• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Grattis Javli och Lilla_a! Två potentiella flickvänner till Benjamin då! Flört Javli: Hur stor va lillan när hon föddes? Lilla_a: Er lilla vägde över ett kilo mer än Benjamin gjorde när han föddes. Han kommer bli hunsad av alla om han inte växer till sig. Tjejerna kommer enkelt att kunna sätta sig på honom. Tungan ute På två veckor har han dock växt tre cm på längden så de löser sig nog. Det ska bli kul att träffa era flickor i alla fall! Skynda er att komma hem så att ni kan komma och fika!

Igår var Benjamin på sin första brassbandskonsert (orkestern som jag i vanliga fall spelar med hade vårkonsert). Vi köpte hörselskydd för barn men de va lika stora som hans huvud så vi stod utanför och lyssnade istället. Han verkade tycka att det var okej i alla fall. Jag kan bara konstatera att man som småbarnsför'älder (helt sjukt att kalla sig för det) får prata med en hel del okända människor som bara "måste" få titta på bebisen och berätta hur söt han är och sen berätta om sina egna, oftast vuxna, barn. Skrattande

Nu ska vi ta en tur till Maxi, det behövs både mat och blöjor här hemma.

• KnytetsMamma

Grattis Javli, hur har det gått idag? Blev det inläggning igen eller? Hoppas att ni snart får komma hem för gott.

Sandraf, härligt att kunna kalla dig småbarnsförälder och jag tror att det kan bli lite samma fenomen som om man har hund. Mina svärföräldrar är ibland dagmatte åt en liten hund och de upplever att de får en helt annan kontakt med okända människor när de är ute med hunden, antingen de möter andra hundägare eller om det är andra som vill fråga om hunden. Åh, vad jag längtar nu.

Vi har ikväll förberett BB-väskan, vet att vi är ute i god tid men det är skönt att den är nästintill packad när det väl blir dags att åka in. Det kan ju faktiskt ske när som helst nu även om jag inte tror att det kommer att ske innan 5/6, imorgon bara 3 veckor kvar :)

Franed, vilken snäll kusin du har. Är det kläder ni tror att ni kommer att använda eller kändes det mest jobbigt att ta emot allt? Bestämmer ni er för att dumpa lite av kläderna får ni gärna säga till, vi tar tacksamt emot lite Glad 

Ha en bra kväll!!! 

• Javli

Vad spännande att det snart kommer fler bebisar! Här hemma flyter det på bra. Vi slapp bli inlagda igår. Ska tbx på onsdag så får vi se då.

• KnytetsMamma

Här var det stiltje, kan tänka mig att de nyblivna mammorna har fullt upp med de små och kanske inte prioriterar internet. Vi andra fokuserar på sista veckorna på jobbet och franed passar på att vila upp sig inför den väntande förlossningen och bebisen som kommer. Men nu tar jag mig i alla fall lite tid att skriva några rader här.

Känner mig lite förvirrad i dagarna, känns som att det är fredag idag eftersom vi är lediga imorgon men det är ju faktiskt bara onsdag. Kommer kännas konstigt på fredag också, då kommer det nog inte kännas som helg. Men det är skönt att vara ledig imorgon i alla fall, är väldigt trött. Sov dåligt natten till igår för jag hade plötsligt inte känt så mycket från Knytet under måndagen och kvällen på måndagen. På natten vaknade jag och kände fortfarande inget och blev såklart väldigt orolig, tankarna började skena iväg om allt som det skulle kunna bero på att jag inte kände något, även den värsta tanken av alla dök upp. Jag låg vaken länge och funderade på om jag skulle ringa förlossningen eller inte men tyckte det kändes lite löjligt, till slut somnade jag om men var fortfarande orolig på morgonen. Vi bestämde att om jag inte känt Knytet tills jag hade lunch skulle jag ringa förlossningen då. Men efter bara en stund när jag kommit till jobbet satte aktiviteten igång och det var full rulle i magen hela dagen, kvällen och natten och även idag. Så nu är jag lugn och glad igen, men det var obehagligt att inte känna så mycket, hoppas jag slipper det fler gånger.

