• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Surfat runt efter olika boktips, om barn och barns utveckling, uppfostran eller annat intressant kring att bli förälder. Någon som läst någon bra bok som ni kan rekommendera?

Jag köpte boken "koka makaroner" är min man. Nu har jag beställt "5 gånger mer kärlek" och "Att föda". 

Hoppas ni får en mysig påskhelg. Det är snöstorm ute, så det känns helt rätt att sitta inne under en filt.

Kram Moa Li

• sandraf

Nu står jag nere vid resecentrum och inväntar mittmitt sista svintidiga tåg till Tranås. jag ska visserligen jobba två dagar till men idag böir min sista dag sdär jag börjar såhär tidigt. Det ska bli hur skönt som helst att få stanna hemma och boa och lata sig. I helgen var jag hemma i Värmland och blev bortskämd med god mat och fömånen att knappt behöva lyfta fett finger. Hur var er påskhelgen? Hoppas att den var lugn och skön. Jag tror att Eriks kropp också har ställt in sig på att vila upp sig inför förlossningen och det som komma skall. Han behöver också sova middag för att orka med dagen. Har ni andra märkt av något liknande? Jag började att läsa en bok men har kommit av mig lite eftersom jag är mer sugen på att läsa skönlitteratur så jag har ihar inte mycmycket att komma med i den frågan. :) Hoppas att ni får en bra dag även om vädret inte verkar bli så kul. (jag har skrivit på mobilen och allt bara hoppar runt så det är därgör inlägget ser lite konstigt ut.)

• KnytetsMamma

Hej hopp :) Så skönt att det redan är tisdag, veckan kommer att gå snabbt, det känns redan. Vi har haft härliga påskdagar i stugan i Skåne med mina föräldrar, precis som du Sandraf har jag knappt heller lyft ett finger, föräldrarna har fixat mat och fika och jag och sambon har mest tagit det lugnt. Det har blivit några sköna skogspromenader, kortspelande, bokläsande och tv-tittande, precis vad vi båda behövde. Även min sambo har nog blivit skengravid, tidigare var han väldigt kvällspigg och satt ofta uppe till 12-1 på nätterna. Men nu, sen jag börjat bli trött väldigt tidigt på kvällarna, har han också blivit det och går ofta och lägger sig samtidigt som mig. Så det kan nog vara så att partnern påverkas på ett eller annat sätt av den gravidas vanor.

Jag har lite smått panik, ska på bröllop den 21/4 och har INGET att ha på mig. Känns inte heller så kul att gå och köpa något som passar nu eftersom det inte blir så fler tillställningar som gravid där jag behöver vara finklädd. Nån som har förslag på var man kan hitta snygga och prisvärda kläder för gravida? 

Vad säger ni om ny fika snart? Visserligen är mina närmsta helger uppbokade men vi kanske kan hitta en dag ändå. 

Nej, ska få i mig lite mellanmål innan jobbet.
    Ha en bra dag allihopa trots regnet, vi får försöka tänka att det är Solig

• franed

Hoppas alla haft en trevlig påskhelg , det har jag.
    KnytetsMamma, vi ses på torsdag skulle jag tro. Vi verkar ha samma dag och tid till vår föräldrarträff...
    Idag håller jag på med nån sorts städning av skåp, tänkte jag skulle göra lite plats för lite "minikläder". Men istället har jag lyckats röra till det, så nu ligger det grejer överallt och jag är trött. Så nu har jag paus och hoppas få tillbaks lite energi så jag kan fortsätta.
    Tycker också vi måste ha en fika snart. Jag har ju lyckats missa de två senaste gångerna
    När skulle det passa er andra bäst. För mig ett tag framöver passar det nog bäst i veckorna. Helgerna är rätt uppbokade, allt ska visst hinnas göras precis nu.
    Ha en bra dag. 

• sandraf

Knytetsmamma: Jag har faktiskt inte införskaffat särskilt mycket gravidkläder eftersom modet har varit ganska passande även med gravidmage. Jag vet därmed inget bra ställe att hitta gravidkläder på. Det finns säkert en massa roligt på nätet. Kul att gå på bröllop dock! Jag hann precis med ett innan jag blev gravid så jag prickade in riktigt bra.

