Usch, förkylning och hosta är verkligen ingen hit, jag brukar väldigt sällan vara sjuk och blir jag väl förkyld är jag det typ i 2 dagar och sen är jag fit for fight igen. Men denna förkylning är seg, varit hemma från jobbet sen i måndags och får se hur det blir resten av veckan...samvetet säger till mig att jag "borde gå och jobba" och inte vara hemma och "lata" mig..men samtidigt tror jag inte att jag skulle orka stå och gå hela dagen och dessutom är det inte juste mot kunderna att snora och hosta dem i ansiktet...så jag får snällt vara hemma och hoppas att jag mår bättre imorgon. Idag är i alla fall sambon tillbaka på jobbet, hoppas att han inte blir sämre pga det för han hade fortfarande lite hosta och snuva i morse...usch, seg förkylning 
Igår var jag med om något obehagligt, vi hade gått till apoteket på sjukhuset för att köpa lite saker, på vägen dit började jag känna mig lite andfådd och matt men tänkte inte mer på det. Väl inne på apoteket sen började jag känna mig yr och när jag stod i kassan kändes det som att jag var utanför min egen kropp, hade liksom ingen riktig kontroll på kroppen...jag kände bara att jag måste sitta ner nu så jag lämnade allt och gick ut utanför apoteket och satte mig på golvet, fick nog någon form av panik för jag kunde plötsligt inte andas, det knöt sig i bröstet varje gång jag skulle andas in och det var väldigt obehagligt...är väldigt glad att sambon var med för han höll sig lugn, hämtade att glas vatten och tog mig i händerna och pratade lugnande, påminde mig att andas lugnt m.m. och då klarade jag av att andas...men jag var väldigt matt och yr efteråt, förmodligen ett blodtrycksfall...har fått det förr men då har bara svimningskänslorna kommit, inte det där med att inte kunna andas. Någon som känner igen det där?
Besöket hos barnmorskan i måndags gick bra, järnvärdet fortfarande bra så jag slipper järntabletter = SKÖNT, alla andra prover var också fortsatt bra, bebisens puls låg på ca 145, magen hade växt ett par cm sen senaste besöket och vikten hade gått upp ytterligare lite. Barnmorskan var väldigt nöjd med allt så det var skönt
Nu dröjer det ytterligare några veckor innan nästa besök och sen därefter blir det varannan vecka fram tills bebisen kommer. Känner på mig att tiden kommer att gå i rasande fart fram till dess, jobb i veckorna och sen har vi lite småsaker planerade på helgerna framöver: Stockholmsbesök, Skånebesök, bröllop i Göteborg...och sen helgerna i maj vill vi nog hålla oss hemma, fixa i hemmet inför bebisen och vara beredda OM bebisen skulle få för sig att komma tidigare.
Hoppas ni mår bra och att vi kan få till en fikadejt snart, är 1/4 spikat eller fortfarande bara på förslag? Jag tror i alla fall att jag kan då.