Har nog inte berättat att jag och sambon ska gifta oss på lördag, det blir mest en enkel borgerlig ceremoni nu för att få på papper att vi är gifta och att det underlättar att vara gift när man får barn. Sen tänker vi oss ha en ny ceremoni och fest om 1-2 år. Men det känns ändå häftigt och spännande att vi ska gifta oss, bli man och fru :)

Sen jobbar jag bara nästa vecka och sen får Knytet gärna komma när som helst, kanske kan få nån dag "ledigt" innan den kommer men helst gärna innan vi blir igångsatta. Men jag är mentalt inställd på att gå till den 20 juni så kan det bara bli bättre Glad 

Nu ska jag fixa något att fika tror jag, är lite småhungrig.
    Ha en fortsatt bra kväll och trevlig Kristi-flygare imorgon. Vore så kul att ses snart med alla nyfödda små, vi får väl försöka styra upp något. 

• Lilla a76 385

Grattis så här lite innan nu då KnytetsMamma och sambo....
    Kul och smart att ta det stora senare när man kan/vill/orkar.

Otäckt det där med rörelser. Nästa gång -ring och prata med dem. Det skulle jag göra bara för att man kan och de är vänliga och trevliga finns väl inget värre än att trissa igång en massa tankar som är onödiga så här på slutet av en lång vänta..

Vi är hemma och försöker lära känna vår nya medlem. Katterna är så gulliga... Väldigt nyfikna men går inte nära där ärtan är... Vi var iaf saknade när vi kom hem och fick mys av dem för hela slanten

Ska tillbaka till US-bb för vägning, men känner mig inte orolig... Ärtan går mot alla förväntningar IGEN... Har sugit som en liten igel hela dagar och nätter. Gick aldrig ner i vikt första dygnen, utan upp 30g
    Hade redan när vi lämnade Spec-bb i går em, sugit igång mjölken, så nu läcker det och jag känner mig som en livegen kossa
    En mycket envis och bestämd dam har flyttat in här, så det är bara att vika sig för vad hon vill just nu..
    Tyvärr blev det svårt med namn lite snabbt så vi jobbar på det fortfarande. Arvid är inte populärt på henne, tydligen

Trevlig ledighet nu alla!!! Vi hoppas på fint väder tycker jag.
    Kram a

• Moa Li

Hej

Ja, känns som det händer mycket nu - men ändå lugnt här i tråden Cool Grattis KnyttetsMamma till det stundande bröllopet. Vad härligt. Hoppas på regn på bröllopsmorgon, och sol under dagen.

Jobbar på och försöker få undan på jobbet inför sommarlov och föräldraledighet. Känns som tiden går väldigt fort nu, kanske bra att vara aktiv i tanken så hinner man inte komma in i väntandet. Jag har som mål att ha allt färdigt till den 8 juni, sedan ska jag bara rå om min själv, min man och den kommande bebisen.

Idag var jag och köpte två amnings-bh och inlägg, samt en amningsnapp till brösten - eller "extra bröstvårta" på apoteket. Jag har också varit och shoppat några nya trikåklänningar på hm - vill passa på att njuuuuta av att "få" vara tjock ock vacker som gravid. Köpte en grönrandig klänning som känns väldigt somrig. Älskar kläder i trikå nu. Sommar.  Solig

Mina fötter svullnar något fruktansvärt framåt eftermiddagen och kväll och när jag gick hem från stan så "deppade" jag lite över mina fula elefantfötter. Samtidigt kom det förbi en kvinna i övre medelåldern och log stort mot mig och sa: "Åh vilken härlig bejbis. Vad vacker du är". Jag tackade henne och log hela vägen hem. Hon kunde ju omöjliht veta vad jag tänkte på, men var verkligen underbart att höra de orden just då!

