• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Lilla a: Vad härligt att åtminstone planen att gå till förlossningen nu gick igenom, även om det inte var en Arvid som kom ut.  Jag hade inte kunnat gå till förlossningen i alla fall.  Ärtan tycker jag duger bra som namn så länge!

Moa Li: När jag hade halsbränna åt jag Gaviscon (superäckliga) tuggtabletter och fungerade både snabbt och med bra effekt. Jag hade väl inte värsta sortens halsbränna men den jag hade tog Gaviscon bort helt, så det kan jag rekommendera!

Knytetsmamma: Grattis så mycket till att du från och med imorgon är någons fru! Vilken smart idé att om några år ha en större ceremoni. Det skulle jag kanske ha kommit på tidigare... nu får det duga med att "bara" vara sambo. Erik är nu i alla fall vårdnadshavare av Benjamin (det tog någon vecka innan det blev registrerat). 

Idag är det återigen dags för ett besök på bvc. Vi får väl se om Benjamin har växt lika mycket som sist! Just nu sitter hela familjen (utom Erik dock) och myser i soffan. Hunden Lilo har precis varit och pussat lite på Benjamin för att trösta honom när han var arg p åmig för att jag inte lyfte upp honom på sekunden när han ville. Det ser nog ganska roligt ut när jag sitter och ammar Benjamin med en dator i knäet och en hund liggandes tätt intill mig i soffan. Välkommen på cirkus hos mig! Det är otroligt vad snabbt man lär sig att göra flera saker samtidigt när man blir mamma.

Javli: Hur mår lilla familjen och hur går det med Linnea och hundarna?

Jag tror att jag kan komma och fika på söndag om två veckor men jag kan inte säga säkert än.

Ha en jättetrevlig helg och Knytetsmamma, jag önskar dig en fin bröllopsdag imorgon!

• KnytetsMamma

Tack för alla grattishälsningar till vår lilla vigsel, det känns härligt i hela kroppen och om bara 6 timmar är vi man och fru, känns stort Hjärta.

Sandraf: vad mysigt det lät när ni satt i soffan tillsammans, jag längtar mycket efter Knytet nu, den är mer än välkommen så snart jag slutat jobba på fredag nästa vecka.

Ska vi preliminärbestämma fika söndag den 27/5 så kan vi ju se i slutet av veckan vilka som kan?

Nu ska jag väcka sambon, sen blir det frukost, gå och hämta den beställda blombuketten och blomman till hans knapphål, hem och fixa i ordning oss och sen köra till Huskvarna. Ska bli mysigt att träffa mamma och pappa också, vi ses ju tyvärr inte så ofta som vi skulle vilja så därför blir denna dag en extra bonus. Sen tror jag att de kommer upp så snart Knytet kommit också Glad

Ha en härlig lördag allihopa!!!

• franed

KnytetsMamma: grattis och lycka till idag. Spännande! Som det ser ut nu kan jag fika på sön. I går var den beräknade dagen, den kom och gick utan att någon ville ut... Inte ens en tillstymmelse till att något kommer hända snart. Ja, ja jag får väl sikta in mig på den 2 juni så kanske kanske nåt händer innan ;) Ha en trevlig helg nu allihop :)

• Moa Li

Hej hej, Franed!

Åh, hoppas solen håller sig framme för er skull idag, Knytetsmamma.

• Moa Li

Det står i kalendern att jag är gravid i 9:e månaden idag!

Inatt satt jag vaken med balkongen öppen och lyssnade på fåglarna som kvittrar för fullt i kastanjen utanför. Det var fortfarande nattsvart ute. Klockan stod på strax efter tre. Syrenerna har redan börjat att slå ut och jag satt och skrev på ett tal till mina avgångsstudenter. För tolv år sedan, i juni 2000, var jag där de snart är nu; På trappan ut från gymnasieskolan, med gymnasietiden i ryggen och med en skylt runt halsen där det stod student 2000. På studentmorgonen satt vi lyckligt ihoptryckta på en filt under ett stort Lorangaparasoll och drack champagnefrukost och åt jordgubbar, i ösregn!

Fan vad vi var bra!

Den sommaren gick mina nu blivande studenter ut årskurs 1 och sjöng den blomstertid för första gången, med gluggar mellan tänderna och blomma till sin fröken. Nu står de snart på trappan, med en egen studentskylt runt halsen.

