Hej på er!
Ja, jag har ju vänt på dygnet och sover så fort jag kan. Nu är klockan 02.24 och jag har precis varit inne på swedbank och betalat en räkning. Sover gott i soffan, men kan inte sova i sängen alls - den är för hård och jag har inget att luta mig emot. Soffan är bra, och jag stör inte mannen. Kollar på teve om jag inte kan sova, eller läser bok... eller är här. Nu ska jag bädda iallafall och sova inför morgondagens sista vattengympa.
Insåg precis att det nog blir sista. Nästa torsdag är det avslutningsmiddag för mmina studenter, sedan springer de ut på fredagen. Bebis är beräknad till måndag, 11 dagar kvar enligt kalendern. Kanske kan gå den torsdagen och så har jag en tid att ta igen på måndagen eller tisdagen. Det känns som en lagom ansträngning om bebisen inte kommit. En vecka till skolavslutningen nu ...sedan ska jag också vara ledig och föräldraledig hela sommaren och hela hösten.
Vi har varit och köpt ett babysafe nu och provade den i vagnen. Passar tyvärr varken i fästena eller att ställa i själva liggvagnsdelen. Min man kan verkligen inte fatta varför det skulle vara bra. Jag har egentliga inga argument för - mer än att det skulle ha varit smidigt.
Ångrar nästan att jag inte köpte en Brio Sing, då hade den passat. Tycker Bro Sing har smidigare hjul också, men jag har knappt provkört barnvagnen, så får vänta och se. Babysafen står här i vardagsrummet nu.

Nu står även barnvagnen i hallen, skötbord till badkaret är på plats och spjälsängen är bäddad. Köpt Liberoblöjor, våtservetter och babywash på "rabattkuponger" , och nappar ... och en amningsnapp/bröstvårta just in case. Ska packa den berömda BB-väska också, så börjar jag känna mig redo sedan.
Ska inhandla ett amningslinne och ett gäng Sloggytrosor också, för jag inser att alla andra trosor är antingen obekväma eller för små
...fåglarna börjar kvittra nu utanför ballkongen. Hoppas ni sover gott eller är på BB och föder barn. Heja Franed!
Kram Moa Li