Mys med era bebisar och magar! Jag ska njuta av min nu, så länge den varar. Börjar känna lite småverkar och tryck nedåt. Några veckor kvar nu bara.

Kram Moa Li

• KnytetsMamma

Hoppas ni alla haft en skön ledig dag så här mitt i veckan. Vi har haft en riktigt skön dag, först frukost i lugn och ro. Sen tog vi en promenad och mötte då Lilla_a, hoppas det gick bra för er på BB. Hon var ju för söt lilla ärtan. På eftermiddagen var vi på stan och fikade med trevliga kompisar och nu på kvällen har vi varit hos kompisar och grillat, årets första grillning, riktigt gott. Nu sitter vi och kollar på hockeyn men jag ska snart inta sovläge i soffan tror jag, är trött. Har råkat på en liten förkylning så jag är extra trött. Skönt att det bara är en arbetsdag kvar innan helgen. Och då blir vi man och fru Glad

Ha det så bra och trevlig helg.

Ska vi boka in en fika nästa helg om det är någon som kan då? Kaffe

• Moa Li

Hej

Jag fikar gärna igen, men nästa helg kan jag bara på söndagen. Någon som har koll på vädret?

Ikväll fick jag tillbaka halsbrännan och har suttit med kväljningar och illamående. Känns som det är trångt i magen nu. V.37 nu,  36+3 idag. Ska jobba imorgon och hoppas på att få undan så mycket som möjligt för att kunna njuta och vila lite på tiden som är kvar tills bebisen kommer.

Varit i kolonilotten och grävt idag. Känner av pirrande/värk ner mot bäckenet, så har tagit det lugnt. Tror kanske bebisen är fixerad nu, känns som det. Men det där med att magen ska sjunka och ge mer plats vet jag inte ... känns som jag har bebisens fötter upp i halsen.

Funderar på att beställa en tvättmaskin. Kan vara skönt att ha en i lägenheten när det blir mycket små kläder som ska tvättas.

Lilla A: Tänkte på dig idag och undrade om det var ett alternativ att gå till förlossningen från er. Fast hur blev det nu, blev du igångsatt? Ska bli så spännande att träffa alla små :)

Godnatt

MoaLi

• Lilla a76 385

MoaLi... Visst gick vi till förlossningen, men hade inget känn alls när vi begav oss...blev som en liten pirrig morgonpromenad bara..
    Blev igångsatta och på 18tim var allt klart... Från utpålåning 1cm till baby

Kan inte svara om fika ännu, men ska försöka när det blir av...
    Ses snart hoppas jag!!

• KnytetsMamma

Hej!
    Söndag nästa vecka tror jag att jag kan, vädret vet jag inte men det hade ju varit härligt med sol så vi kan sitta ute. Kan ju kolla läget under veckan som kommer och bestämma något.

Jobbigt med halsbränna MoaLi, jag har haft tur som inte haft det så mycket, någon enstaka dag bara och det är jag glad över. Just nu mår jag väldigt bra, har dock också ett tryck nedåt och det känns som att bebisen ligger rätt långt ner nu, men samtidigt får jag emellanåt rejäla kickar på revbenen som gör riktigt ont. Så jag vet inte alls hur långt ner den ligger, huvudsaken är ju att huvudet är nedåt.

Egen tvättmaskin hade varit skönt men vi har tyvärr inte plats för det, vår lägenhet är ju bara 51 kvadrat och det är redan trångt nu med skötbord, spjälsäng och andra saker till Knytet. Här i vårt trapphus brukar det dock inte vara så svårt att få tvätt-tid så vi tror att det kommer att lösa sig bra ändå.

Nej, dags att göra mig klar och gå till jobbet, känns konstigt att det är fredag, jag tycker det känns som måndag. Men det är ju bara skönt med fredag, efter jobbet ska jag fika med en kompis, sen blir det nog en lugn kväll hemma kan jag tänka mig.

Ha en bra dag allihopa och njut av solen som i alla fall är framme nu Solig 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012