Jag är jättesugen på att ta en fika snart. Jag jobbar ju bara den här veckan så nästa vecka kan jag närsom. För mig passar det oftast bättre någon gång under veckorna. Vilka vardagar skulle kunna passa er?

Idag verkar det som att Försäkringskassan äntligen har tagit tag i att räkna ut min SGI och efter att jag,i ett samtal med en handläggare på FK, verkligen fått stå på mig fick jag den SGI som jag anser att jag har rätt till. Handläggaren hade dock en riktigt tråkig attityd och ifrågasatte hela tiden den månadsinkomst som jag angett (som att den skulle vara för hög). När jag kom hem gick jag i alla fall in och kollade och då hade de ändrat min SGI till min tidigare inkomst (vilket enligt vad jag förstår bör vara rätt).

Nu ska jag ta en kvällsfika med min käre sambo och sen är det dags för sängen.

Sov gott allihop!

• KnytetsMamma

Näste vecka kan jag nog bara tisdagen då jag slutar kl.16, annars får det bli veckan därpå. Hur ser det ut för er andra nästa vecka?

Så skönt att det redan är onsdag, veckan kommer gå i ett rasande tempo, härligt. Jag ska jobba ca 6 veckor till har jag tänkt, det är inte heller lång tid och tiden kommer gå snabbt eftersom det är fullt upp hela tiden med jobb, fixa hemma till Knytet och allt annat som ska hinnas med. Men vi längtar massor efter Knytet nu så det är bara bra om tiden går snabbt.

Ni som ska ha nu i april, hur känns det för er? Har ni börjat förstå att ni verkligen ska få en liten bebis om bara nån vecka? Jag har nog inte riktigt greppat det men det kommer kanske när BF närmar sig. På fredag är det dags för barnmorskan igen, spännande att se hur mycket magen växt (fått höra från många att den växt mycket på sistone nämligen), mysigt att lyssna på hjärtat och sen hoppas att jag alla prover fortfarande visar bra resultat så jag slipper järntabletter eller annat.

Oj, tiden rusar...måste äta lite innan jobbet.
    Ha en bra dag allihopa!! 

• KnytetsMamma

Här ekar det ödsligt tomt, folk har kanske annat för sig än att sitta framför datorn. Jag tar det som avkoppling efter en lång arbetsdag :) Idag har det gått i ett, först jobb 9-13, snabb lunch och sen föräldragrupp 13.30-16, tillbaka till jobbet till klockan 18.15 och sen snabbt hem och fixa middag....Nu har vi tagit en liiiiten promenad och landat i soffan med lite kvällsfika. Föräldragruppen var bra tycker jag, trevliga människor eller hur Franed Glad?

Förslag på ny fika Kaffe
    Tisdag den 17/4 ca kl.16. Vad tycker ni om det?

Nu ska jag återgå till kvällsfikat och varva ner lite innan det är dags att sova.
    Vi hörs  Glad

• sandraf

Nu har jag jobbat min sista dag. Det känns skönt men det känns tråkigt att inte få fortsätta att följa mina elever. Jag och Kulan fick presenter av dem idag så att jag skulle minnas dem.

Jag fikar gärna på tisdag! Jag har väl antagligen en massa tid att hitta aktiviteter för (om inte Kulan tänker komma tidigt).

Idag har jag haft en fot utstickande från sidan hela dagen. Det verkar vara bebis nya hobby: att köra ut en fot i sidan på sin kära mamma. Annars är det ganska populärt att sträcka på sig så att rumpan hamnar uppe i mina revben. Om jag då trycker tillbaka börjar bebis att sparka/fäkta med armarna. Det är ganska kul att få reaktioner närman trycker och petar.

Förra helgen var jag inne på Claes Ohlson och köpte en sån där träningsboll som de har på förlossningen. Jag tänker att den kan vara skön att sitta på när man är hemma med värkar men också att den kan bli bra träning för mig efter förlossningen. Jag har ganska lätt för att få ont i ryggen och då passar en sån boll perfekt för att träna upp ryggen. Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och ringa om en TENS-apparat också.

Nu ska jag försöka få Erik att följa med mig ner till förrådet för att hämta några kartonger så att jag kan fortsätta packa imorgon. Jag kommer nog däcka ganska tidigt idag och då blir det ju en hyfsat tidig morgon (=lång dag) imorgon och då är det bäst att jag har något att göra så att jag inte bara fastnar i soffan.

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012