• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Sandraf: såg dig och din fina familj idag när ni var ute och gick med barnvagnen vid Abiskorondellen, vi var på väg för att hämta en kompis i närheten och kom körande i rondellen när jag såg att det var du, vilken fin vagn!! Och vad mysigt det såg ut att promenera med barnvagn, jag längtar Glad

Har annars haft en skön dag, var först en snabb sväng på stan i förmiddags och gjorde några ärenden, när vi kom hem packade vi ihop matsäck och sambons alla kitesaker, körde och hämtade upp en kompis i Gottfridsberg och stack sen till Vadstena. Det blev ett par åk var för dem så de var nöjda, årets första åk.  Däremot var vädret väldigt ombytligt, ena sekunden var det strålande sol och klarblå himmel för att sekunden senare vara halv storm, mörka moln på himlen och ösregn. Sen var det så i ett par minuter för att sen vara strålande sol igen, väldigt märkligt. Men vi klarade oss ifrån att bli alltför blöta och hade en bra dag i blåsten.

Hoppas ni alla har en bra helg, kanske är det nån ny liten bebis på G nånstans.
    Vi hörs och ses snart igen hoppas jag!! Fika nån dag i veckan som kommer? 

• Moa Li

Ikväll har jag tvättat bebislakan, madrass och en del bebiskläder som nu hänger på tork i tvättstugan. Så små de är, hoppas jag inte gjort dem i för liten storlek.

Börjar känna mig gravid på riktigt nu. Känner hur bebisen rör sig långt ner i bäckenet och hur det "hugger till" lite då och då. Inga förvärkar, men känns att bebisen är på rätt väg iallafall.

Jag kan också fika tisdag, onsdag och fredag efter 16.

Jag vill förestå tisdag kl. 16.30 på Åbacka, som en favorit i repris? Jag hoppas, Lilla a, att du inte kan komma då eftersom du förhoppningsvis är upptagen med bebis. Men du är självklart välkommen annars Cool., så får vi får peppa igång det hela med några "jumping jacks" (eller var det heter...för länge sedan jag tränade nu, hihi)

Vad tror ni om tis kl. 16.30? Passar det?

kram Moa Li

• Lilla a76 385

Åbacka stänger 17.00 alla dagar, så det måste nog bli ett annat ställe på vardagar att fika på, tyvärr....
    Jag kan fika på tisdagen om jag är hemma...
    Allt är bra och "lugnt" fortfarande
    men humöret sjunker för varje dag och sömnen blir mindre och mindre för varje natt då det är svårt att hitta ett läge som inte är jobbigt/ont/obekvämt/eller vad det nu kan vara som stör mig (läs ärtan).....

Var å impuls-tittade på ett hus i fredriksberg/åleryd, och blev helkär.... Varför ska man hitta på såna dumheter för i ett läge som detta :-O
    Uttråkade eller intresserad av lån över 2mille??? Måste vara graviditetshjärnan som spökar!!!!!

Kollar här och håller mig uppdaterad om fikat blir av och var isf...

Hoppas alla har en skön helg!!!

• KnytetsMamma

Fika tisdag funkar bra för mig men som Lilla_a säger så stänger ju Åbacka kl.17 så det får nog bli ett annat ställe. Jag ses hellre precis efter kl.16 eftersom jag slutar då, har någon ett bra förslag på ställe? Vi vågar väl inte utgå ifrån att det blir fint väder så vi kan sitta ute men det hade varit härligt att kunna göra det.

Här är det bara bra annars, skönt med ännu en ledig dag. Vi ska ta oss till Biltema  och köpa lite solskydd och annat till bilen, kanske ska vi kolla på videokamera också. Det är ju en djungel men vi ska i alla fall börja titta lite, vill helst köpa innan Knytet kommer.

MoaLi: vi tvättade också bebiskläder för nån vecka sen och OJ vad små de är men så himla söta, man längtar ännu mer efter bebisen när man blir påmind om det med sådana småsaker. Jag ser ju spjälsängen stående här i vardagsrummet varje dag, dessutom står även babyskyddet, babysittern och liggdelen till vagnen här så nu får Knytet gärna komma snar (dock får den gärna stanna inne till efter den 19/5 då jag och sambon ska göra en viktig grej).

Ha en skön söndag allihopa så ska jag också hålla mig uppdaterad här om fika, jag har ju ingen iphone utan får hålla tillgodo med att kolla på datorn. 

• franed

Tisdag kan funka för mig. Det är dock sista dagen på jobbet så jag har en del att göra... Studiedag i morgon och hela skolan åker iväg, så i morgon blir det inget gjort. Och som vanligt är jag tidsoptimist, eller så har jag helt enkelt förträngt att jag ska sluta jobba. Det känns lite läskigt faktiskt, två dagar till och sen är det evigheter tills man jobbar igen. Kommer antagligen inte kännas så sen
    Hoppas alla mår bra och att det snart kommer med små bebisar på vårt fika
    Så jag reserverar mig lite för tisdag, men om jag inte kommer hör jag av mig.
    Förslag på fikaställe: Vi kan ju återgå till Babettes, de har ju bord utomhus om det skulle vara soligt? 
    Ha en bra dag alla! 

