• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • franed

För er som undrar, här händer det inte mycket :( Jag känner verkligen ingenting, det verkar inte vara nån som vill ut där inne, men man tycker det borde bli lite trångt. Så jag får nog vänta till fredag, då har vi en tid på förlossningen. Börjar känna mig som en ända stor klump nu och värmen är faktiskt lite jobbigt... Fila kl 15 i morgon passar mig :) Idag blir det kanske en tur på loppisen på stan, det blåser ju en del så det kanske är lagom varmt för en liten tur ute. Ses i morgon allihop. Ska bli kul.

• Javli

Vi kommer på fikat idag =), ska bli mysigt att ses igen, tar med mig maken också!

• Javli

Hej på er i sommarvärmen!
    Vi får tyvärr hoppa fikan idag, Linnea har haft det tufft hela lunchen och varit så ledsen. Vi kämpar fortfarande med maten och tillslut somnade hon helt utmattad. Mamman, jag i fråga, är också rätt trött så vi tar en hemma-dag idag och hoppas kunna följa med vid nästa tillfälle.

Amningen fungerar bra men hon kan bli arg vid bröstet och det verkar vara så att hon inte får tillräckligt med mat. Hon verkar vara inne i en tillväxtperiod och min kropp har inte hängt med riktigt. Efter mycket kämpande provade vi med ersättning som komplement och då somnade hon direkt, mätt och nöjd. En lycka för mamma-hjärtat.

Kram på er!

• Lilla a76 385

Kämpa på javli... Å du var saknad idag, men det kommer fler fikatillfällen.... Skönt att det löser sig till slut och förstår att man blir slut som mamma när man inte har lösningen enkelt serverad till den lilla prinsessan..

Väntar med spänning på fler prinsar å prinsessor nu... Håller alla tummar och tår för att de behagar komma då mamma tycker det passar bra

Har idag fått fira min första morsdag, vilket bar något nytt
    Ester (å pappa så klart) köpte fin ros i kruka som sen ska planteras ut i kolonin som minne... Sen att man får dela sin dag med en bestämd dam som inte vill att mamma å pappa får äta middag tillsammans, det är väl bara att inse att så är de

Ska ta och sova lite efter maten nu så nattpasset orkas med. Imorgon börjar en ny era i livet, då Anders ska börja jobba ( iaf 50%)

Kram å tack för en trevlig och fin fikastund.

• KnytetsMamma

Håller med föregående talare, tack för en trevlig fika i solen Solig (även om vi satt i skuggan). Så får vi väl se om det är fler bebisar med på nästa fika.

Ser fram emot en skön sommar som mammaledig, många promenader, fikaträffar, stunder i Trädgårdsföreningen m.m, härligt.

God natt säger jag som är kvällstrött och tänker på er som av olika anledningar är vakna sent på natten!! 

• sandraf

Hej hej!

Tack så mycket för trevligt fika igår! Det är så skönt att komma ut och träffa folk i samma situation som en själv. Det var mycket trevligt att få träffa Ester för första gången också. Javli: Vad synd att ni inte kunde komma. Kämpa på så ses vi snart!

Vi pratade om bärsjalar igår och jag har en av märket Easyhug (som man inte behöver knyta). Jag tycker att den fungerar jättebra även om det krävs en del teknik och tålmod för att knöla ner (en oftast arg/ledsen) Benjamin i den. När han väl sitter där fungerar det bra.

Idag är det jättevarmt åt både mig och Benjamin. Vi ska åka ut till sommarstugan lite senare och så får vi se om vi eventuellt sover över där. Jag försökte räkna ut hur mycket kläder vi behöver ta med till lilleman om vi ska sova över. Det händer ju en del olyckor ibland så att vi måste byta kläder på honom så det kanske är säkrast att bunkra upp med flera plagg. Det ska bli skönt för lilla hunden att få åka ut till stugan och springa lös och kanske simma en sväng.

Igår när jag kom hem fick jag mors-dags-blommor av Benjamin (Erik hade nog hjälpt till Skrattande) och så lagade Erik middag när jag duschade (det tog väl dock inte längre än en timme innan jag luktade mjölk igen Obestämd). Det var inte helt fel att bli lite omhändertagen, för som mamma går man ofta i sista hand.

Nu är det dags att fixa lite lunch till mig (innan både hunden och Benjamin kräver att de ska få sin först).

Hoppas att ni får en bra vecka!

• Moa Li

Wohooo...sista veckan på jobbet nu! Skolavslutning om en vecka och lite avslutningsfika och studentlunch. Känns lugn rätt nu! Längtar efter att få träffa bebisen nu, men har fortfarande svårt att förstå att det inte är så långt borta nu

Kram Moa

• KnytetsMamma

MoaLi, känner precis som du. Även om man förnuftsmässigt förstår att det är en bebis i magen och att den ska komma ut till oss kan jag ändå inte riktigt greppa det. Men jag längtar massor och hoppas att Knytet vill titta ut så småningom (det vet jag ju att den gör men hellre förr än senare...men bara att gilla läget).

Första lediga dagen har varit väldigt bra, först härlig promenad när det fortfarande var soligt och varmt, därefter en kort fika med en kompis som tentapluggar, lite ärenden på stan och efter lunch träffade jag ännu en kompis för fika, väldigt trevligt även om det till sist blev lite kallt att sitta ute när solen försvann och molnen tornade upp sig och regndropparna började falla. Blev till att ta en varm dusch när jag kom hem. Nu har jag spenderat kvällen i soffan, läst lite i instruktionsboken om vår nya videokamera som jag hämtade idag och nu har äntligen mannen kommit hem efter att ha varit ute och ätit med sina jobbarkompisar.

Imorgon har jag typ inget inplanerat, HJÄLP!!! Om nån har lust att ses för en promenad eller så så tjoa till.

Ha en bra kväll!! 

• Moa Li

...kommer bli mycket fikande Glad Någon som kollat upp vad mer man kan göra... som babysim, mamma-barn-bio eller annat kul framåt hösten?

Min kompis har även pratat varmt om öppna förskolan, men jag har dålig koll på allt detta

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012