• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • PaddelGris

Grattis till er som fått era bebisar!

För mig är det BF idag, men inte ett endaste tecken på att bebisen är på väg...  

• sandraf

Grattis 12juni! Benjamin får fortfarande hålla ställningarna som enda pojke i gänget.

Franed: Snart är det dags! Om bara några dagar har du din plutt och slipper släpa runt på magen i stekande värme och isande kyla.

Moa Li: Vagnen kommer säkert att vara superbra! Det är inte lätt att veta vilka funktioner man vill ha på sin vagn. Jag är nöjd med min även om det säkert finns vagnar som skulle passa mig ännu bättre. Jag hade gärna velat ha ett handtag som kan justeras så som det på din men någon sån blev det inte. Jag ska försöka komma ihåg att ta med bärsjalen till nästa fika. Du kan väl påminna mig! Det ska nog inte vara några som helst problem att sy en sån själv.

Knytetsmamma: Vad skönt att du har kunnat sova bättre i natt! Jag tycker att det låter klokt av dig att bara göra sånt som du känner för. Bästa förberedelserna för förlossningen är att må så bra som man kan.

Igår var jag och Benjamin och åt middag med kollegorna från mitt gamla jobb. Han var så himla snäll och sov sig igenom den ca tre timmar långa middagen. Han är verkligen lätt att ha att göra med och jag hoppas verkligen att det håller i sig.

Imorgon bär det av till Värmland för oss. Pappa har fyllt 50 i veckan så på lördag blir det 50-årskalas. Första långa bilturen med Benjamin! Vi har åkt till sommarstugan i Motala och det har gått bra men nu är det inte en tur på 45 minuter utan snarare fyra timmar. Det ska nog gå bra! Benjamin ska få träffa sin gammelfarfar och det känns jätteroligt för mig. Jag kan ju passa på att utmana vagnen också med terrängkörning i skogen om jag skulle få tråkigt. Tungan ute

Javli: Hur går det för er? Hur mår Linnea?

Nu ska jag gå och börja packa... det är mycket mer att komma ihåg att ta med sig när man har en liten (och en hund).

• KnytetsMamma

Grattis 12juni, härligt för er att ha er lilla tjej hos er.

Sandraf: det lär säkerligen bli nån pojke till innan vi alla har fött barn klart. Rent statistiskt borde det i alla fall göra det eftersom det föds något fler pojkar än flickor. Jag tror ju t ex att vi kommer att få en pojke men vi får se. Underbart att Benjamin är så lätt att ha att göra med, håller tummarna att det fortsätter så men du ska nog ändå passa på att njuta. Har hört på kompisar som har barn att det kan växla rätt snabbt mellan perioder då barnet är lugnt och sover bra till perioder då inget funkar, men sen kan det lika snabbt växla tillbaka till en period med lugn och ro igen. Lycka till på bilturen imorgon, jag tror det kommer gå jättebra. Om man bara räknar med att det kanske kommer ta lite längre tid än vanligt och att man får göra något mer stopp tror jag att det funkar utmärkt att åka bil långt med barn. När Knytet är ca 1 månad ska vi köra till Göteborg och sedan vidare till Skåne, det blir också en utmaning men jag tror det kommer gå bra.

MoaLi. vi har en bärsjal som heter Tricot Slen, det är en sjal man knyter men den ska inte vara svår att knyta när man väl lärt sig. Mina båda systrar har den sjalen och har varit supernöjda, så skönt att kunna ha barnet där så man har händerna fria att göra annat. Sen har vi även köpt en bärsele, en Ergo Baby, den ska tydligen vara väldigt bra för barnet att sitta i eftersom den får sitta i sk. grodposition (det är bra för deras höfter). Den har vi inte heller testat men min ena syster har en sån och har använt den väldigt mycket, även när hennes första barn var lite äldre. 

Nu ringer snart mannen så då ska jag gå och möta honom vid hans jobb och sen hem och laga mat. Blir nog en lugn kväll idag, kanske tar vi en promenad om det inte börjar ösregna.

Ha en bra kväll allihopa och så hoppas vi på fler bebisnyheter snart Glad 

• Moa Li

Grattis 12 juni! Ja, jag väntar med spänning nu också... fast jag räknar iskallt med att gå över tiden. Och jag är nästan 99% säker på att det blir en kille här. Fast Lilla A var ju också "säker" på att det skulle bli en Arvid.

Idag köpte mannen med sig pizza hem som stod serverad när jag kom hem. Jag ät en hel pizza (utan kanter) och har fått lida för det hela kvällen med rejäl halsbränna. Får sitta och sova inatt...

Satte mig en sväng i en hängande korgstol vi har på balkongen och somnade nästan. Men håller med Franed, rätt kallt ute. Men sover med balkongen öppen - underbart

Heja Franed! Lycka till idag

Kram MoaLi

• Javli

Hej på er!
    Var tog värmen vägen? Regn och rusk så långt ögat når! Snart kommer väl den härliga värmen tillbaka igen =).
    Med oss är det bara bra, Linnea är 3 veckor nu så tiden går fort.