• Moa Li

Ok, fika på Babetts tisdag kl 16.00, med indropp? Cool Klart det ska bli sol! Jag slutar fem, men har massa komp, så kommer ifrån till vilken tid vi än bestämmer. Har inge lektioner på tis em iallafall.

Idag har vag suttit i solen på balkongen och börjat läsa boken "Att föda utan rödsla" och den kan jag rekommendera till alla. Riktigt bra, även om man inte är rädd inför förlossningen. Sätter vårt moderna liv i lite perspektiv - vilket jag tror är bra. Ska strax återgå till solen. Älskar att "sommaren" är här nu.

kram Moa Li

• KnytetsMamma

Babettes på tisdag kl.16 låter perfekt för mig, jag slutar ju kl.16 så jag kommer så fort jag slutar. Hoppas på sol så vi kan sitta ute :)

Vi har haft en skön dag, varit ute mycket. I morse efter frukost  tog vi en promenad till Biltema, riktigt skönt. Köpte solskydd till framrutan i bilen, tänkte köpa även till sidorutorna bak men de hade bara med mönster på och vi ville helst ha helsvarta så det blev inga. När vi kom hem åt vi lite lunch innan vi gick ut och satte oss på vår innergård och spelade lite kort, skönt. När vi satt där ringde en kompis till Danne och undrade om vi ville komma och fika på stan så vi gick till Espresso House och mötte upp dem där, trevligt. När vi fikat klart gick vi till Clas Ohlsson och där hade de svarta solskydd till sidorutorna så vi köpte 2 stycken och gick sen till bilen och satte upp dem, hoppas att de skyddar Knytets ögon lite grann mot solen i alla fall. Nu har jag landat i soffan och vilar benen lite, gått rätt mycket idag och det känns i benen. Kollar handboll på TV, det är semifinal nummer 5 av 5 mellan Kristianstad (min hemstad) och Guif så det är spännande. När den är slut ska vi gå iväg och köpa thaimat, gott.

Ha en fortsatt skön kväll och bra start på veckan imorgon så ses vi på tisdag!!!

• Moa Li

Nu har jag läst ut "Att föda utan rädsla" och ska låta mannen läsa den nu. Bra bok som jag kan rekomendera. Flera konkreta tips i den, som ger perspektiv på vår moderna vardag.

Ser fram emot fika på tisdag.

Kram MoaLi

• sandraf

Knytetsmamma: Det känns hur mysigt som helst att vara ute och promenera med hela familjen och det går så himla bra med hunden också. Man får tänka på ett annat sätt när man går med vagn, det är liksom inte bara att gena och stövla runt hur som helst men det är verkligen jättemysigt och jag känner mig så stolt.  

Jag hoppas att jag och Benjamin kan titta förbi en sväng imorgon i alla fall. Men han är ju chef så vi får se vad han känner då. Vi kommer när vi kan i så fall men jag siktar väl på att vi är där vid fyra (om allt går bra hos ortopeden och Benjamin inte vill äta exakt då Glad).

Idag testade vi att åka vår första lite längre biltur med honom. Att åka fram och tillbaka till Åtvidaberg gick jättebra, han sov i princip hela vägen. Sov fort man sätter honom i babyskyddet eller lägger honom i vagnen så somnar han eller bara ligger och tittar (inte hur länge som helst dock men i alla fall).

Jag är jättenervös för vad ortopeden ska hitta på honom imorgon. Hittar de något så ska det ju visst inte vara så krångligt att åtgärda men helst av allt vill jag ju såklart att allt är som det ska. Det är väl bara att ta det som det kommer.

Jag hoppas att vi ses imorgon!

Lilla_a och Javli: Någon bebis än? Benjamin behöver få lite sällskap!

• KnytetsMamma

Sandraf: vore ju jättekul om du och Benjamin tittar förbi imorgon, jag längtar massor efter Knytet nu och mer lär det ju bli när fler och fler bebisar tittar ut. Förstår att du känner dig stolt när du är ute och går med barnvagnen, ser fram emot många promenader i sommar. Hoppas det går bra hos ortopeden, du får tänka att OM det är något är det ju bra att de hittar det redan nu. Men jag ska hålla tummarna för er.

Nu ikväll känns det som att Knytet har boxningsmatch i magen, inte stilla en sekund och hela magen rör sig som en klump jello Glad. Men det är mysigt också, kanske får vi en väldigt aktiv liten bebis.

Ha en fortsatt bra kväll allihopa så hoppas jag att vi blir några stycken imorgon på fikat, och kanske även en liten bebis i så fall Baby

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012