• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Hej

Vad kul att vi blir några stycken. Jag kanske tar med en gravid kompis, om det är ok :)

Imorgon ska vi på vårt sista UL, v 32. Eller början av v. 33. Spännande att se bebisen igen. Min man frågade hur noga vi skulle titta - han är nyfiken på om det blir en tjej eller kille. Jag hoppas vi inte ser någonting, skulle vara kul om det förblir en överraskning. Känner hicka i bäckenet, så kanske bebisen vänt på sig nu. Men känns fortfarande som den sparkar överallt.

Vi ses imorgon på Espresso.

/Moa Li

• Javli

Hej tjejer!
    Hoppas någon hinner se detta!
    Vi har haft gäster som stannade lite längre än väntat och jag hinner tyvärr inte fika idag =(. Hoppas ni får en mysig stund, solen kikar ju fram =). Och att vi ses snart igen, kanske med några bebisar!!

• KnytetsMamma

Tack för trevligt fika idag, alltid lika roligt att prata bebissnack med folk som har samma intresse och som är lika fokuserade på det som en själv Glad

När jag kom hem var maten nästan precis klar, så härligt att bara sätta sig vid dukat bord. När vi ätit och diskat undan tog vi en liten promenad, väldigt märkligt väder för det var rätt okej när vi gick hemifrån och helt plötsligt kom en hagel/snöskur....nu har vi spelat lite kort och sitter och slappar i soffan, är rätt trött i kroppen idag så det blir nog en tidig kväll för mig.

Ha en skön kväll så hörs vi och ses snart igen (Annika, vi ses ju redan på torsdag Glad på föräldragruppen).

• Moa Li

Hej hej

Ja, tack för en trevlig fikaträff igen. Håller med Knytetsmamma om att det är gött att tjata med er tjejer som också är inne i graviditets- och förlossningstankar som jag själv.

Jag har precis varit på vattengympa och är hemma på lunch. Skönt att få e n lugn stund för sig själv. Bebisen sparkade massor idag under passet och under avslappningen. Häftigt.

Javli: Vad spännande att det inte är så långt kvar nu för dig Cool

Kram Moa

• KnytetsMamma

Äntligen fredag, så härligt. Ikväll åker vi mot Göteborg för bröllop imorgon, hoppas på bättre väder då än det är här idag, riktigt ruskigt väder ute ju, snöblandat regn och det är 20 april. Var är våren?!?! Solig

Igår var vi på andra föräldragruppen, temat var förlossning och det var bra tycker jag, vi fick se en väldigt stark film, började nästan gråta vid flera tillfällen men höll inne dem. Kan verkligen tänka mig att tårarna komme forsa när man själv ligger där och får upp sin nyfödda bebis på sitt bröst, åh vad jag längtar.

Vad säger ni, ska vi boka in en ny fika snart igen? Kaffe Några av er kanske redan har fått er bebis då och om ni orkar och vill så ta med de små Baby . Vad passar er bäst, en eftermiddag mitt i veckan eller en helg?

Nu ska jag äta lite och sen bege mig mot jobbet.
    Ha en bra dag och trevlig helg allihopa!! 

• LindaVE

Hej tjejer! Hoppas ni har det bra allihop! Har haft fullt upp och missat era fikaträffar, men nu ska jag vara ledig i tre veckor framåt så jag hänger gärna med nästa gång. Inte långt kvar nu, känns overkligt!

• sandraf

Bara 10 dagar till BF idag!!

Det var trevligt att ses häromdagen! Jag håller med om att det alltid är skönt att få prata av sig lite om allt nytt och spännande som man går igenom. Jag kan fika närsomhelst så länge jag  inte ligger på förlossningen/BB. Tungan ute Det är skönt att komma ut lite också. Det blir lätt så att jag är bekväm och stannar hemma i soffan och slappar.

Idag var vi på sista besöket hos barnmorskan innan BF! Vi har ett besök till inbokat men det är 3 maj så det är efter BF. Jag hoppas verkligen att vi slipper gå på det besöket men jag räknar med att träffa barnmorskan då. Allt såg bra ut med bebisen och mig och nu är huvudet inte längre rörligt utan ruckbart. Både igår och idag tycker jag att mina sammandragningar kommer oftare och är mer intensiva men det kan ju bero på att jag nu har tid att känna efter lite extra och att jag hoppas på att något snart ska hända.

Igår hämtade jag ut en TENS-apparat från Hjälpmedelscentrum. Jag testade den lite på ryggen igår och jag tyckte att det var väldigt avslappnande att ha den på. Det var riktigt skönt. Jag tänker att även om den inte skulle hjälpa mig mot smärtan så kanske den kan få mig att tänka på något annat och göra mig mer avslappnad. Ju mer jag tror på den, desto bättre tror jag att den kommer att fungera.

I förrgår tog jag mig i kragen och boakde klipptid så idag har jag varit iväg och klippt mig. Nu kan jag bocka av det från to-do-listan inför Kulans ankomst.

Nu ska jag gå och krypa ner. Har suttit och slösurfat ett bra tag nu och det är nästan så att jag skäms över hur oproduktiv man kan vara. Skäms Sambon jobbar natt så det spelar inte någon roll för någon annan i alla fall.

Sov gott (kanske bland ett berg av kuddar precis som jag Skrattande)!

• Moa Li

Nu kanske det börjar bli dags att inse att jag är i 8:e månaden och att jag inte kan jobba 110 % längre. I går var jag med mina elever på ett stylistuppdrag hela dagen, från 07.30 till 19 då vi sminkade över 40 skridskoåkare på Cloetta Center, och vi ska fortsätta idag vid lunch. Hela kvällen var jag slut. Känner att både händer och fötter är extremt svullna idag och känner en extrem "mjölksyra" i höften. Annars har det gått riktigt bra! Kul när man får vara riktigt stolt över sina elevers (och sin egen) prestation! Men detta får bli blir sista stora uppdraget nu.

Senaste två nätterna har jag sovit i soffan. Kan ligga halvt på sidan med bra stöd. Men känns ju väldigt ensamt.

Jag bokar gärna en fika till Glad Eftermiddagar eller helger går bra för mig. Inte torsdagar bara.

Kram Moa

• Lilla a76 385

Här händer det inte mycket mer än att det är förvärkar som spökar... Kan fika när som, dag, kväll som helg.... Välj ni som har annat för er om dagarna.., får väl se sen om jag/vi kan delta beroende på när det blir dags....
    Har avklarat klippning (skönt de) och de andra tråkigheterna nu så det är bara att vila och vänta på dagen D.....
    Katterna har fått knäppen så undrar om de känner på sig att det är något stort på g.. :-S

Vill ha sol å värme nu så jag slipper frysa då man går ut å inte kan knäppa jackan så bra.

Nu ska här slappas och sen ska jag ta en promenad upp på stan och se om Bosses har öppet
    Jag, eller kanske kan skylla på ärtan, bara ÄLSKAR glass!!!!!!

Trevlig fortsättning på helgen!

• Javli

Hej på er tjejer!
    Jag hänger också gärna med på en fika, är med rätt flexibel förutom onsdagskväll och torsdagskväll nästa vecka!

Spännande att det snart är dags för oss alla. Tiden bara rusar på!

Måste bara fråga dig LindaVE- var du på föräldrautbildning på Storken nu i april? Vi hade nämligen vår sista träff och tyckte jag såg en tjej som var så lik dig som också hette Linda, men blev lite osäker..

Kram på er alla!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012