• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Javli
    1/5 klockan 15.00 Café Åbacka:
    KnytetsMamma
    Lilla_a76 
    MoaLi
    Javli

Reserverar mig också för ev bb-besök, men det är säkert lugnt. Känner ingenting just nu, bara att det är tungt och mina fogar och jag inte är vänner just nu. Hoppas vi får lika fint väder som idag =)
  • Javli

Hej tjejer!
    Jag får tyvärr avboka fikat idag. Har blivit dålig och min foglossning har kommit tbx med full kraft. Vissa dagar kan jag knappt gå utan är sängliggandes och idag är en sådan dag =(. Ska ta kontakt med BM i veckan och så får vi se om bebisen får komma tidigare eller hur vi löser det hela. Önskar att jag kunde vara med och hoppas ni får en mysig fika i solen!

• KnytetsMamma

Hej,
    jag får tyvärr också avboka fikat idag, jag och sambon har ju inte setts på ett par dagar nu eftersom han varit borta fredag-måndag så vi har en mys-dag tillsammans. Men vi hittar säkert en ny dag snart.

Usch för foglossning Javli, hoppas BM kan hjälpa dig på något bra sätt. Tror du att du kan bli igångsatt tidigare pga foglossningen menar du?

Ha det så bra så hoppas jag att vi ses snart!! 

• Lilla a76 385

MoaLi... Verkar som det bara blir du å jag då... Ska vi fika el ställer vi in å tar ny tid. Är hemma men inte så rörlig, men har inte så många meter till åbacka..
    Var i kolonin igår å det känns i magen å ryggen, haha.. Kanske oxå för att jag är 4dgr över bf

• Lilla a76 385

Mycket trevlig fika i solskenet på Åbacka.. Tyvärr blev vi få, men mycket prat och trevligt ändå.
    Hoppas fler kan och orkar nästa gång

Ska till bm imorgon och får väl då besked om igångsättning... Ha ingen aning, men får väl ett datum nästa vecka och sen är det väl bara att springa i trappor, tvätta fönster och hålla igång så man slipper det och att det startar av egen kraft... Segt är det när ALLA undrar och frågar om det blivit något.. Idag 4dgr över och inte känns det något nu heller...

• KnytetsMamma

Kul att ni fick en trevlig fika i solen, ser fram emot nästa fika och hoppas på lika fint väder då och kanske också några bebisar som följer med Baby

Jag och sambon hade en bra dag igår, vi var väldigt effektiva samtidigt som vi hann sitta ute en hel del i det fina vädret och spela spel. Vi satte in basen till babyskyddet i bilen, är det någon mer som ska fästa sin bas med bilbältet och tycker att den känns lite instabil? Vi har Brio Primo med bas och har ju en gammal Volvo 940 utan isofix-fästen så vi ska fästa basen med bältet. Det känns dock som att den sitter lite löst, kanske blir det annorlunda när man har en bebis i babyskyddet sen. Eller vad tycker ni andra? Sen möblerade vi om lite här hemma för att på sikt kunna flytta in spjälsängen i sovrummet (den står just nu i vardagsrummet). Det kommer bli trångt i sovrummet och den kommer inte stå så som jag egentligen vill men detta var ändå den bästa lösningen för att slippa släpa ut en stor garderob i hallen som redan är smal och trång. Så nu har vi nästan fixat allt här hemma så bebisen kan komma när den vill :)

Lycka till hos BM idag Lilla_a, hoppas att du får ett datum snart och att bebisen bestämmer sig för att komma ut av sig själv innan dess. Förstår att det är segt att vänta och framför allt när alla frågar och undrar hela tiden. Men du vet ju i alla fall att du kommer få en deadline på väntan så det är ju skönt. Själv har vi idag max 7 veckor kvar innan igångsättning, jag ställer mentalt in mig på att det är så länge till jag ska vara gravid så kan det bara bli bättre. Går idag in i vecka 36 (35+0), förstår inte var tiden tagit vägen, tycker nyss jag var i typ vecka 25.

Nej, dags att göra mig klar för jobbet, skönt att det redan är onsdag idag, då kommer veckan gå snabbt.
    Ha de bra allihopa!! 

• Lilla a76 385

Jaha... Så var denna "övergångstid" hos BM avklarad... Blodtryck, hjärtljud, mätning av mage å koll på fixering.... Allt bra!
    Sen en gynkoll för att "veta mognad och reta igång hormoner"...... Jaja, var väl inte kul men så är det. Fick till min besvikelse en tid för BEDÖMNING av EV igångsättning den sista dagen på min 2veckors övergång

Så nu kommer allt inte vara klart till den 11e om vi måste fullfölja denna lösning... (vilket jag trodde....)
    Hoppas slippa nödlösningen, så det är väl bara att hålla igång nu med kroppsarbete och hoppas på det bästa!!!!

