• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Lilla a76 385

Fy..... När äntligen Ester lugnat sig och sover då sätter katten igång å krafsar på dörren Anders stängt om sig... Inga dörrar stängs här inte utan att de kan komma å gå som de vill
    Är som om de vore fler barn i huset.... Nu åkte balkongdörren upp så de kan sitta där, då brukar det bli lugnare inne tre timmar sömn och en irriterad anna.... Bådar inte gott, men får hoppas Ester sover länge till nu efter nästa amning som borde bli snart...kan alltid hoppas på en trött tjej tillsammans med en trött mamma..

KnytetsMamma: usch pencillin är inget vidare alltså för stumpan. Hoppas det ger med sig snarast. Men skönt att du mår bra/bättre iaf
    Det gör så ont i hjärtat på en när det är ledsamt och man blir maktlös i tröstandet...

Kram

• KnytetsMamma

God morgon!
    I natt har vi haft en jättebra natt, Frida somnade vid kl.23 och sov sen ända till kl.2 då det var dags för mat och blöjbyte, hon var dock lite svårsövd sen så jag var uppe till ca kl.3 innan jag fick sova. Men sen sov vi i drygt 2 timmar till innan det var dags för mat igen, några timmars sömn igen och sen upp kvart över sju. Riktigt skönt och nu sover Frida i vagnen igen och jag äter frukost i lugn och ro. Detta var precis vad hela lilla familjen behövde efter 3 jobbiga dygn. Nu hoppas vi att detta håller i sig och att hon vant sig vid penicillinet nu.

Tack för alla telefonnummer Anna, nu är det ju lättare att bestämma något mer spontant utan att behöva ha tillgång till dator (eller jag som verkar vara den enda i hela världen som inte har en iphone eller mobil med internet i).

Idag blir en lugn dag, ska träffa en kompis nu på förmiddagen och ta en promenad i det fina vädret, Daniel kommer ju som vanligt hem till lunch och i eftermiddag ska vi ev. träffa ett annat par som fick barn den 10 juni, ikväll blir det tvättning, lagom ansträngande dag känns det som.

Hoppas ni alla får en bra dag!

• Moa Li

Knytetsmamma: Nää, jag har inte heller SmartfPhone eller iPhone med internet i mobilen. Blir nog att köpa en till jul, när mitt gamla abonnemang tar slut.

Tack för telefonlistan, Lilla_a. Får se hur bebis "väljer" inför midsommar :)

• KnytetsMamma

Jag är faktiskt inte intresserad av en sån telefon, jag behöver min till att ringa och sms:a med. Sen är det klart att jag skulle använda internet och allt OM jag hade haft en smartphone men jag känner inget behov av en sån just nu. Men man ska aldrig säga aldrig.

Idag har min vigselring kommit och jag är SÅ nöjd, sitter och tittar på den och hur den glänser fint. Nu känns det mer på riktigt att vi är gifta. Sista 2 veckorna har vi dessutom varit utan förlovningsringar eftersom de skulle putsas. Men nu är vi kompletta båda två med fina ringar på fingrarna. 

Min dag har varit bra, Frida har mestadels varit på gott humör men inte sovit lika mycket som igår. Just nu ligger hon dock och sover i vagnen men snart matdags för henne. Idag fyller hon hela 2 veckor, fattar inte vart tiden har tagit vägen. Tycker att hon kom med oss hem från BB nyss men samtidigt känns det som att hon funnits här alltid, man har redan glömt livet innan man fick barn då man kunde sätta sig själv i centrum.

Idag har Frida också fått sitt första bad sen hon föddes. Vi var på G i helgen och tappade upp badvatten i badbaljan men vi valde fel tillfälle, Frida var lite hungrig så när vi försökte sänka ner henne i vattnet gallskrek hon och sen avslutade hon med att kissa i vattnet. Då gav vi upp. Idag badade vi henne istället i vasken i badrummet och det verkade hon gilla, hon skrek i alla fall inte.

Imorgon är det dags för första besöket på BVC (det var ju hembesök förra veckan). Ska bli intressant att se hur mycket hon gått upp i vikt, hennes första vecka gick hon upp ca 200 gram, följer hon den trenden kommer hon växa snabbt :)

Nej, nu är det amningsdags.
    Ha en skön kväll allihopa!!! 

• Moa Li

...jag börjar tro att den lille i magen siktat in sin på att göra entré på midsommarafton. Idag blir det en lång promenad ...

• Lilla a76 385

Nu ska vi ta oss ur sängen, efter att ha ätit oss igenom hela fm med ömsom amning och magknip under korta sovstunder.. Promenad i solen och lite inhandling till kvällens mat.. Ester får besök av både morfar och farfar ikväll..
    Hon var på banken igår och ordnade sparkonto så det ska hon dela med sig av ikväll

Här hemma hoppas vi på en lika skön kväll/ natt som den som passerat.. Ester sov sig genom kvällen och natten, vilket var välbehövligt för oss alla tre.
    Stackars flicka får magknip och jobbar hårt för att få ut gaserna, men det är inte skrik hela tiden, utan mest grymtande och en massa rörelse.. Men det är jobbigt att se och E sover inte när det blir såna knip..

