• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Espresso House passar bra för mig... de har riktigt gott kaffe också.

Idag har vi besiktigat huset och eftersom den gick bra så har vi varit och sagt upp vår lägenhet. Det känns jättekul och spännande! Nästa vecka blir det bes. av vår lägenhet och jag hoppas verkligen att de inte tycker att vi ska åtgärda något (typ tapeter). Jag har ju påsklov nu så jag tänkte ägna början av nästa vecka åt att ta ner lite från väggar, packa lite men sen måste jag sitta och skriva på min uppsats också.

Idag är det exakt en månad till BF!

Nu ska jag fortsätta vara lte social med min kompis som är här på besök, men vi ses på söndag!

• Javli

Ska vi säga expresso house vid trädgårdstorget?
    =). Ska bli kul att träffa er alla i morgon igen.
    Ha en fin kväll!

• KnytetsMamma

Espresso House Trädgårdstorget passar bra för mig, synd att vi inte kunde ta en utefika men det får bli nästa gång. Ses imorgon kl.15 Glad

• Moa Li

Jag kommer ! Ska bli trevligt att träffa er igen, och se hur tjocka ni blivit Solig Jag har både blivit tjock och färgat mig rödhårig. Ni kanske inte känner igen mig,  hihi.

kram Moa Li

• franed

Jag hann inte Ibland är jag verkligen en sån tidsoptimist, tror jag ska hinna göra allt på ingen tid alls... Men jag hoppas att ni hade en trevlig fika i eftermiddags. Nästa gång ska jag med!!! Nu endast 4 dagar kvar till påsk och till lov, känns helt ok med lov snart faktiskt.
    Ha nu en riktigt bra vecka allihop  

• KnytetsMamma

Tack för en trevlig fika igår, som vanligt. Synd bara att kylan skulle komma just nu och förstöra våra planer på ute-fika, men det får vi ta nästa gång :)

Så skönt med kort arbetsvecka nu, känner att jag behöver det nu för det tar en del på krafterna att stå och gå hela dagarna. Helgerna är jag mycket piggare i kroppen än på vardagarna. Men men, bara att gilla läget.

Franed, synd att du inte hann komma men det kommer fler tillfällen. Vilka tider är de ni ska på föräldragrupp? Vi ska som sagt 12, 19 och 15 april 13.30-16. Är det samma grupp vi ska gå i tro?

Nu ska jag hinna ringa några samtal och sen gå till Försäkringskassan innan jag börjar jobba.
    Ha en bra dag allihopa!!! 

• Moa Li

Hej! Jag däckade helt i soffan innan fikat. Tråkigt, hade varit trevligt. Vi tog en sväng till babyproffsen på förmiddagen och köpte ett skötbord till badkar. Verkar bra, med hyllor och fack. Blev ett fint svart bäddset  med vita stjärnor till spjälsängen. ett tripp förbi Ica Maxi - och sedan var min energi helt slut. Vad jobbigt det är när man inte orkar med det man vill. Jag får hänga på fikat nästa gång. Maken peppade mig och tyckte jag skulle må bra av lite gravid-tjej-snack. Men positivt var iallafall att jag efter tuppluren i soffan orkade med att sy ett påslakenset av det tyg jag köpte på Ohlssons. Så nu har vår bebis en svart med vita stjärnor och ett himmelsblått med vita moln. Jättesött.

v. 31 nu Cool

• KnytetsMamma

Nyss hemkomna från förlossningsföreläsningen, den var bra men inte så mycket nytt. Men de 2 barnmorskor som höll i föreläsningen var bra, ärliga men höll det på en bra nivå, håller med er som tyckte att man blev rätt lugn av att lyssna.

Nu blir det en stund i soffan innan jag däckar, jobbade till 17.30, skyndade mig hem, fixade några mackor som jag slängde i mig på väg till föreläsningen och sen nu hemma igen, ganska trött.

Trist att du däckade Moa men man ska lyssna på kroppen, det kommer fler tillfällen och då kanske vi kan sitta ute :) 

• KnytetsMamma

Här var det väldig stiltje i tråden, ni har väl fullt upp med jobb och annat. Så skönt att det bara är en arbetsdag kvar nu innan långhelg, vi åker till Skåne ikväll och stannar till måndag kväll, ska spendera påsken i sommarstugan med föräldrarna, skönt att komma iväg lite och slippa fixa och dona och bara bli bortskämd :)

Senaste dagarna har Knytet levt loppan mer än någonsin, i tisdags kväll låg jag i soffan och det var full aktivitet där inne, tog fram kameran och filmade och när jag tittar på det nu förstår jag inte riktigt att inte magen går sönder när den tumlar runt där inne, den trycker rejält på magen och ibland skakar hela magen. Men det är härligt, då vet jag att den lever och är aktiv.

Nu ska jag äta lite och sen gå ut en sväng i det fina vädret, börjar inte förrän kl.11 idag och eftersom det är skärtorsdag stänger vi redan kl.16 så det blir en skön arbetsdag idag :)

Ha en bra dag och GLAD PÅSK allihopa. I stugan har vi inte internet och knappt mobiltäckning så det blir verkligen semester och avkoppling Glad 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012