• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Jag är lite avundsjuk på er som redan är lediga eller snart går hem på ledighet. Idag har varit en deg där jag undrar om arbetsbördan någonsin kommer minska så jag blir färdig innan barnet kommer. Jag vill verkligen inte gå tillbaka till jobbet efter att barnet har kommit - och jag hoppas verkligen kunna gå hem senast den 8 juni, med BF den 11:e.

Dags att börja tänka på mig själv nu! ... men betyg ska ju fortfarande sättas och jag kan ju inte dumpa det på någon annan. Men har varit på en go fika nu med en väninna och fått lite positiv "snart-är -det-sommar-och-ledigt"-känsla iallafall. det finns ett mål .. snart snart

V. 38 imorgon

Kram Moa

• KnytetsMamma

Ikväll när jag gick hem från jobbet kände jag hur skönt det är att jag bara jobbar 4 dagar till, idag har det varit en rätt tung dag, har varit väldigt trött i ryggen och har inte kunnat gå ifrån och sätta mig när jag har känt att jag behöver det. 

MoaLi: förstår att det är mycket med betyg och allt men samtidigt måste du tänka på dig själv i första hand, var rädd om dig och bebisen.

Imorgon ska jag till barnmorskan på sista inbokade besöket innan BF, går ju in i vecka 39 på onsdag, förstår inte var tiden har tagit vägen sen RUL i januari, det har gått i ett nafs.

Ha en bra kväll. Verkar mest vara du och jag MoaLi som skriver i tråden, övriga har väl fullt upp med sina små och franed kanske föder barn nu, vem vet!?! 

• Moa Li

Knytetsmamma: Ja, heja Franed!

Jag ska ta det lugnt. Lovar! Denna vecka blir sista rycket. Sa precis till min man att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Jobbigt att ligga, sitter inget skönt och fötterna är som elefantfötter. Huh, men jag njuter! Jag loggadee in på mailen och hade fått ett mail från babycenter och där stod det att "du säkert känner dig som en rastls flodhäst". Hahaha, klockrent! Precis så känner jag min ikväll.

Kram på er

• Lilla a76 385

Jag kan fika på sön em om bara Ester vill och kan den tiden vi bestämmer
    En vecka har flutit på och det känns bara bra. Väntar på att kunna sitta obehindrat överallt, men annars oförskämt pigg med tanke på sömnfrånvaron..

Var till kolonin i söndags och tittade på alla blommor dom fanns. Solen sken och värmen var nästan too much för en mamma
    Ska bli många sköna stunder där i skuggan under äppelträdet i sommar.

KnytetsMamma: härlig dag ni verkar haft....å underbar bukett. Riktiga sommartoner...

Ska sova lite nu då Ester fortsätter med sitt nattglada humör även utanför magen. Men får inte klaga för det är glada miner från henne under de timmarna, så bara att försöka hålla dig vaken och försöka vända på dygnet så småningom.. Hennes el mitt.... Det är dock frågan :-s
    Får se om min eller hennes (ärvd från mig, enligt Anders) vinner.

Ser fram emot söndagen och vilka som kan/vill/orkar ses.

Fortsatt trevlig vecka!!

• franed

Det händer inget här :( känner ingenting, känns lite konstigt faktiskt... Men ska till barnmorskan i morgon, får se vad hon säger. Men det sparkas och boxas en hel del, det är skönt iaf ;)
    Är otroligt rastlös, idag blev det bullbak och städning av skafferi, tänkte prova på ett sista zumbapass ikväll också. Vem vet, det kanske är precis vad den lilla krabaten behöver för att inse att han ska ut, NU.
    Moa Li: Jag vet att man gärna tänker på sina elever och att det ska bli så bra för dem som möjligt, men du och bebisen är viktigare, så ta det lugnt. Var rädd om dig nu.
    Lilla a: vilket fint namn ni har valt, jättefint :)
    KnytetsMamma : Hoppas det gick bra hos bm idag och nu är det inte många dar kvar för dig att jobba. Skönt!
    Jag kan fika på söndag :) (fast jag hoppas förstås att jag inte kan) 
    Ha en bra vecka allihop! 

