• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Halva arbetsveckan avklarad (jobbar bara 80%) och det är skönt! Jag har bara 5 arbetsdagar kvar men med ett påsklov emellan. Det ska bli så skönt att inte behöva oroa sig för att inte orka med arbetsdagen på grund av dålig sömn osv. Imorse stoppade jag en vetekudde i byxmudden (perfekt med gravidbyxor att klämma fast vetekudden i) för att jag hade ont i ryggen som värkte ner i benet. Mina höfter mår inte bra av att jag ligger på dem hela nätterna. Jag är ganska duktig på att leka virvelvind när jag sover i normala fall. 

Idag är jag i vecka 35 + 0! Kulan börjar få det riktigt trångt nu vilket ofta resulterar i att magen får en jättelustig form när han/hon byter position. Min käre sambo ringde och berättade att han har köpt ett babygym av en kollega. 50 kronor för ett babygym känns helt okej. Nästa vecka ska vi hämta spjälsängen också. Visserligen börjar vi med vagga men det känns skönt att ha allt hemma ändå.

I helgen får jag besök av en kompis (bäst att passa på att prata av sig innan Kulan kommer). Det ska bli mysigt att främst dricka te och prata skit. På fredag får hon dock följa med när vi besiktigar huset. Om allt är som det ska med huset säger vi upp vår lägenhet på fredag. Helst vill jag flytta idag! Glad Efter fredag vet jag i alla fall om det är någon idé att jag börjar packa sånt som vi inte behöver (typ vaser). Det kan vara bra att börja nu för jag antar att vi inte kommer ha så mycket tid och ork att packa efter att Kulan har kommit. 

Nu är vår- och sommarjackorna framme och det känns helt underbart! Att jag inte kan stänga dem, ens med den största vilja i världen, känns inte som något större problem när vädret är så härligt som nu. Jag hoppas att värmen håller i sig och att de har fel när de säger att det ska bli kallare i helgen. Ett mindre bra resultat av värmen är dock att jag numer får ha min förlovningsring i ett halsband eftersom mina fingrar sväller så. Jag vill ju inte gärna behöva klippa upp den.

Dags att ägna min hund lite uppmärksamhet.

Ha en trevli kväll!

• Moa Li

Jag kan inte heler ha min förlovningsring eller vigselring, så de ligger i badrumsskåpet. Tråkigt, men ska träma tillbaka till ordinarie vikt senad.

• KnytetsMamma

Sandraf: vad skönt att du bara har så få dagar kvar. Själv har jag på fredag 8 veckor kvar att arbeta, tänkte gå hem den 25/5 om allt går bra hela vägen. Visst, ibland hade det varit skönt att kanske gå hem tidigare men jag tror att det finns en risk att jag kommer att bli rastlös om jag är hemma för länge innan Knytet kommer så därför tror jag att det blir lagom att gå hem den 25/5, det är ju ändå inte alls länge med 8 veckor kvar att jobba, tiden kommer rusa fram. Lycka till på besiktningen, hoppas att den inte visar på några otrevliga överraskningar utan att ni kan flytta in som planerat i juni. Spännande!!

Jag är väldigt glad att jag än så länge inte lagt på mig så mycket i vikt, sist jag var hos barnmorskan (förra veckan i vecka 30 (29+5) hade jag gått upp drygt 8 kg, kan fortfarande ha en del av mina vanliga kläder och mina ringar sitter fortfarande bra på händerna. Men man vet ju aldrig, kanske svullnar jag också upp om några veckor.

Såg väderprognosen igår, tyvärr verkar det inte alls bli soligt och varmt i helgen. Ska vi ändå köra fika på Åbacka eller ska vi byta till nåt café i stan? Lite av poängen med Åbacka är ju att kunna sitta ute i deras trädgård i solen. Vad tycker ni andra?

Nu ska jag äta lite mellanmål innan det är dags för jobb 9-16 idag, rätt lagom. Har sen lite ärenden på stan efter jobbet.

Ha en bra dag!! 

• Moa Li

10 veckor kvar till bebisens födelsedan, eller 8-12 veckor om man tänker plus/minus 2 veckor. Jag kommer jobba 10 veckor till, till den 8 juni. Bebisen är beräknad till den 11 juni. Tror ni att det går? Jag jobbar som gymnasielärare och har ingen större beslastning. Hoppas det går. Vill hinna se mina årskurs 3 springa ut på studentdagen. 

Glad 

• 12Juni

Hejsan!

