• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Hej hej!

Sedan i tisdag em har jag gått med onda värkar med ungefär 10 minuters mellanrum. Slemproppen gick igår men utöver det verkar det gå trögt. Jag har lyckats sova några få timmar efter att jag lugnat värkarna med Panodil men jag skulle ge ganska mycket för att få sova utan att bli väckt efter 10 minuter. Jag hoppas verkligen att Kulan kommer snart... Värkarna har ju aldrig slutat helt så jag hoppas att lilla bebis kommer inom någon dag men helst nu! 

Jag skulle jättegärna fika men just nu känns all aktivitet utan för lägenheten (och ibland vardagsrummet) väldigt långt bort. Jag försöker väl trycka ut lilla bebis så fort som möjligt så att vi kan komma på fika båda två. Skrattande 

Nu ska jag försöka få i mig något ätbart och sen ska jag försöka peppa upp mig själv lite igen. Det blir rätt tungt emellanåt men vi kämpar på! Funderar på att be om att få komma in till förlossningen ikväll för en undersökning men vi får se hur det känns då. 

Ha det så bra!

• KnytetsMamma

Spännande Sandraf, då är det kanske bebis på G rätt snart då. Hoppas att allt går bra och att du orkar kämpa på trots att det är tungt emellanåt. Du får tänka på Kulan och visualisera hur du/ni har det tillsammans sen i er nya lilla familj. Åh, jag längtar jag med.

Imorgon bara 4 veckor kvar att jobba för mig är planen, känns riktigt bra faktiskt för just nu är det rätt rörigt på jobbet. Det är något stort på G men samtidigt får vi inga besked alls och det är rätt frustrerande. Jag orkar dock inte engagera mig så mycket med tanke på att det kommer dröja rätt länge innan jag är tillbaka och jobbar heltid igen. Men jag tycker rätt synd om mina kollegor som tvingas "gilla läget" och jobba på.

Nej, dags att gå ner med tvätten och sen förbereda maten tills sambon kommer från jobbet. Sen blir det en LUGN kväll för min del, är rätt mör i kroppen och har dessutom väldigt ont på höger revben eftersom lilla Knytet ligger och sparkar/buffar där hela tiden, så fort den sträcker på sig gör det ont och hugger till.

Ha en skön kväll allihopa!! 

• Moa Li

Hej

Vi var på ultraljud samma dag som vi fikade sist och då kunde de mäta bebisen och hur mycket fostervatten det var mm. Vår "lilleman" låg också precis under normalkurvan då och de beräknade vikten till ca 1840, så borde ligga på drygt 2 kg nu. Läste i min graviditetskalendet att det är 46 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns som det går lite väl fort nu. Men tycker själv att magen är liten och smidig. Har börjat sova i soffan om nätterna och har hittat ett läge där jag sover gott. Så idag är jag utvilad och full av energi. Härligt.

Håller tummarna, Sandra! Heja heja bebis!Cool

• Javli

Åh, heja Sandraf. Hoppas din bebis har kikat ut snart!!!

Märker att det snart är dags här, ingen energi what so ever.
    Här kommer iaf ett förslag på fikadagar:

Tisdag, 1/5
    Onsdag: 2/5

Tid pch plats spelar inte så stor roll för min del.

• Lilla a76 385

Jag kan båda dagarna förutom fm den 2/5 då jag har tid bokad hos bm..
    Är som sagt på om jag är hemma

• KnytetsMamma

Äntligen fredag, så underbart. Har varit en intensiv vecka på jobbet, lite spänd stämning mellan vissa kollegor men jag hoppas att det snart löser sig. Har varit och fikat med en kompis nu efter jobbet, så skönt att kunna sitta ute, nu är väl förhoppningsvis varmare väder på G.

Jag tror jag kan både tisdag 1/5 och onsdag 2/5 men om det blir onsdag kan jag tidigast kl.16 eftersom jag jobbar till dess. Vad säger ni andra?

Ha en skön fredag kväll!! För min del ska jag spendera den i soffan och inte föra mig mer än nödvändigt, t ex gå på toa och fixa nåt att äta, precis vad jag behöver efter en arbetsvecka.

• Moa Li

Hej

Jag fikar gärna tisdag 1/5 kl 16! Tänk att det är 1 maj om bara några dagar! Ska vi våga sats på Åbacka denna gången? Ska bli fint väder. Brukar bli fullt, men då får vi väl gå någon annanstans då. Vad tror ni?

Kram Moa Li 

• sandraf

18.30 idag föddes vår lilla pojke. Han väger 2830 kg å ä 50 cm lång. Vi mår jättebra alla tre å förlossningen gick jättebra.

• Lilla a76 385

Grattis Sandra!!!
    Då blev ni först då.... Här händer inget mer än att jag har ont ibland.... Kul att det är över och gått bra. Ser fram emot att ses senare framöver!!
    Kram å lycka till!!

• KnytetsMamma

Åh, grattis Sandra!! Vad härligt att höra att allt gått bra och att ni har fått en liten pojke, underbart. Nu blir jag verkligen ännu mer sugen på att Knytet ska komma men hoppas samtidigt att den stannar inne några veckor till men inte FÖR många veckor såklart, gärna nån dag innan BF men jag ställer in mig på 20 juni så kan det bara bli bättre.

Härligt med lördag, idag sov jag riktigt länge för att vara jag, vaknade runt 7,45 så det kändes bra. Nu sitter jag och äter frukost och funderar på vad jag ska göra på förmiddagen. Ska träffa 2 kompisar och fika i eftermiddag så det blir nog en promenad, lite ärende på stan och lite annat smått och gått på förmiddagen. 

Ha en bra lördag allihopa och framför allt du Sandra med din nya lilla familj!! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012