• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • franed

Sista dagen på lovet men sen ska jag bara jobba 31/2 vecka till, så jag ska väl inte klaga
    I dag ska vi prova fiskspa, det känns spännande men lite läskigt också. Hoppas jag vågar sticka ner mina fötter till fiskarna...
    KnytetsMamma: håller med om att föräldrargruppen var trevlig. Kanske hade förväntat mig mer information, men det verkar ju komma nästa gång. Att diskutera i mindre grupper är iofs intressant, men vi har ju oftast inte svaret på det vi undrar över, vi kan bara ha olika tankar om det.  Men som sagt det var trevligt och människorna var trevliga och öppna, så det blir två trevliga gånger till att ses.
    I dag ska jag på information hos sjukgymnasten. Någon som varit på det? Känns som att jag varit på mvc lite väl mkt den här veckan, barnmorskan i ons, föräldrarträff igår och idag till sjukgymnasten. Men nästa vecka blir det lugnt, tur är väl det, för då är det jobba som gäller, utvecklingssamtal som ska fixas och sen måste jag väl ta tag i projektet att skriva en vikarieplanering för resten av terminen
    Vi ses på fika på tisdag.
    Ha en bra helg nu allihop.

Fikalista tisdagen den 17/4 ca kl.16
     Kaffe
    KnytetsMamma
    Sandraf 
    franed

• Lilla a76 385

Hoppas jag kan vara med på fikat på tisdag. Har legat hela påsken och saknat energi till att göra något alls...Å Inatt satte en molnande värk igång nere i magen, så vem vet vad jag har att se fram emot nu :-S
    Känns som det får hända något nu om det ändå ska vara hårt ömt och stumt i magen..
    Trodde inte att det kan vara så mycket och långt innan som man har dessa sammandragningar och känningar, men har läst lite att det inte är helt ovanligt heller...

Måste iväg idag och inskaffa mig en TENS om man kan tänkas behöva den hemma i början av förlossningen... Har tyckt att jag haft massor med tid kvar men inser att bf är bara 13 dagar bort nu...

Franed: har varit på ett sånt gruppinfo möte hos sjukgymnasten på us. Gav endel tips om vilka hjälpmedel som finns att köpa och vad man med kroppshållning kan hjälpa till att ha/få mindre ont.. Tips på övningar var bra att få...

Ser mycket fram emot att denna graviditet börjar ta slut och att ett helt nytt liv ska starta tillsammans med oss. Har i dagarna hittat en skötväska oxå som jag tror att jag kan tycka om.. Får se när den blir dags att använda sen.... Det har varit den svåraste jungeln att hitta rätt i.. Haha

Var ute på kolonin igår och såg krokusar och påskliljor i rabatten. Glad blir man och nästa gång blommar nog tulpanerna oxå
    NU är det VÅR!!!!!

Ta hand om er alla nu så ses vi på tisdag kl 16..
    Är det babettes som gäller igen eller espresso house kanske?? Mig spelat det ingen roll..

• Moa Li

Lilla a: igår var det fint väder så vi planerade att åka till vår kolonistuga idag och kolla på hur vi vill bygga om. Så vi har där idag - men självklart blev det mulet, kallt och regn! Min mans föräldrar var här så vi åkte ut dit för att planera för rivning av uterummet. Kanske bra att det regnade, för svärfar och min man fick tag i varsin kofot och skulle "bara kolla" hur tak och golv såg ut under. Nu har hela innertaket och delar av golvet utrivet och vi har börjat bygga en brädhög med skräp på tomten. V 28 blir det nybygge och innan dess ska vi se till att ha rivit resten. ag har rivit lite och ser fram emot att få sätta en ninjaspark i väggen, haha. Lovat att ta det lugnt, men skönt att få jobba lite också så mycket jag nu orkar, med bebis i magen. V 32 redan. Underbart!

Fika låter trevligt. Har ju missat senaste två så det ska jag verkligen försöka komma ifrån jobbet så jag kan hänga med på! Tisdag kl 16. Jag skriver in det i kalendern!

kram Moa Li

• KnytetsMamma

Vilket underbart väder ute idag Solig. Jag och sambon har haft en lugn morgon, ätit frukost länge och spelat lite kort. Nu ska vi klä på oss och gå till stan och fixa lite ärenden. I eftermiddag ska jag fika med 2 kompisar på stan, hoppas att vi kan sitta ute. Ikväll ska vi hem till en annan kompis och äta smörgåstårta, hon fyller år imorgon så det blir lite firande, trevligt.

Imorgon kör vi en sväng till Huskvarna, ska hälsa på svärföräldrarna en sväng, trevligt.

Ser fram emot fika på tisdag, för min del spelar det ingen roll om vi tar Espresso House på Trädgårdstorget eller Babettes, vad tycker ni andra? Är det fint väder är det kanske skönt att sitta ute och då är väl Espresso House bättre eller? 

