• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • LindaVE

Javli: vi hade vår sista 10 april, kan det varit då? Vi bytta ju grupp, men missade den andra träffen. Ni kan inte ha varit på den första när vi presenterade oss, känns som att jag inte kunnat missa dig då. Även om jag är halvblind utan glasögon :)

• Javli

Linda VE: Nej vi missade första träffen, tyvärr pga sjukdom. Då var vi på samma träff den 10 april =)

• sandraf

Ännu en sambofri kväll eftersom han jobbar natt. Det är ganska tråkigt om jag får säga det själv men samtidigt orkar jag inte riktigt ta mig för något heller. Det är ju sällan så att roliga saker ramlar ner i knät på en när man sitter och hänger i soffan hela kvällen. Glad

Idag har jag gått med mensvärksliknande känslor hela dagen så jag hoppas att det i alla fall inom några dagar kommer ut en liten bebis. Det känns skönt att känna någonting som skulle kunna vara tecken på att en förlossning kommer att inträffa i alla fall inom någon vecka. Det kändes lite trist för någon dag sen när jag bara kunde konstatera att allt kändes som vanligt. Det ironiska i allt är ändå att trots att jag är den som kanske kan förväntas sova mest i familjen så kan jag bara säga att i min familj är det hunden och sambon som har sovit hela dagen. Visserligen har Erik jobbat natt, men hunden vet jag inte vad hon har för ursäkt. Tungan ute

Idag kom jag på att jag, genom att få barn, riskerar att tvingas gå på diverse sportarrangemang och jag, om jag ska vara helt ärlig, ogillar starkt att titta på sport. Ibland känns det som att jag är den ende i hela världen som struntar i vilket hockey- eller fotbollslag som vinner bara de evighetslånga tuneringarna tar slut. Skrattande Nu blir det väl säkert så att mitt barn då kommer att älska sport så att jag tvingas sitta på någon kall bänk och glo på exempelvis en drös människor som jagar en och samma boll (jag är av uppfattningen att alla borde få en varsin boll att springa runt med så skulle alla bli nöjda). Det kan i och för sig bero på att jag är katastrofdålig själv på allt vad bollar och sport heter. Självklart kommer jag låta Kulan hålla på med vad han/hon vill även om jag personligen föredrar musik eller dans eller något i den stilen. Vi får väl se vad det blir för en kille/tjej som kommer. Det är så spännande att se vad det är för en liten människa.  

Javli: Ska du iväg på hundträffen imorgon? Jag funderar på att åka iväg en sväng, mest bara för att ta mig ut en stund. Lilo har dock precis slutat löpa och jag vet inte hur känsliga pojkhundarna är om hon precis har löpt färdigt. Jag vill ju inte gärna förstöra för någon annan.

• Javli

Sandraf: Hoppas, hoppas det kommer en liten nu! Vad roligt, känner så igen mig vad gäller sport. Vi har noll koll här hemma men om barnet blir väldigt sportintresserat så är det bara att gilla läget. Tänkte lite opartiskt försöka göra reklam för hundar i stället, vi får se.

Jag tänkte åka bort en sväng till Borensberg idag. Mår rätt bra under omständigheterna. Ta med Lilo och kom en stund om du vill, det är bara bra träning för oss andra!

• KnytetsMamma

Oj, här har det skrivits massor under helgen, kul med lite aktivitet i tråden. Vi har haft en jättebra helg i Göteborg, underbart fint bröllop igår, träffat lite vänner och idag på väg hem var vi inom hos svärföräldrarna i Huskvarna som flyttade in i sin nya lägenhet i onsdags, kul att se hur de har det och de bor precis vid Vättern och har gudomlig utsikt över vattnet.

Nu är vi hemma och har landat i soffan efter att ha packat upp allt, ätit lite och tagit en lugn promenad. Snart blir det "Mästarnas mästare" på tv, jag gillar, tvärtemot Sandraf och Javli, sport massor, framför allt bollsporter. Spelade själ fotboll i ca 10 år när jag var liten och älskar alla turneringar som visas på TV, i sommar är det ju både fotbolls-EM och OS, härligt Glad 

Nu har vi fått hem vår vagn också, liggdelen står på en byrå här i vardagsrummet, tänkte att det kan vara bra att den får lite doft av "hemma" innan Knytet kommer. Kändes speciellt att gå med vagnen från bilen i Tannefors hit, härligt. Ser fram emot många barnvagnspromenader framöver.

Fika för mig funkar nog bäst till helgen, har en del saker inbokade denna vecka och jobbar ju sent några dagar. Funkar helgen för er andra?

Nu ska jag koncentrera mig på tv:n. Ha en skön kväll allihopa och hoppas att någon snart kommer skriva att det kommit en liten bebis Baby .  Själv har vi drygt 6 veckor kvar, det är inte länge heller, skönt.

• Moa Li

Ok, jag erkänner! Flört Idag har jag inhandlat något helt onödigt, men jag kunde inte motstå dessa små skor när jag var på stan. Stl 13 ... 13 cm stora. Handlat en sådan tunn vit "hjälmmössa" i bomull som jag har hört att man bör ha med sig till förlossningen.

