Vi har haft en bra natt, Frida har visserligen ätit säkert 5 gånger men vi har sovit bra däremellan, sen sov hon ända till 9.30 vilket både jag och hennes pappa tyckte var skönt. Efter frukost har vi hunnit med x antal amningar, några blöjbyten, en tvätt, dammsugning, promenad runt Stångån (inklusive 2 akutamningar på var sin träbänk, det funkade faktiskt riktigt bra även om det kändes lite ovant), ätit lunch och nu sitter jag och Daniel och har det lugnt och skönt (han med sudoko, jag med familjeliv
). Frida ligger och sover och vi tror att hon kommer göra det en stund till. Hon har varit väldigt vaken idag, sen 9.30 har hon typ bara sovit 1,5 timme, annars har hon ätit eller varit vaken. Känner ni igen det som redan fått barn att de vissa dagar är mer vakna?
MoaLi, du har i alla fall en spännande väntan framför dig, kanske skönt om ni får helgen på er att vila och att bebisen kommer sen. Vi hann ju inte använda så mycket av det vi packat ner eftersom allt gick så snabbt, det var inte tal om att använda varken tens-apparat eller vetepåsar på värkarna utan det var bara att andas igenom dem med hjälp av stöttning från Daniel. Men några saker som jag tyckte var bra att ha med sig var mysbyxor till tiden på BB (man vill inte direkt ta på sig jeans), nån skjorta eller annat plagg som går lätt att knäppa upp mycket och man kan amma i, jag hade med mig en påse djungelvrål (jag ÄLSKAR salt godis) som var otroligt gott att äta när man landat efter förlossningen. En annan sak som jag tyckte var bra är en flaska vatten till förlossningen, när jag var törstig var det enklare att ta stora klunkar ur en flaska än ur ett glas.
Sandraf, spännande med flytten, det är ju bara några dagar dit. Känns det kul?
Vi är just nu väldigt nöjda över att vi bestämde oss för att bo kvar i vår lilla lägenhet och inte har flyttat till hus eller något annat större boende. Detta funkar alldeles perfekt för oss, visst kanske det blir lite trångt med alla saker som Frida behöver men finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Oj, nu låter det som att Frida vill ha mat, hör ett starkt smackande från babynestet där hon ligger och sover.
Vågar inte bestämma in en fikadejt redan nu, Daniel börjar jobba imorgon så vi får se när det känns läge men jag ses gärna snart.