• sandraf

Ester är ett namn som fanns med på min lista över potentiella tjejnamn! Jättefint!

Jag och Benjamin kommer och fikar på söndag så länge inget oförutsett händer. Jag hoppas verkligen att fröken Ester har lust att komma så vi får träffa henne. 

Nu är det inte länge kvar innan vi alla har våra små i famnen! Det ska bli så kul att få se vad det är för nya människor som tittar ut. Vi får väl se om trenden med flickor håller i sig eller om Benjamin får någon mer pojkkompis. Franed: Hur går det för dig? 

Om det är någon som är hemma och har det tråkigt är promenadsällskap alltid välkommet! Idag har jag varit ute på en 1,5 h promenad med Benjamin och Lilo. Det var varmt men härligt! Det är dock mycket roligare att ha sällskap. Varken Lilo eller Benjamin pratar speciellt mycket. Tungan ute

Dags för ännu en matstund för lillchefen!  

• KnytetsMamma

Vad kul om så många kan fika på söndag, vilken tid och plats passar er? Jag kan nog i stort sett hela dagen, främst eftermiddagen.

Det gick bra hos BM idag, magen hade växt ytterligare lite men börjar nu plana ut, huvudet är fortfarande ner men ännu inte fixerat, kanske kommer det inte göra det heller innan det är dags att föda.

Sandraf, promenadsällskap låter trevligt. Jag jobbar ju bara denna vecka också och sen har jag mycket tid att slå ihjäl. Älskar att promenera så gärna en promenad eller två :)

Nu har vi precis kommit hem från fika hos kompisar och jag ska pausa ut lite i soffan, varit igång hela dagen, först jobb och sen direkt till BM, därefter till ytterligare ett möte, hem och äta (min underbare man hade maten klar på bordet) och sen direkt till kompisarna, så nu är jag rätt mör.

Ha en bra kväll så hörs vi och ses förhoppningsvis på söndag allihopa!!! 

• Javli

Åh, här händer det grejor!
    Ett stort grattis till man och fru, Knytets mamma!! Vad roligt för er och det låter som ni hade en underbar dag med!

I morgon blir Linnea två veckor, helt otroligt vad tiden går. Vi har åkt in och ut ur sjukhuset för gulsoten men nu har den lagt sig, äntligen och vi får vara hemma. I helgen som gick tog vi och gjorde en utflykt till släkten i södra sverige. Linnea sov hela vägen och det har varit underbart att få se henne ihop med våra föräldrar för första gången. Satt och grät för det var så fint =).

Nu är vi åter hemma och Linnea har sedan i måndags haft världens magknip efter måltiderna och varje kväll. Hemskt att se henne så ledsen. Nu har vi iaf provat ge henne Sempers magdroppar och Minifom. Hoppas detta hjälper.

Jag tänkte sikta på att följa med och fika på söndag förutsatt att tjejens mage lunar ned sig, annars är det svårt att sitta och prata med en skrikande bebis =(. Men vi håller tummarna =)

ha en underbar dag i solen alla!

• KnytetsMamma

Så underbart väder, längtar till nästa vecka då jag inte ska jobba och hoppas på att solen och värmen stannar Solig. Idag har det faktiskt varit okej på jobbet, dagen har gått fort och jag har inte varit så trött i ryggen eller benen som jag brukar, skönt.

Vad kul om vi blir några stycken på söndag, någon som har förslag på tid och plats? Mig spelar det ingen roll, om vädret är som idag vill man nog sitta ute men säkerligen inte i solen utan i skuggan. Var skulle man då kunna ses? Ett alternativ är ju att träffas i Trädgårdsföreningen, ta med sig filtar och köpa fika i Tropikhuset.

Nu ska jag gå och möta min man som slutat jobba, vi ska hämta ut hans glasögon som han passat på att köpa hos mig nu innan jag går hem på mammaledigt, han får ju bra rabatt som äkta man Glad 

Ta hand om er allihopa så hörs vi och ses!! 

• Moa Li

Åh, jag vill inte sitta på marken i trädgårdsföreningen .. ännu. Puh, kan knappt andas när jag sitter på en stol för bebisen tar all plats Flört

Jag kan hela eftermiddagen.

kram

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012