en sväng, så härligt att komma ut en runda på morgonen tycker jag.

Ser fram emot nästa fikaträff, vi får bestämma nån dag och tid snart.

Ha en bra torsdag!! 

• Javli

Hihi..känner igen det där med att få svårt att sova. Det är verkligen inte lätt att hitta en skön sovställning. Jag brukar alltid sova på mage men det är lite kört nu. Det går knappt att förstå att det ligger ett barn där inne som redan väger någon kilo!

Förslag på ny tid för fika: Söndagen den 1 april?
    Hur har ni det då?

• Lilla a76 385

Fika första april kan fungera för mig, bara det inte sker på fm...

Var på föräldrautbildningens första träff igår. Verkar nog bli bra grupp (9par) får se vad det kan ge för information oxå... Öppna sinnen och ett glatt humör så blir det bra. Fick ytterligare input på att valla BVC är bra och har träffar med gruppen även efter födelsen känns bra!!!

Nu ska jag iväg till vattengympa och ytterligare lite socialt prat.....

• KnytetsMamma

Oj vad skönt med fredag. Ytterligare 1 vecka med underbemanning på jobbet tar på krafterna, ska bli väldigt skönt att inte ha planerat så mycket nu i helgen utan bara ta det lite som det kommer. Tyvärr ligger sambon nerbäddad i sängen, han gick hem från jobbet i förmiddags och har mer eller mindre sovit sen dess. Hoppas han känner sig lite piggare imorgon i alla fall.

Vår föräldragrupp börjar inte förrän 12 april tror jag, ser fram emot det och hoppas att det blir givande. Mycket hänger nog på vilka de andra i gruppen är, hoppas där är någon som man trivs med. Har inte engagerat mig så mycket i det här med träffarna sen efter barnet har kommit, får hoppas att det löser sig ändå och att man då har hunnit lära känna några andra nyblivna föräldrar att umgås med när man är mammaledig.

Jag tror att jag kan söndag eftermiddag, svärföräldrarna ska komma upp en söndag inom kort för att fika och lämna en byrå vi ska få av dem, vet ännu inte när det blir så det kan bli den 1/4 och i så fall kan jag förmodligen inte då. Hur ser det ut för er andra, funkar den söndagen?

Nu blir det nog soffhäng resten av kvällen Glad 

• sandraf

Idag har jag haft en riktig slappisdag! Jag gick upp strax innan nio men tog mig sen en efter-frukost-tupplur på soffan. Glad Jag, Erik och Lilo (min hund) var på en kortis utflykt för att hon skulle få busa av sig lite i skogen men förutom det har jag inte gjort många vettiga knop idag. Nu under kvällen har jag redigerat några bilder som jag tog åt en bekant och skickat dem till henne. Jag hoppas att hon blir nöjd.

Idag har det varit en sån där dag när jag flera gånger fått för mig att Kulan har rört sig för lite. Nu är det dock full action som vanligt och det känns riktigt skönt. Det är nog den värsta känslan, att bebisen inte har rört sig på ett onormalt långt tag. Jag blir orolig men jag vill heller inte ringa bm direkt heller och alla dagar som jag har varit orolig för uteblivna rörelser har Kulan kommit igång ordentligt efter ett tag. Jag har inte antecknat hur ofta han/hon sparkar så jag kan ju egentligen inte heller veta om det är som vanligt eller inte. Har ni fört några rörelseanteckningar och bör man göra det?

Vi började också med föräldrautbildningen igår. Jag tyckte att det verkade vara en trevlig grupp och det verkade som att innehållet vid träffarna kan bli ganska bra. Jag tycker mest att det är roligt att träffa fler i samma situation som en själv.

Jag tror att jag jag kan på em 1 april. Jag har en kompis som kommer på besök den helgen men jag tror att hon skulle åka hem tidigt på söndagen. Jag kollar det under helgen.

Ha en trevlig helg!

• Moa Li

På måndag fyller jag 31. Kan inte förstå det. Har bestämt mig för att låta bli att fylla år och stanna på 30. Räknade efter och kom fram till att jag jobbat som lärare i 7½ år, är gift och väntar barn. Har en sommarstuga och en bil. Men ändå känner jag mig liksom inte "vuxen på riktigt".

Undrar om det är någon som förstår hur jag menar? Undrar också varför jag ens bryr mig om åldern...

• franed

Jag tror jag kan den 1 april, har för mig om att jag skulle iväg på nåt på dan, men lite senare på em kan jag nog. Fattar inte hur varenda helg bara kan bli uppbokade på nolltid...  
    KnytetsMamma , vår föräldrargrupp börjar den 12/4, så då hamnar vi nog i samma grupp
    Ha en trevlig helg! 

