Här var det stiltje, kan tänka mig att de nyblivna mammorna har fullt upp med de små och kanske inte prioriterar internet. Vi andra fokuserar på sista veckorna på jobbet och franed passar på att vila upp sig inför den väntande förlossningen och bebisen som kommer. Men nu tar jag mig i alla fall lite tid att skriva några rader här.
Känner mig lite förvirrad i dagarna, känns som att det är fredag idag eftersom vi är lediga imorgon men det är ju faktiskt bara onsdag. Kommer kännas konstigt på fredag också, då kommer det nog inte kännas som helg. Men det är skönt att vara ledig imorgon i alla fall, är väldigt trött. Sov dåligt natten till igår för jag hade plötsligt inte känt så mycket från Knytet under måndagen och kvällen på måndagen. På natten vaknade jag och kände fortfarande inget och blev såklart väldigt orolig, tankarna började skena iväg om allt som det skulle kunna bero på att jag inte kände något, även den värsta tanken av alla dök upp. Jag låg vaken länge och funderade på om jag skulle ringa förlossningen eller inte men tyckte det kändes lite löjligt, till slut somnade jag om men var fortfarande orolig på morgonen. Vi bestämde att om jag inte känt Knytet tills jag hade lunch skulle jag ringa förlossningen då. Men efter bara en stund när jag kommit till jobbet satte aktiviteten igång och det var full rulle i magen hela dagen, kvällen och natten och även idag. Så nu är jag lugn och glad igen, men det var obehagligt att inte känna så mycket, hoppas jag slipper det fler gånger.
Har nog inte berättat att jag och sambon ska gifta oss på lördag, det blir mest en enkel borgerlig ceremoni nu för att få på papper att vi är gifta och att det underlättar att vara gift när man får barn. Sen tänker vi oss ha en ny ceremoni och fest om 1-2 år. Men det känns ändå häftigt och spännande att vi ska gifta oss, bli man och fru :)
Sen jobbar jag bara nästa vecka och sen får Knytet gärna komma när som helst, kanske kan få nån dag "ledigt" innan den kommer men helst gärna innan vi blir igångsatta. Men jag är mentalt inställd på att gå till den 20 juni så kan det bara bli bättre
Nu ska jag fixa något att fika tror jag, är lite småhungrig.
Ha en fortsatt bra kväll och trevlig Kristi-flygare imorgon. Vore så kul att ses snart med alla nyfödda små, vi får väl försöka styra upp något.