Grattis 12juni, härligt för er att ha er lilla tjej hos er.
Sandraf: det lär säkerligen bli nån pojke till innan vi alla har fött barn klart. Rent statistiskt borde det i alla fall göra det eftersom det föds något fler pojkar än flickor. Jag tror ju t ex att vi kommer att få en pojke men vi får se. Underbart att Benjamin är så lätt att ha att göra med, håller tummarna att det fortsätter så men du ska nog ändå passa på att njuta. Har hört på kompisar som har barn att det kan växla rätt snabbt mellan perioder då barnet är lugnt och sover bra till perioder då inget funkar, men sen kan det lika snabbt växla tillbaka till en period med lugn och ro igen. Lycka till på bilturen imorgon, jag tror det kommer gå jättebra. Om man bara räknar med att det kanske kommer ta lite längre tid än vanligt och att man får göra något mer stopp tror jag att det funkar utmärkt att åka bil långt med barn. När Knytet är ca 1 månad ska vi köra till Göteborg och sedan vidare till Skåne, det blir också en utmaning men jag tror det kommer gå bra.
MoaLi. vi har en bärsjal som heter Tricot Slen, det är en sjal man knyter men den ska inte vara svår att knyta när man väl lärt sig. Mina båda systrar har den sjalen och har varit supernöjda, så skönt att kunna ha barnet där så man har händerna fria att göra annat. Sen har vi även köpt en bärsele, en Ergo Baby, den ska tydligen vara väldigt bra för barnet att sitta i eftersom den får sitta i sk. grodposition (det är bra för deras höfter). Den har vi inte heller testat men min ena syster har en sån och har använt den väldigt mycket, även när hennes första barn var lite äldre.
Nu ringer snart mannen så då ska jag gå och möta honom vid hans jobb och sen hem och laga mat. Blir nog en lugn kväll idag, kanske tar vi en promenad om det inte börjar ösregna.
Ha en bra kväll allihopa och så hoppas vi på fler bebisnyheter snart