• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Heja, heja, heja Franed - hoppas allt har gått bra!

För er som sover kan jag berätta att det idag fortfarande var ljus skymning när klockan var 23.30. Och nu syns en gulgrön strimma ljus över taken och fåglarna kvittera, och klockan är 02.30. Någon som sitter uppe och ammar bebis kanske, som upplevt detta med underbara sommarnätter! Tänk att det redan är juni!!!!!

Nu ikväll och inatt har jag satt betyg på mina elever, som var målet för fredagens arbetsdag (som blev helhelgsarbete). Jublade vid kl 21 om att jag skulle hinna innan midnatt ,,, men nu är klockan halv 3.

Ska försöka sova lite nu. En vecka till beräknad förlossning idag och sista "skoldagen" imorgon. På tisdag blir det tårta och skolavslutning för eleverna och sedan studentexamenskalas hos en universitetskompis. Torsdag -fredag är det avslut för år 3 och jag har mitt tal klart! Jag tror jag klarar mig från att få bebis mitt i detta också, men ska inte ropa hej än. Efter imorgon ska jag bara njuuuuuuuuuuta av avslutningar och stundande ledighet!!!

Sista planerade besöket hos BM imorgon, då jag går in i v. 40. Precis en vecka till beräknad bebis nu, fast det vet vi ju hur dåligt det kan stämma.

Vem kommer först nu då - knytetsmammas bebis eller min? Cool Shit, snart är de här!

kram

• franed

I fredags hände det då äntligen Vi åkte till förlossningen för bedömning på fm. Hade under natten och morgonen ont i magen vilket visade sig vara värkar. Så det som skulle bli en bedömning slutade med att vi fick stanna och bli igångsatta, ca 5 timmar senare höll jag en "ganska stor" bebis i min famn.
    Sedan igår em är vi hemma, känns overkligt men bra. Det mesta flyter för tillfället på rätt ok. Det är tur att vi är två som blivit föräldrar, sambon får vara alltiallo, själv rör jag mig knappt. Att ett par stygn kan göra så otroligt ont, hoppas hoppas verkligen det ska bli mer uthärdligt snart... 
    Ha en bra studentvecka nu allihop. 

• KnytetsMamma

Stor grattis franed, vad härligt att han äntligen är här. Har ni kommit på något namn till den lille än? Förstår att det är skönt att vara hemma och skönt att allt flyter på, och skönt att sambon är hemma också. Tror säkert att smärtan efter stygnen försvinner rätt snart. Försök passa på att njut nu av att vara en liten familj, jag längtar ju såklart ännu mer efter Knytet nu, BF imorgon men det känns verkligen inte alls som att något är på G så vi får nog vackert vänta ett par dagar/veckor till känns det som.

MoaLi; det skulle inte förvåna mig om er bebis kommer före vår, framför allt med tanke på att du gärna vill gå över tiden så du hinner färdigt med allt du ska göra innan dina studenter springer ut. Jag vill mer än gärna att Knytet kommer ut nu men känner inte att något är på G så vi får lugnt vänta. Skönt är i alla fall att man vet att det finns en deadline nånstans där framme, det är ju bara drygt 2 veckor men aldrig har 2 veckor känts så länge....

Har precis ätit lunch och sitter i valet och kvalet om jag ska vila en stund eller om jag ska försöka göra något vettigt...hmmm...kanske läser lite i min bok så länge och får se vad jag känner för.

Ha en bra dag allihopa, märks att de flesta fått sina små nu för aktiviteten i tråden är verkligen låg, mest du och jag MoaLi som skriver.  Hoppas det blir ändring på det snart Glad 

• Moa Li

Jag var precis hos barnmoskan på sista ordinarie besöket och det såg bra ut. Väl fixerad bebis, men jag hade för högt blodtryck så fick ligga kvar och vila lite. Har lyckats åkt på en dunderförkylning nu med nästäppa, hosta och feber. Gör ont i varenda led och hårstrå på huden. Åkt hem och bäddat ner mig nu. Får nog skippa skolavslutningen imorgon och sova så jag är pigg till studentmiddagen och avslutningen får 3:orna på tors och fre. Typiskt, när jag var så nära att "lyckas".