Jag har nu lånat lillasysters TENS-apparat men har än så länge inte testat, bruksanvisningen var lite otydlig så jag ska kolla med henne hur hon använde den. Hon hade nytta av sin ungefär 1 timme under värkarbetet så jag hoppas att jag också ska gilla det, ska testa nu innan så man vet hur det känns.

Nu hojtar sambon att han vill att vi ska gå ut så jag ska rusa....Ha en bra dag allihopa Solig 

• sandraf

Idag är det min första lediga dag! Jag gick upp tidigt men bara för att äta frukost och sedan sova frukost på soffan. Jätteskönt! Det var på hängen att jag fick gå in och jobba idag på grund av att min tjänst inte fick någon vikarie förrän i fredags men jag slapp. Jag ska väl ha någon typ av överlämning via telefon sen men det känns okej. Hellre det än att åka 15 mil för att jobba några timmar.

Idag kommer det två personer som ska titta på vår lägenhet. Vi får väl se om de blir intresserade men samtidigt spelar det ju egentligen ingen större roll för oss eftersom den är en hyresrätt. Det känns skönt att inte vara beroende av en försäljning av en lägenhet för att vi ska kunna köpa huset. Vi ska eventuellt åka ut till Tornby och titta på tvättmaskin idag för den tar tidigare ägarna av huset med sig. Jag vet egentligen inte alls vad man ska tänka på när man väljer tvättmaskin... jag får väl kanske konsultera mamma.

Dagens väder är i alla fall perfekt för fortsatt packning av saker jag ej använder i lägenheten så det blir väl i huvudsak det jag kommer att göra idag.

Hoppas att ni får en fin dag! 

• Javli

Hej på er!
    Jag har varit lite frånvarande här ett tag, har känt mig lite sådär, som att förlossningen skulle börja tidigare. Så det blev ett himla fixande med det sista och packa bb-väskan och allt. Men det var troligtvis falskt alarm men man är beredd eftersom det är mindre än en månad kvar.

Jag har köpt en tens-apparat som jag väntar på att få testa, ska bara handla lite batteri först =). Vi har gått färdigt vår föräldrautbildning och på sista träffen pratade vi mycket om amning och tiden efter bb. Känns ok men samtidigt helt overkligt att vi snart är där!

Jag tänkte försöka hänga med på fikat i morgon så jag skriver in mig, skriver in dig också Moa =)

Fikalista tisdagen den 17/4 ca kl.16 Kaffe
    KnytetsMamma
    Sandraf 
    franed
    Javli
    Moa Li

• KnytetsMamma

Hej hopp!
    Varför går helgerna alltid så snabbt?! Visserligen har vi haft en jättebra helg så jag klagar inte men gärna 1 dag till, hade inte skadat Glad 

Ska vi ta Espresso House för fika imorgon eller vad säger ni andra? Vi kanske kan hoppas på väder som i lördags så vi kan sitta ute, annars är det ju stort nog så vi borde få plats.

I helgen fick vi köpt madrass till spjälsängen så nu är den bäddad också, känns overkligt men samtidigt helt underbart, längtar massor till Knytet kommer nu.

Sandraf: skönt att vara ledig, hoppas att kulan tittar ut när den ska så du slipper gå hemma och vänta. Jag skulle nog bli väldigt rastlös i så fall, har ju tänkt gå hem den 25/5 och då är det ca 1,5 vecka till BF. Men tänk om Knytet vill stanna i magen så länge den får...då ska jag bara gå hemma ända till den 20/6....jaja, det blir som det blir.

Nu ska jag äta klart lunchen och sen tillbaka till jobbet några timmar till.
    Ha det bra allihopa så ses vi imorgon eftermiddag Kaffe 

• franed

Espresso House låter bra för morgondagens fika. Ska bli kul att se alla igen Jag blir nog tyvärr lite sen, vi ha konferens på jobbet till 4. Det skulle vi inte haft enligt  min almanacka... Men jag ska försöka ta mig in till stan så fort som möjligt, kanske kan smita lite tidigare.
    Vi ses i morgon  

• Lilla a76 385

Jag kommer oxå på fikat imorgon... Har haft mycket ont och rörelse i veckan som varit, men inte har vi blivit fler än.... Bm imorgon för en kontroll och sen tvättdag innan fikat då

Fikalista tis 17/4 kl. 16 på espresso house!!

KnytetsMamma
    Sandraf
    Franed
    Javli
    Moa Li
    Lilla_a76

• Javli

Spännande, nu är det snart dags! Jag tror absolut att vår bebis kommer snart, har det på känn. Skrev klart förlossningsbrevet idag och det känns så konstigt att skriva olika önskemål när man inte har en aning om hur det kommer bli eller kännas.

Ska bli roligt att träffa er alla i morgon igen!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012