Andra gången magen är mätt nu och kom upp i hela.... 25cm =) Haha som barnmorskan sa: Du får nog ingen jättebebis... helt ok med mig, bara den mår bra och allt är som det ska =)

Passade även på att väga mig och nu börjar kilona pocka på... trots att jag försöker få in ett par träningspass på crosstrainern i veckan, det verkar inte ge någon större effekt dock förutom att det känns bra i psyket.

Jag har precis som Moa Li 10 veckor kvar (+/- 2 v) om allt går som det ska.. jag har dock tänk att jobba min sista dag 1 Juni.. men mår jag bra kanske det funkar några dagar till.

Nu börjar jag få lite sovproblem, har testar att bulla upp med massa kuddar, men känner mig mest som en instängd korv i ett korvbröd när jag ska somna då. Vaknar upp på nätterna med ont i ryggen, något som jag inte alls känner av på dagarna. Någon mer som har samma?

Jag kommer få hoppa över fika på söndag med då det bär av mot Jönköping för att träffa en av mina bästa vänner som precis fått en liten knodd som är några veckor nu... ska bli så mysigt att få klämma lite på en bebis=) Men önskar er alla en riktigt trevlig fika och helg!

• KnytetsMamma

Jag har också fått lite svårt att sova senaste veckorna, kan bara sova på sidan och då är det främst vänster sida som känns bra. Det innebär att jag fått ont i höfterna och ljumskarna eftersom det känns som att det drar väldigt mycket snett när man ligger på samma sida hela tiden. När vi var hos min kompis förra helgen hade hon nån form av lång gravidkudde (ser ut som en banan) som hon inte längre behöver så jag fick låna den och det är väldigt skönt. Jag ligger på sidan och sen har jag bananen mellan knäna och hela vägen ner längs benen, ett väldigt skönt stöd. Så om du lyckas få tag på en sån kudde tycker jag att du ska köpa en och testa, det har verkligen hjälpt mig att kunna sova bättre.

Så skönt med fredag och helg igen, veckan har gått snabbt för det har varit mycket på jobbet och sen lite saker inbokade på kvällarna. I eftermiddag ska jag och sambon ev. gå till familjerätten så att hans faderskap säkerställs även på pappret, sen blir det kanske en fika på stan. Annars har vi en rätt lugn helg framför oss, skönt. Ev. blir det besök hos våra kompisar som fick en son för drygt 2 veckor sedan, det var en tuff förlossning och de fick stanna kvar 4-5 dagar på special-BB innan de fick komma hem men nu har de börjat landa hemma och är redo för besök. Mysigt att träffa en liten bebis, då kommer man längta ännu mer.

Vi är ju inte så många som kommer på fikan på söndag men vad säger ni, ska vi ta ett café i stan istället för Åbacka? Det verkar ju inte bli många plusgrader så att sitta ute ska vi nog inte räkna med. Vad säger ni andra?

Oj, nu ska jag bege mig till jobbet. Ha en skön fredag allihopa!!!

• Javli

För mig går det bra att fika någonstans inne i stan, bättre med parkering kan jag tänka mig. Är så dålig på vad det finns för mysiga ställen men annars fungerar väl expresso house alltid  =)

• Lilla a76 385

Jag kan fika var som helst.... Ta något så dyker jag upp där... Espresso house, är det den på trädgårdstorget el stora torget isf??
    Kommer åka till pappa idag och lördag, men är hemma igen för fika
    Tiden blev vid tre, visst var det så det passade bäst???

• KnytetsMamma

Espresso House funkar bra för mig, spelar inte heller mig nån roll om det blir Trädgårdstorget eller Stora Torget, men fiket på Trädgårdstorget är större så det kanske är större sannolikhet att vi får plats där :)

Nu är jag hemma på lunch, sen blir det jobb 3 timmar till innan HELG!! Så skönt, ibland känner jag att jag skulle vilja gå ner ytterligare i tid (jobbar för tillfället 75%) men jag tror samtidigt att jag skulle bli rastlös då så jag jobbar på så länge jag orkar, är ändå glad att jag inte har mer krämpor än jag har så jag kan jobba nästan som vanligt. Det är såklart lite tungt att stå och gå hela dagarna men det funkar rätt bra ändå. Tycker dessutom att det nästan är jobbigare att sitta ner för då får jag så svårt att andas....

Nej, dags att äta lite innan jobbet kallar igen.
    Ha det så bra och så ses vi på söndag :)

• franed

Espresso House funkar bra för mig. Som sagt så blir  jag nog lite sen, har annat inbokat vid 1 men hoppas jag ska kunna vara med på fika en stund iaf. 
    Hoppas alla får en trevlig helg nu  

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012