• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • franed

Hej allihop! Första dagen på ett tag som jag använder datorn, visst kollar jag på telefonen men det är lite bökigt att skriva från den tycker jag. Här börjar bitarna äntligen falla på plats. Inget namn på lillkillen än dock Han både sover och äter bättre och jag börjar känna mig som en människa igen. Vecka som varit har såhär i efterhand varit ganska jobbig, men nu känns det bättre
    Lycka till med flytten i helgen Sandraf, spännade att flytta in i ett hus.
    Och nu vaknade han visst. Får skriva mer i nästa paus Ha det bra allihop. 

• Lilla a76 385

Ester har fått galet många röda pepplor i ansiktet.. Hormonutslag, men ser helt rödprickig ut... Stackars barn, måtte de inte klia... Annars hittar vi mer och mer en dygnsrytm som passar oss båda
    Älskar promenader i vagnen och sover mycket gott där. Gillar även bilfärder, vilket är ett plus då det lär bli endel bilåkande i sommar..

Hoppas på en " fika" eller kanske promenad snart.. Kanske en innan lunch då kytetsMamma har svårt på em....!!??

• sandraf

Min pojke börjar bli stor! idag har jag kunnat få honom att le och pipa genom att bus med honom. det blev så tyligt idag att han faktiskt reagerade på det jag gjorde och inte bara låg och bajsade. han blir bara starkare och starkare i nacken för var dag som går. imorgon åker vi till tranås och hälsar på på jobbet. det blir första bilturen ensam med benjamin men det ska nog gå bra. jag får väl stanna och amma om han tycker att det är tråkigt. nu har lilleman snart ätit kvällsmat och då ska vi bara byta blöja och hoppa i pyjams så är vi klara för att hoppas i säng. sov gott allihop!

• sandraf

Om ni undrar om jag var full när jag skrev kan jag bara dementera och säga att det är riktigt svårt att skriva på mobilen.

• Moa Li

Hahah, ja, då var kl 00.49 och mannen har sagt godnatt. Jag är pigg och rastlös så vet in te riktigt vad jag ska göra. Fick brännbara cd-skivor idag som ser ut som gamla retro LP-skivor. Ska göra en playlist och bränna någon bra skiva att ta med till förlossningen kanske?

Man kan ju inte tvätta fönster mitt i natten, får bli morgondagens projekt. Varit på stan och fikat med en kompis idag. Hade "mensvärk" imorse, men det försvann efter promenaden på stan.

Men bra med lite tid hemma, för nu är lägenheten rejält genomstädad. Köpte drapålakan och bäddade om i spjälsängen idag också. Kanske ska ta och göra ett storbak eller något annat galet imorgon. Cool

Kram Moa Li

• Moa Li

Färgat håret och varit och köpt fönsterputs, så jag kan putsa fönster i köket idag. Ätit upp hela godispåsen som jag köpt för att ta med till förlossningen.... haha

...den som väntar på något gott.

• franed

Vilken energi Moa Li :), du får gärna smitta av det på mig. Har funderat på att putsa fönstren, men lär inte komma längre än till att fundera så det just nu. Glöm inte köpa nytt godis!

• Moa Li

Franed: Hahah, nej, jag ska till affären snart och fixa nytt godis!!!  Skrattande Jag inser att jag inte är van att vara ledig. En bra erfarenhet. Har inga "måsten" alls nu. Fantastiskt. Men blir en så stor omställning från att jobba 110% till att vara helt ledig. Skönt att ha fått den tiden nu, innan bebisen kommer.

Hur går det för er?

Har namndiskussioner här hemma om kvällarna. Tror vi bestämt oss, men så börjar jag fundera på nya förslag iallafall...

• Moa Li

Hur har ni gjort med semester och föräldraledighet? Har ni tagit ut semester nu, eller har ni tagit av föräldraledighetsdagarna?

• sandraf

Du kan komma och flyttpacka lite hos mig om du vill, Moa Li! Skrattande

Hej och hå, två dagar kvar till flytt!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012