• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Åh, det är så spännande att gå in i den här nu! 2 bebisar på gång och ska bli så spännande att se vem som kommer först.

Fredag idag, har tänkt på dig Lilla A. Och heja Javli Cool

Kram Moa Li

• Lilla a76 385

Sista rycket här för helgen nu då.... Ligger hemma i soffan och vilar in morgondagens US besök.... Igångsättning om inget mirakel händer inatt då.... känns okej trots allt, fick träffa förlossningsläkaren som är med på sjukhuset (tv-kändisen, haha) Anders bara satt å tittade på honom när han kom infarandes på rummet igår
    Var inte på bedömning idag utan fick åka till förlossningen igår på kvällen, då jag hade liten befarad blödning, men det visade sig imorse vara proppen...
    Ska banne mig bli klar med graviditeten under helgen har jag bestämt mig...... Ärtan har fått vräkningsbeslutet nu

Hoppas på att ses snart igen tjejer!!!

Ha en underbar helg och vi hoppas på fint och varmt väder.

• KnytetsMamma

Håller med MoaLi, heja Lilla_a, hoppas nu det inte tar för lång tid idag utan att er lilla Ärta snart tittar ut.

Ryktena säger att Javli fått en flicka, vi får väl se om de stämmer.

Nu ska vi gå och möta Daniels systerson som kommer upp över dagen, trevligt. Blir fika, de ska spela squash, spela spel, käka pizza och kolla på film, trevlig lördag med andra ord.

Trevlig lördag allihopa Glad

• Lilla a76 385

På bb med nytillskottet.. En flicka här då, så blir till att börja fundera på namn nu då.
    Lite svårt att döpas till Arvid tror jag
    Föddes kl. 2,56 13/5
    Väger 3980g och är 52cm lång.
    Fick jobba hårt under många timmar, men så är det väl när e envis tjej ska komma till oss...får se var detta slutar under tonåren...
    Allt gått bra, men med igångsättning och allt därtill så får vi stanna på specialbb under några dagar. Skönt de med kanske....
    Ser fram emot att kunna sitta bättre om några dagar/vecka och då kanske en fika oxå... Får väll se vad famtiden har att visa oss..

Kul om Javli oxå är klar nu då... Då år det franed som är nästa på tur!!?? Eller!!??

Ha en trevlig söndag i solskenet!!!! Jag njuter i sängen inne på sjukhuset med neddragna persienner för att få sova..

• KnytetsMamma

Grattis till tjejen Lilla_a, skönt att ni får vara kvar ett par dagar på special-BB och landa lite i detta. Det blev väl en chock för den lilla att komma ut nu, hon verkade ju vilja stanna i magen ett tag till. Hoppas ni kommer på något namn, tror nog inte att hon kommer att uppskatta att heta Arvid när hon blir lite äldre.

Ju fler barn som föds desto mer längtar jag efter vårt lilla Knyte. Idag var vi och fikade med 2 kompisar. De kommer från Norrland  och tjejen ska åka upp dit hela sommaren och sommarjobba. Hon åker den 5/6 och tyckte därför att Knytet ska komma INNAN dess, det lät bra tyckte jag och Danne så vi sa det vänligt men bestämt till Knytet. Så nu får vi se, planerar ju att jobba 2 veckor till men sen får den komma när den vill. Längtar massor nu!!

Javli, hur går det för er? Lillasyrran sa att du skrivit på FB att flickan är här så det är nog inte bara ett rykte utan faktiskt sant. Hoppas att ni mår bra.

Och vi andra får ha tålamod ett tag till innan våra små tittar ut.

Ha en fortsatt bra söndag, själv väntar jag på Mästarnas Mästare, kan tänka mig att det inte är så många av er som ser det eftersom ni inte verkar vara så sportintresserade Glad 

• Moa Li

Ja, äntligen, Lilla A! Stort grattis till tösen! Cool Passa på att vila nu. Jag ser fram emot att träffa er båda sedan.

Härligt att höra att allt har gått bra. Jag var ute i Valla idag och tänkte på er. Tänkte nog att bebis borde ha kommit.

Grattis grattis!

Kram Moa

• Javli

Hej på er alla. Grattis till tjejen lilla a. Hoppas ni myser. Det stämmer att vi har fått en tjej. I torsdags morse kom hon. Förlossningen blev lite komplicerad och vi har fått bo på SPEC bb. Kom hem i går men ska tbx idag för ev in läggning igen. Vi känner oss bra och hon äter fint. Återkommer. Stor kram till er alla.

• Javli

Hej på er alla. Grattis till tjejen lilla a. Hoppas ni myser. Det stämmer att vi har fått en tjej. I torsdags morse kom hon. Förlossningen blev lite komplicerad och vi har fått bo på SPEC bb. Kom hem i går men ska tbx idag för ev in läggning igen. Vi känner oss bra och hon äter fint. Återkommer. Stor kram till er alla.

• franed

Stort GRATTIS både till Javli och Lilla a. Vad kul Nu tycker jag att det är min tur.
    Men här händer det inte mycket, väntar med spänning på att det ska bli fredag... Men det känns verkligen inte som att nåt ska hända snart. Hoppas hoppas jag har fel.
    Igår var vi på kalas hos kusinen. Hon tyckte vi behövde massor av kläder så nu står det 3 kartonger och 2 fulla ikeakassar med kläder här inklusive allt annat som jag inte vet var jag ska ställa. Ett rum till just nu vore bra Men jag ska inte klaga, det är ju super bra att slippa köpa allt. 
    I kväll blir det bio, A Royal Affair, vem vet när man får gå nästa gång... 
    Ha en bra vecka nu alla.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012