• KnytetsMamma

Jag bryr mig inte heller om ålder, man är inte äldre än man gör sig. Jag och min sambo har konstaterat att så länge vi kan vara "vuxna" i de situationer som kräver det så får vi vara lite barnsliga och naiva i övrigt, livet blir så mycket roligare då:)

Nu är jag rätt mör, precis varit ute och gått en lång runda. Hade ett ärende till Ryd centrum och har aldrig varit där innan (bara passerat Ryd med bil) så jag visste inte hur långt det var, det känns inte så långt när man åker bil...det tog drygt 1 timme och 10 minuter fram och tillbaka, känns i ljumskarna nu...får nog bli en lugn dag resten av dagen. Sambon ligger fortfarande nerbäddad i sängen, han var uppe en liten stund i morse och åt frukost men sover igen nu, hoppas bara han inte smittar ner mig.

Franed: vad kul att vi kommer i samma Föräldragrupp, lite dum tid på dagen bara tycker jag för både jag och sambon behöver rusa tillbaka till jobbet direkt efter för att fortsätta jobba några timmar till. Hade varit bättre om det varit på kvällstid tycker jag. Tillhör ni också vårdcentralen Nygatan?

Huset vi tittade på i söndags förra veckan är just nu uppe i drygt 2,7 miljoner (utgångspris 2 175 000). Hur kan mäklaren ha uppskattat priset så fel? Visst, huset var fräscht men väldigt litet så jag tycker inte att det är värt så mycket. Imorgon ska vi kolla på ett annat hus i samma område, det är dock betydligt större så det finns ju en risk att priset stiger ännu mer. Spännande med husvisningar i alla fall.

Sandraf: hur har det gått för er med huset ni är intresserade av? Har det kommit igång nån budgivning än?

Ha en fortsatt skön lördag...ska nog slappa lite i soffan nu tror jag Glad 

• sandraf

Med det där med ålder så har jag ju inte hunnit fylla 26 än men just nu känns det som att jag aldrig kommer att känna mig vuxen. Det känns konstigt att veta att jag snart kommer att vara mamma, att jag är förlovad och att vi letar efter ett eget hus. Jag är en person som gärna bjuder på mig själv och det kan väl uppfattas som omoget av andra men samtidigt vet jag att jag utan problem kan ta ansvar när det behövs. Som du sa Knytetsmamma: Livet blir roligare om man får vara lite barnslig.

Vi har faktiskt lagt ett bud på huset, det var dock under utgångspris så nu väntar vi på att få veta om säljaren godtar det. Det verkar inte vara alltför många fler intresserade. Det är i alla fall ingen som har lagt något bud förutom vi. Det känns jättekul men samtidigt jättepirrigt. Det är stort att köpa ett hus och vi har ju ingen aning om hur det kommer att bli och hur vi kommer att trivas. Jag tror nog att det blir bra. Om vi skulle få huset så ska det ju besiktigas innan så även om de tar vårt bud är det inte säkert att det blir köp ändå. Jag antar att vi får något svar på måndag.

Knytetsmamma: Det är helt sjukt att ett så litet hus som det ni tittade på förra veckan går upp så himla mycket och blir så dyrt. Huset ni skulle titta på imorgon var ganska stort eller hur? Kul att gå på visning i alla fall!

I natt drömde jag att jag var ute och övningsgick med barnvagnen och jag var så himla stolt över min fina vagn. Skrattande Som tur är, är det inte långt kvar nu innan jag faktiskt får gå ut med den med Kulan i. Imorse var jag riktigt less på att vara gravid eftersom jag har så himla ont i höfterna på nätterna. Jag ligger bara och vänder och vrider på mig och inget annat än att gå upp hjälper. Jag har försökt lägga kuddar på alla möjliga ställen för att få stöd men inget hjälper. Har någon av er något tips på hur man kan avlasta höfterna under nätterna?

Idag har jag städa-skåp-dag. Jag har precis städat ur vårt städ/verktygsskåp (vilket verkligen behövdes) så nu går det faktiskt att hitta vad man söker därinne. Funderar på att ta skåpet med matlådor härnäst men jag ska nog vila ryggen en liten stund till innan.

• Javli

Vad spännande med husvisningar! Men det är ju helt sjukt att priserna kan stiga så mycket, ändå tycker jag att mäklarna verkar försöka hålla sig borta från lockpriser. Vi kikade också på hus några år sedan som steg ett par hundratusen. Det verkar som att huspriserna i flera delar av landet har sjunkit men inte här i stan. Hoppas ni hittar fina hus så småningom =).

Jag börjar också bli lite trött på av vara gravid men känner ändå att det är mycket lättare nu när värmen och solen kommer =). Känner på mig att det kommer bli många härliga dagar ute framöver!

Ha en mysig kväll allihop!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012