Ska njuta i solen nu innan den försvinner senare i veckan.....
    Hoppas det är bra med alla- så bra det kan vara i värmen med svullnader, foglossning och förvärkar

• Moa Li

Lilla a: Ja, tack för en trevlig fika. Jag är dålig på att läsa tråden dagtid, så såg inte att ni andra bokat av. Jennica hängde på så vi blev ju tre iallafall. Tråkigt att du inte fick ett slutdatum som du hoppades på, men bebisen kommer snart!

Jag är i v. 35 nu och ikväll har det varit rundgång i magen. Tror inte bebisen gör kullerbyttor längre och det känns som huvudet fortfarande ligger kvar nedåt, men magen hoppar i sidled. Visst var det knytetsmamma som hade filmat magen när den "gymnastiserade"? :) 

Jag har hittills inte tagit någon bild på magen, men det hinns nog med.

Blev lite solbränd på fikat och en underbar dag i solen idag. Passarde på att lägga mig i en solstol på balkongen när jag kom hem och njöt av sista eftermiddagssolen. Den bästa solen då, som är varm men inte bränner.

Kram MoaLi

• sandraf

Jag lider med dig Lilla_a men snart kommer förhoppningsvis förlossningen igång av sig själv. Jag hade tänkt att du skulle föda på mitt BF eftersom jag stal ditt. Snart kommer guldklimpen och då spelar det inte längre någon roll att det tog några dagar extra.

I tisdags fick jag och Benjamin (fd Kulan) läggas in på Special-BB en natt (vi åkte hem från BB redan på lördag em9 för att han hade gått ner lite för mycket i vikt. Min mjölk var precis på väg igång men han hade blivit lite slö av sin viktnedgång så han behövde lite ersättning. Han gick dock upp nästan 200 g mellan tisdag em och onsdag morgon. Vi fick åka hem igen igår (onsdag) vid lunch. Vi ska få en remiss till ortopeden med Benjamin också för vid fjärde rutinläkarundersökningen hörde barnläkaren att det knäppte lite i hans ena höft. Jag hoppas verkligen att det inte är någonting men det känns skönt att de kontrollerar det noga (de missade ett höftfel på min syster och eftersom de upptäckte det så sent var hon tvungen att opereras och gipsas) så att de kan rätta till det nu i så fall.

Jag är by the way jättenöjd med barnvagnen, den är jättesmidig och Benjamin trivs jättebra i den. Knytetsmamma: Vi har ett likadant babyskydd med bas och det känns lite instabilt men jag upplever den mycket stadigare när vi har babyskyddet och bebisen i. Det känns inte osäkert när han sitter där och han tycker mycket om att åka bil (i alla fall korta sträckor).

Jag hade tänkt försöka komma på nästa fika, om det fortfarande känns bra med lillen. Så vi kan väl se när det passar.

Ha en jättebra dag i det härliga vädret!

• KnytetsMamma

Vad kul att höra ifrån dig Sandraf och vilket fint namn ni valt :) Hoppas att viktuppgången fortsätter åt rätt håll, att amningen kommer igång och att han fortsätter må bra. Vi har kompisar som fick barn i mitten av mars vars son har en överrörlig höft, han fick direkt en skena han skulle ha i ca 6 veckor, kanske inte så kul för bebisen men bättre det än att det inte upptäcks och att det blir som för din syster. Men jag håller tummarna för att det inte är något med hans höft.

Kul att ni trivs med vagnen och att Benjamin gillar att ligga där. Jag hoppas att Knytet också kommer trivas, vår vagn är rätt skramlig, vet dock inte om det beror på att den är begagnad eller om Brio Sing generellt är lite skramlig. Hur är er fjädring Sandraf? Skönt att höra att ni tycker att babyskyddet känns stabilare när man har en bebis däri, vi hoppas också att Knytet gillar att åka bil, blir ju så mycket enklare att göra utflykter då. 

MoaLi: jo, jag har filmat magen när Knytet gymnastiserar där inne, det ser verkligen coolt ut. Jag gjorde det precis nån av de första gångerna när det var såna häftiga buffar, nu händer det i stort sett varje dag. Men det är ändå lika häftigt varje gång, har lite svårt att fatta att det verkligen är en bebis där inne som ska komma ut om några veckor, gick igår in i vecka 36 och det är max 7 veckor kvar innan vi har vår lilla skatt här. Längtar massor.

Ska vi ta och boka in ett nytt datum för fika? Jag kan tisdagar, onsdagar och fredagar från kl.16 och helgerna kan jag också de flesta. Någon som vill föreslå ett datum? Vore jättekul om du vill komma då Sandraf så vi får se er lilla Kula.

Ha en bra dag allihopa! Själv ska jag äta lite nu och sen blir det jobb 11-18. Skönt att det redan är torsdag, snart helg igen Glad 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012