Om bara några veckor ska jag på en grönskande sommarbröllop med min gamla kära studentkompis som äntligen ska gifta sig med sin tonårskärlek. Jag minns hur vi dagarna innan vår student satt på gymnasieskolan tillsammans och sydde färdigt våra studentklänningar och drömde om framtiden. Om den grönskande framtid som vi befinner oss mitt i nu, mer än 10 år senare. Och nu, om bara några veckor ska hon äntligen gifta sig och jag sitter åter igen och syr några dagar innan studenten. Denna gången på en mycket liten bebisklänning och en bebiskostym som min son eller dotter ska bära på min gymnasieväns bröllop.

Jag inser att våren har börjat övergå i sommar nu och att jag snart ska bli mamma. Och om mindre än 10 år är det min tur att få höra min son eller dotter sjunga den blomstertid för första gången, med glugg mellan tänderna och blomma till sin fröken.

Livet är bra fantastiskt ändå Solig

• Lilla a76 385

Vilken fin och skön dag!!! SOL och värm...
    Idag var morfar oh morbror på besök och charmades stort av Ester... Ja, nu har lilltösen godkänt ett namn
    Börjat få lite rutin nu på mat och sovklockan, så om det fortsätter så här så blir det nog bra med sömn under tidig kväll och morgon.. Nattugglan håller i sig från magstadiet.

Om mamma orkar och värmen håller i sig, så ska Ester hälsa på i kolonin och titta på blommorna imorgon. Måste försöka börja med korta utflykter i bilen och korta promenader.

Sön 27/5 är min kalender tom, så om det blir fika och Ester är med på noterna så kommer jag förbi en stund och säger hej...

Ska ta en lugn kväll och gå och sova nu så jag hat lite energi när det blir mys och gos på hög nivå nattetid

Ha en fortsatt skön helg
    Och knyteysMamma: hoppas dagen var underbar för er... Fint väder fick ni (om det blev samma väder som här)

• KnytetsMamma

Så var man fru, vi hade en underbar dag igår, allt blev mycket bättre än vi tänkt oss och det kändes verkligen som ett litet bröllop i precis vår smak, vi var riktigt glada och lyckliga i natt när vi gick och la oss. Ceremonin var mycket finare än vi trodde, vigselförrättaren hade ansträngt sig och skrivit ihop ca 1,5 A4-sida och var ganska personlig, om man nu kan vara det när man inte träffats innan. Men han pratade lite om äktenskapet, vi fick även säga efter honom när vi höll i ringarna (förlovningsringarna eftersom vi inte köpt någon vigselring) och han avslutade det hela med en dikt. Efter vigseln åkte vi ner till Vättern och tog lite foton innan vi åkte till sväföräldrarna och åt smörgåstårta och en liten bröllopstårta som hon hade gjort, gott och trevligt. Senare på kvällen åkte vi till Gyllene Uttern och åt gott, satt där i flera timmar och hade fått en egen liten matsal, mysigt. Kom hem sent i natt och då var vi som sagt glada, lyckliga och upprymda. Känns underbart att vara gifta och idag har vi varit och kollat lite på vigselring, vi kommer nog köpa en redan nu i alla fall.

Bifogar en bild på min underbara brudbukett, kan tipsa er som ev. ska gifta er att gå till blomsteraffären bredvid Sibylla-restaurangen vid Repslagaregatan, vi sa inte rakt ut att det var bröllop på G utan beställde bara en liten kompakt bukett som skulle passa till en viss färg, hon föreslog gult och lime och vi tyckte att det lät fint. Jag sa att den prismässigt skulle ligga runt 150 kronor och det fick vi också betala. Brudbuketter brukar ju annars kosta massor. Visst är den fin?! 

• Moa Li

Jättefint! Vad mysigt det lät. En underbar dag, helt enkelt. Jag tror du jag jättefin i din gravidmage också. Grattis Fru K. Mamma {#emotions_dlg.flower}

• KnytetsMamma

Ha nu en underbar dag allihopa, det är ju härligt väder och jag inleder idag min sista jobb-vecka. Känns skönt men samtidigt lite konstigt, får hoppas att Knytet vill titta ut runt BF så jag inte behöver gå och vänta så länge. Men å andra sidan vet jag ju att det finns ett slut på väntan så jag ska nog stå ut. Får beställa fint väder så jag kan vara ute, läsa böcker, promenera, fika med andra som är mammalediga Glad och försöka vila upp mig inför Knytets ankomst.

Vilka kan fika på söndag eftermiddag? 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012