Vi har verkligen haft en berg-och-dalbana under dessa veckor. Första veckan fungerade allt toppen, amningen flöt på och hon var så nöjd. Sedan blev det en period med skrik och oroligheter och vi började med magdroppar och det verkade hjälpa. Sedan började tyvärr amningen strula, det är en tjej som växer mycket och min mjölk räcker inte till så vi har fått stödmata mer ersättning. Nu blir det väldigt oroligt och skrikigt vid varje amningstillfälle så just nu pumpar jag och ger henne på flaska, vilket verkar fungera bättre. Till detta får hon ersättning också för att bli mätt och nöjd. Det är verkligen synd att jag inte kan amma henne längre men efter två veckor av skrik och oroligheter så känns det långt borta att kunna helamma igen =(. Men det viktigaste är att hon är nöjd och glad!

I övrigt att hon en härlig bebis som börjar bli mer och mer vaken, igår kunde hon följa vår blick en längre stund! Underbart att se! Och hon har sovit sex timmar i sträck 3 nätter i rad!

Stor kram på er!

• Lilla a76 385

Heja franed!!! Tänker på er...

Kul och skönt javli att det går åt rätt håll..
    Skönt sandraf att B är lugn och snäll vid middag.. Hör har vi inte lyckats äta tillsammans en gång på dessa tre veckor... Ester känner på sig när maten är klar och ska då ha mat!!!! NU!!!!

Här har vi annars haft några tunga dagar med skrik och tårar. Har mat i mängder och nu har BVC sköterskan kommit på att det går så snabbt m mjölktillrinningen att ester inte hinner med. Detta resulterar i att jag för tillfället känner mig som en mjölk-ko...
    Mat var och varannan timme som gäller, då E bara äter max 10 min för att då tro hon är mätt( känner sig mätt då det går så fort). Under den tiden har hon satt i halsen och blivit ilsken oxå.. Nu jobbar vi med urpumpning för att ta bort den första störtfloden och minifom-droppar för att minska bubblor i magen... hoppas det ska hjälpa så jag kan få sova mer än en timma i stöten...och att Ester blir mer mätt och får sova längre hon med. Hon verkar dock inte lida av sömnbrist för hon är vaken å glad hela förmiddagarna mellan måltiderna..
    Detta "delikata" problem med mjölken hade sköterskan bara stött på en gång tidigare på sina 7 år :-s

Laddar annars för lite födelsedagsfirande till veckan och bröllop på Skansen till lördagen... Har kommit på att hotell fre-lör är att föredra för mamma så tiden med "måste" aktiviteter minskar på lördagen
    Å vem tackar nej till en hotellfrukost!!!!
    Ska bli spännande att se hur vi löser heldagar utanför sängen hemma....

Precis varit ute i stormen på en promenad... Ester sover gott i vagnen och mamma och pappa fryser, lite avundsjuk blir man på att få ligga nerbäddad och ha det gott.

Ha en fortsatt trevlig helg,trots tråkigt väder!!!!

• Moa Li

Nu har jag hittat en virkad babyfilt. Eller två: en vitbeige och en tunn bladgrön, som har varit en scarf. V.40 på måndag. Skolavslutning på tisdag, ledigt på onsdag, avslutningslunch på torsdag och studentutspring på fredag... bebis efter helgen? haha. Ifredags kände jag mig helt förvirrad. Idag känner jag mig nästan fördig, men jobb.

...sommar, sommar, sommaaaaar! Snart semester och sedan föräldraledig med en bebis heeeeela sommaren och heeela hösten och övervägande del av våren. Känns helt fantastiskt!!! Ällskade lilla bebis där inna, nu är du välkommen ut Solig

kram moali

• KnytetsMamma

Var tog sommaren vägen?! Solig Jag och mannen var ute och gick runt Stångån nu på förmiddagen, om man bortsåg från att det är väldigt grönt på träden och buskarna kunde man nästan tro att det är höst. Jag vill ha tillbaka lite värme, får hoppas att den kommer snart.

Så härligt att höra er som fått era älskade bebisar berätta om er vardag, man längtar mer och mer efter sitt eget lilla Knyte. Men ju fler dagar som går desto verkligare blir det och desto kortare tid är det kvar innan vi har vårt kärleksbarn hos oss. På tisdag är det BF men jag har helt ställt in mig på att gå över tiden, har inga känningar alls så det är bara att försöka behålla tålamodet och tänka att det är väldigt vanligt att gå över tiden och att det inte är speciellt många barn som faktiskt föds på BF. 

MoaLi: jag har en känsla av att ni kommer få ert barn innan oss bara för att du verkligen inte vill ha tidigare än BF och jag gärna skulle få tidigare. Men jag vet ju samtidigt att vi har vår bebis hos oss senast till midsommar och det känns härligt.

Veckan som kommer är rätt lugn, inte så mycket inbokat vilket ju är både skönt och jobbigt, så lätt att bli rastlös. Tur att det är helgdag på onsdag så mannen är hemma. På torsdag ska jag till barnmorskan, sista inbokade besöket så vi får väl se vad hon säger och gör.

Hoppas ni har en skön söndag allihopa och hoppas att vi snart kan ses igen, kanske med ytterligare nån bebis Baby 

• Moa Li

Men liiite mysigt när det regnar och är mulet ute, visst? Älskar när man med gott samvete får pyssla inne, slapp i soffan med en bok eller pyssla inför bebisens ankomst Drömmer

• KnytetsMamma

Håller helt klart med dig MoaLi, lite mysigt är det allt när regnet smattrar mot rutorna och det bara är grått och trist ute. Sålänge det inte håller i sig hela sommaren är det helt okej med någon sån dag. Men snar vill jag ha lite värme igen :)

Nu blir det lite nyheter på TV (man måste ju hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen) och sen är det final i Mästarnas mästare, kul.

Ha en skön avslutning på helgen! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012