Hej,
jag har varit lite frånvarande sista dagarna och det beror på att jag legat på sjukhus. I tisdags kväll fick jag plötsligt frossa, låg och skakade i sängen i ca 1 timme och sen svettades jag som en gris. Mådde sen lite bättre och gick och la mig för natten. Vaknade igen vid halv fem med frossa igen, var tvungen att gå upp och amma Frida och plötsligt kände jag hur yr jag var, hann ropa på Daniel och han kom upp, sen svimmade jag sittandes i soffan med Frida i knät, läskigt. Vi ringde 1177 som hänvisade oss till förlossningen, där hänvisade de oss till akuten eftersom det var 1 vecka sen jag fick barn och de då inte längre har något ansvar. Så det var bara att ringa taxi, panikamma Frida, försöka förstå hur babyskyddet funkar (har aldrig använt det) och packa lite mat med oss, vi var precis klara när taxin kom. Väl på akuten började en hel karusell, de visste inte riktigt var de skulle börja så vi var runt på ultraljud av njurar och urinblåsa, röntgen av lungor, bröstben och något till och till sist var jag på gyn för att kolla stygnen (om det var infekterat där som gjorde att jag fick feber). Hela denna rundresa tog 11 timmar, det var en LÅNG dag med för lite mat men Frida var supersnäll hela dagen, åt och sov mest så det var riktigt skönt. Slutsatsen av det hela är att jag har njurbäckeninflammation (som urinvägsinfektion fast det klättrar uppåt i kroppen). Blev därför inlagd för att få antibiotika intravenöst i 2 dygn men har nu äntligen kommit hem, mår mycket bättre, har ingen feber och ska fortsätta med pencillin i 10 dagar. Överläkaren på Kvinnokliniken/Gyn tyckte att det var hemskt att vi blivit runtskickade så, hon tyckte att jag skulle skickats till dem direkt eftersom jag är nyförlöst...men men, det gick ju bra och jag fick ligga på special-BB, väldigt skönt att slippa hamna på en avdelning med sjuka människor. På special-BB kan man ju dessutom ställa alla möjliga frågor man har om sin lilla bebis. Frida har varit snäll och skött sig bra, Daniel var med hela dagen på akuten i onsdags men jobbade sen halvdag igår och var sen hos mig hela eftermiddagen och kvällen. Idag kom han upp och hämtade mig när jag blev utskriven.
Jag ses gärna också (jag smittar inte) men vet inte riktigt när det funkar, vi ska ta det rätt lugnt i helgen och nästa vecka har vi lite saker inbokade. Men vem vet, man kanske kan boka in något spontant. Ska vi skicka våra telefonnummer till varandra som privat meddelande? Jag har ju inte internet i telefonen och kollar ju inte alltid datorn om det är nån som vill ses.
Oj, nu vaknar lillan och ska ha mat.
Ha det bra allihopa!!!