Var på IKEA också och köpte ett sådant grönt löv man kan sätta över spjälsängen. Och en grön Mammutpall Cool

...och två jättesöta ugglor som gosedjur (handdockor.) Så nu har ena hörnan av sovrummet blivit barnkammare på riktigt. Sängen är bäddad (men lakanen är inte tvättade än.) V. 34 idag. Tiden går fort nu. Längtar, men hoppas "lilleman" stannar till v. 40

kram Moa Li
  • KnytetsMamma

God morgon :)
    Några bebisar födda än Baby ?

Jag har precis varit hos BM, allt såg bra ut som vanligt så det var skönt. Hon kände även på magen hur Knytet ligger och den är numera placerad med huvudet nedåt, dock ej fixerad än men hon trodde inte att sannolikheten är så stor att den kommer snurra runt igen. Så det är bara att hoppas på att Knytet bestämmer sig för att stanna på det hållet resten av tiden. SF-måttet hade växt ytterligare några cm och jag följer min kurva fint, ligger stabilt några hack över normalkurvan. Undra om det betyder att man får ett stort barn?! Hoppas inte det för jag skulle kunna tänka mig att föda ett litet barn, i alla fall första gången man ska föda.

Nu ska jag strax bege mig till jobbet, i eftermiddag är det sista föräldragruppen, vi ska prata om livet efter förlossningen, livet som nyblivna föräldrar, det ser jag fram emot. Sen får vi se vilka man håller kontakt med framöver (förutom dig såklart franed Glad).

Ha en bra dag och hoppas att det blir lika härligt väder idag som det var igår eftermiddag, det var ju underbart väder på eftermiddagen. Jag mötte sambon på stan när han slutade jobbet och vi tog en extra promenad på väg hem, så härligt att känna solen värma Solig 

• Lilla a76 385

Ingen bebis här ännu..
    Men var och varannan natt så är det fullt ös eller mycket värkar i flera timmar, men när det ljusnar på och jag hoppas att man kan gå vidare snart, men då lugnar det ner sig och blir lugnt och stilla under resten av dagen.... Känns som man är i nån fas nu som borde ta slut!!! Hållit på FÖR länge nu (tycker jag) men bm säger "det är så det kan vara i en månad"
    Börjar få det jobbigt att gå då det trycket neråt väldigt mycket... Måste väl var ett gott tecken dock i det tillstånd man befinner sig i
    På fredag är det "do date" enligt beräkningar så kan väl hoppas att man är de ca 5% som får på "rätt datum" eller ännu hellre tidigare än dess.

Hur går det i fikaplaneringen?? Jag är på om jag inte är i ett skede där jag måste utebli
    Kan helg som kväll... Ser fram emot att ses igen, de träffarna lättar upp vardagen måste jag säga
    Nu ska jag vila lite då jag sovit dåligt inatt oxå..
    Ha en trevlig dag!!!

• Javli

Vilka söta skor Moa-Li! De ser verkligen små ut om man ser till dina nycklar!

Ingen bebis här, men den som väntar får se. Vi var hos barnmorskan igår och den lille är fixerad i allafalll men i övrigt känner jag ingenting. Bara en stor mage som är i vägen =).

Vad gäller Sf-mått så fick ju vi göra ett extra ultraljud eftersom mitt inte ökat som det skulle, det visade sig vara en bebis i magen som låg precis nedan normal-kurvan. Ingen fara med andra ord. Vid de senaste kontrollerna har mitt magmått ökat på bra så jag frågade barnmorskan. Hon sade att liten sf-mått inte behöver betyda liten bebis likväl som att stort sf-mått inte behöver betyda stor bebis. Det handlar mycket om hur den ligger mm. Finns tydligen fler yttre faktorer som kan påverka. Det är ju ändå bra att de mäter magen så man kan få göra extra ultraljud om måttet blir ovanligt stort eller litet. Som en extra trygghet =).

Jag hänger gärna med på fika, också förutsatt att jag inte är på bb. Fast än tror jag inget kommer hända på ett tag.
    Kan också de flesta kvällar eller i helgen =)

• KnytetsMamma

Hemma en snabbis på lunch, spännande väntan vi alla har framför oss nu, en del snart och vissa av oss får vänta lite längre. Men om max 8 veckor är i alla fall vårt lilla Knyte hos oss, känns otroligt.

Tänkte nästan att SF-mått och storlek på bebis inte har något samband, det är ju inte barnet man mäter utan livmodern och den bör ju kunna se väldigt olika ut från person till person. Men jag är i alla fall glad att jag följer min kurva utan att göra avvikelser åt varken det ena eller andra hållet. Får hoppas att det fortsätter så och att det kommer ut en frisk och pigg liten bebis, storleken spelar ju inte så stor roll, man kan inte påverka den så mycket.

Vad säger ni andra om ny fikatid? Jag jobbar ju som vanligt så det är helger eller vissa eftermiddagar i veckan när jag slutar kl.16 som jag kan ses. Nån som vill föreslå tid och plats?

Nu ska jag rusa tillbaka till jobbet för några timmars arbete till.
    Ha det så bra!!! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012