Skickade sms till mannen att köpa halstabletter, färdigmat och lösgodis på vägen hem. Går som en pingvin här hemma nu med värkande leder och feberfrossa. Huh... jag som har klarat mig hela hösten! Inte vill jag vara sjuk nu när bebis är på gång, hur blir det då? Vill ju inte smitta den lille. Rynkar på näsan Är ju en kraftansträngning bara att resa mig ur soffan nu.

Tur det är nationaldag emellan också, så jag kan sova 2 dagar i rad nu då. Känner av lite värk i magen och i höfterna och ilningar lite då och då. Vi får väl se vad som händer.

Kram

• Javli

Ett stort grattis franed! Vad underbart att ni har fått er bebis i era armar!

Vi hejar på Knytets mamma och MoaLi och era bebisar, hoppas de inte dröjer alltför länge!

På torsdag blir min lilla flicka fyra veckor- helt otroligt vad tiden går! Nu i helgen åkte vi till Gävle och bodde på hotell! Resan gick bra och Linnea sov hela vägen. Vi lyckades matcha in sovtid så vi kunde äta på hotellets restaurang på kvällen, mysigt. Sedan var det Linneas tur att äta gott tyckte hon för hon var vaken till halv fyra på morgonen..hihi..Vi har äntligen hittat rätt med maten och hennes magknip har gett med sig. Hon får fortfarande mat från flaska och det går bra. Vi kan också ha koll på hur mycket hon ätit.

• Moa Li

Franed, glömde säga grattis!!!! Haha, blev så glad för att du äntligen skrivit. Hoppas allt gått bra. Gissade jag rätt på att det blev en kille?

Kram MoaLi

• franed

Ja, jag glömde visst skriva att det blev en kille :) Än så länge är han dock namnlös.

• Lilla a76 385

Grattis franed!! Det var på sista rycket han ansåg sig vilja komma ut till er i kylan
    Underbart med ny familjemedlem.

Nu väntar vi in er andra då snart dags...... KnytetsMamma.. Bra bf min födelsedag, men får väl fortsätta att fira den själv i fortsättningen oxå då

Vi börjar här hemma lära känna vår Ester, men detta med mat och mellanrum på tiderna är tufft.. 1,5 timmas vila innan nästa mattid.. Ska till BVC på fredag för att fortsätta diskutera hur vi ska gå tillväga med det, men än så länge ser jag det inte som ett problem- mest bara att jag blir trött och inte hinner sova så mycket nu när Anders jobbar...
    På fredag är det hotell i Sthlm som gäller för att försöka orka med bröllop å middag på Skansen under lördagen
    Vi är iaf beredda m finkläder bara väder och Esters mat- och sovklocka som ska matchas in lite skapligt...

Krya på dig moaLi!!!

Hoppas vi ses snart igen !!!

• KnytetsMamma

Oj, nu har det varit lite aktivitet här, kul.

Krya på dig MoaLi, låter klokt att vila och sova mycket nu i 2 dagar så du orkar med dina studenters utspring m.m. i slutet av veckan.

Javli: skönt att det börjar gå bättre med Linnea och maten så ni slipper kämpa varje måltid och hon får ont i magen, inte kul. Härligt det låter med hotell och vad skönt att ni fick äta i lugn och ro.

Franed: det är ju ingen panik med namn, förr eller senare kommer ni på ett namn som ni båda gillar så ta den tid ni behöver. Ni får väl komma på nåt smeknamn så länge så ni kan kalla sonen något när ni pratar om/till honom.

Lilla_a: trevligt med bröllop, hoppas bara på lite varmare än det varit senaste dagarna, var ju riktigt kallt i Stockholm i lördags när de sprang Stockholm maraton.

För min del blir det nog en fortsatt lugn vecka, skönt att mannen är ledig på onsdag och sen får vi se vad som händer på torsdag då jag ska till barnmorskan. Vore intressant om hon gör en undersökning och ser ifall det börjat hända något där nere, då kanske det även kan bli aktuellt med hinnsvepning, jag vet inte riktigt vad kriterierna för att de ska göra det är. Är det någon som vet?

Ta hand om er allihopa så hörs vi och ses snart hoppas jag!! 

• Javli

Åh, idag har vi haft en underbar dag!

Linnea har ätit och orkat vara vaken ungefär 1,5 timme per gång och sedan sovit två timmar däremellan. Nu sover hon gott inför natten med en nöjd mamma! Tyvärr ammar jag inte längre men hennes mage fungerar bra och det är det viktigaste.

Nu längtar vi efter alla bebisar som ska komma, snart är de här!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012