Nu får vI får hoppas på fint väder hela helgen så man kan vara ute och njuta av midsommar...
    Trevlig midsommar på er alla om vi inte råkar springa på varandra nåt!!!
    Ta hand om er och era små...
    Heja MoaLi, håller tummar och tår för er nu att det händer..... Ester saknar/väntar på den sista i gänget nu
    Å nyfikenheten är stor på de nya som inte vi hunnit träffa ännu

Kram

• KnytetsMamma

Jag tror minsann att jag har grädde i brösten, Frida väger nu in på 4275 gram, har alltså gått upp 855 gram på 15 dagar, inte illa. Fortsätter hon i den här takten kommer hon verkligen bli en stabil tjej :) Men det är skönt att vikten går uppåt, då behöver vi inte oroa oss för att hon inte får i sig det hon behöver.

Har annars haft en väldigt bra dag, gick hemifrån vid kl.10 och har sen varit ute i stort sett ända till kl.17 med en kort lunchpaus hemma, riktigt underbart. Har också äntligen fått till knytningen på sjalen så där har Frida suttit 2 omgångar idag och trivs som fisken i vattnet, somnade båda gångerna inom 30 sekunder och sov sen riktigt gott, härligt och jag kan känna mig lite friare om jag inte behöver gå runt och bära på henne när hon har en rap på tvären m.m.

Imorgon blir en lugn midsommar för oss, vi har inga planer alls utan tar dagen som den kommer. Mannen fyller år så vi firar honom lite, kanske tar en sväng till Trädgårdsföreningen på eftermiddagen där de ska spela lite musik osv.

Vi har en lite ledsen tjej här hemma, tror att hon är övertrött och därför inte kan somna. Nån som har nåt bra tips för såna stunder? Hoppas att hon somnar snart och sen blir det fotboll på TV, slutspelet börjar ju ikväll.

Ha en bra midsommar allihopa och MoaLi, spännande att se ifall bebisen vill komma ut imorgon :) 

• Javli

Hejsan!
    Hoppas alla har det bra och njuter av sina små! Och att ni snart får njuta av ert underverk också MoaLi, det kanske blir en liten midsommarbebis! Håller tummarna för det i allafall =).

Idag har jag äran att träffa franed med son på stan, roligt att se dig och sonen, han såg verkligen så nöjd ut där i vagnen!

Inte roligt med magknip LillaA, hoppas att Ester mår bättre snart. Kan tipsa om minifom och sempers magdroppar, har fungerar jättebra för oss. Vi kör även med mjölkfri kost till Linnea som har fungerat jättebra. Många små bebisar är känsliga mot mjölkprotein men det brukar växa bort vid 3-4 månader.

Knytets mamma: Hoppas att Frida somnade så ni fick se lite fotboll, spännande matcher eller att hon var med och hejade ifall det inte blev något sovande =). Vi brukar ha lite övertrötthet här hemma ibland, vanligt på kvällarna när det är dags att bearbeta hela dagen. En promenad i vagnen brukar oftast hjälpa eller att det blir lugnt och tyst.

Hoppas allt är bra med 12juni och Sandraf också!

Trevlig midsommar på er =)

• Lilla a76 385

Javli: vi har testat minifom 10dr i en vecka, men inget speciellt resultat som vi tycker... Fick tipset att öka till 15-20dr av BVC.. Så det gör vi nu ( ännu bara ett par dagar nu..) får se om det gör skillnad. Ger ni både minifom OCH magdroppar? Funderar annars på att testa å byta om inte ökad dos ger nåt resultat. Å andra sidan är det mest gaser i magen för hon rör sig mycket å bökar runt endel efter vissa måltider.. Inte " kolik skrik" om man säger utan mer grymtande och ihopdragande av ansikte och kropp... Lite skrik (1tim) någon kväll ibland, men tror det är en kombination av övertrötthet då också..

Vi började "firandet" igår då ester fick besök av både morfar å farfar/farmor. Åt tacopaj å kollade utbyggnad till kolonin..... E visade sig från sin bästa sida å var vaken å pratade med dem... Nu inatt så hittade jag henne i korgen på mage/andra sidan än jag lade henne på... :-O Ska det redan börjas med magrullning eller var det en tillfällighet!!?? Är det inte lite väl tidigt???? Hon blir ju bara 6v på söndag......
    Passar på att önska Trevlig midsommar!! Vi ska vara i kolonin och ta det lugnt/njuta/titta på stången/ samt rensa lite om vi orkar/hinner

• Javli

LillaA: Det kan ta ett par dagar innan minifom verkar. Vi ger både sempers och minifom och det har blivit ett jättebra resultat. Vet flera som har fått bäst verkan av att ge båda två. De verkar ju på olika sätt, minifom tar bort bubblor i magen och sempers magdroppar verkar för en god bakteriekultur.

Ha en härlig midsommar alla!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012