• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • sandraf

Idag är jag trött! i söndags flyttade vi och eftet det har vi plockat och fixat både ute och inne. på nedervåningen är vi i princip klara och det känns superskönt. Huset har dock redan testat våra fixarskills. vi har fixat läckande handfat och fått röja upp i källaren eftersom ett rostigt avloppsrör gjorde att det blev stopp i avloppet och allt trängde upp ur brunnarna i källaren. nu har köksfläkten börjat låta konstigt så det måste vi försöka fixa innan dagens gäster kommer.

den här veckan har tre av mina hemmakompisr kommit på spontanbesök vilket var jättekul. det var första gången de träffade benjamim och han charmade dem så mycket att jag höll på att bli en bebis fattigare. :) idag blir det tredje natten på raken som vi har övernattning och imorgon kommer benjamins mormor och morbror och stannar i alla fall till på måndag. jag känner mej ganska mör men samtidigt ät det jättekul att folk kommer och hälsar på. nu ska jag försöka vila en stund medan erik fixar till det sista innan vi får gäster.

förresten så har skrutten börjat le och skratta massor när man busar med hokpm. som mamma blir man lyckligast i världen när han fyrar av ett stort leende och pappa blev rörd så att det kom en tår första gången benjamin log för att de busade.

jag hoppas att ni alla får en superbra dag. Om någon mer är sugen och vädret håller i sig kanske vi kan ta en picnic någon gång nästa vecka. skulle vara kul att träffa några av nytillskotten och även prata lite skit såklart. :)

• Javli

Roligt med besök Sandraf, kan tänka mig att Benjamin njuter för fulla muggar =), hoppas att ni inte behöver laga mer på huset utan att ni istället kan bo in er och njuta!

En picnic nästa vecka låter toppen, ska ju bli skapligt väder. Jag föreslår trädgårdsföreningen, var där på picknick häromdagen och det var väldigt mysigt, finns alltid plats och sedan kan man ju köpa fika på tropikhuset.

• Lilla a76 385

Jag är på för en picnic.. Dock upptagen mån em - läkarbesök på BVC.

Bi firar egen midsommar i valla på kolonin... Skönt att bara vara.. Fick en kort påhälsning av franed och såg nytillskottet en liten söt kille... Tur Benjamin har med iaf en killkompis i gänget

Hur går det MoaLi??

• Moa Li

Tjo

Fortfarande ingen bebis här, men kanske kanske att det är något på gång nu. Imorgon är det min och mannens förlovningsdag och dessutom har Alice namnsdag - vilket är vårt namnförslag om det blir en flicka. Kan väl inte bli en bättre dag? Hoppas hoppas...

Blev en sväng hem till mina föräldrar idag då brorsan också var på besök i stan för sill och potatis. De åker hem igen på tisdag, så innan dess hoppas vi bebisen vill komma och hälsa på dem. Solig

kram moa li

• KnytetsMamma

Picknick låter trevligt, ska bara kolla först med mannen så han tycker att det är okej att jag och Frida smiter iväg själva en stund, han jobbar ju fortfarande halvtid och vill ju spendera eftermiddagarna med mig och Frida. Men han sa att han gärna ville träna nån eftermiddag så då kanske han kan ta samma dag som vi ska ses. Längesen vi sågs nu så det ska bli kul att träffas och dessutom se alla små.

Vi hade en bra midsommar, vi började med en lång och härlig promenad i det fina vädret, med ett antal pauser för amning och blöjbyte var vi borta i nästan 3 timmar. Efter en sen lunch gick vi till Trädgårdsföreningen och tog med kaffe och te, det var massor med folk. På kvällen åt vi gott och avslutade med jordgubbar och glass, precis som man "ska" på midsommar.

I natt har Frida varit vaken mellan kl.3 och 5.30, första 2 timmarna försökte jag söva henne men gav upp och Daniel tog över, han lyckades få henne att somna men hon sov inte så länge förrän det var dags för mat. Sen var hon klarvaken så jag satte henne i sjalen och gick ut en sväng, då somnade hon snabbt och nu ligger hon och sover bredvid Daniel i sängen och jag äter en lugn och skön frukost. Dagen idag är helt oplanerad, rätt skönt.

MoaLi, hoppas på bebis idag då. Alice är ett riktigt fint namn, det hade vi också som förslag ett tag. Hur var det annars, blir det igångsättning på måndag om ingen bebis tittat ut till dess? Föresten trodde väl du att det är en pojke, då kanske inte Alice är så bra :) Ungefär som Arvid för Lilla_a.

Sandraf, vad härligt att ni fått Benjamins första leende. Frida ler ofta men det är ju inte direkt riktat till oss men det värmer gott i hjärtat ändå. Längtar till vi får hennes första leende tillbaka, dröjer väl några veckor till. Kul att ni är på plats i huset men förstår att det tar på krafterna både att packa upp och komma i ordning OCH ha mycket gäster. Vi har typ aldrig övernattande gäster eftersom vi bor så trångt, när mina föräldrar är på besök sover de på vandrarhemmet rakt över gatan.

Nu vaknade Frida hör jag så nu kanske min lugna frukost är över Flört 

• Moa Li

Hej

Idag har vi varit på besök på förlossningen för kontroll och BM har mätt hjärtljud på bebis och värkar på mig, och även "dragit i tappen". Hihi. Den är iallafall öppen 3 cm nu och den var mjuk, så BM trodde på bebis idag eller imorgon.  Hade skapligt regelbundna värkar också, på dataskärmen,  vilket jag inte känner mer än att magen "kramas ihop" lite. Nu är det spännande! Hon "ordinerade" vila och mat, men vi passade på att ta en promenad och en fin-fika på stan i solen för att fira vår förlovningsdag. Men det blir en lugn kväll hemma ikväll med jordgubbar och vattenmelon.

Hela stan är lugn idag, dagen efter midsommar. Inatt var vi ute på en liten promenad vid midnatt, med min nya kamera för att fota solnedgången. Fick ett par fina bilder, även fast det var rätt mulet. Mannen fotade en skuggbild på min mage också. Började regna precis när vi kom hem. Satt sedan på balkongen och njöt av midsommarnatten. Det var första gången jag kände av lite förvärkar, så spännande att det faktiskt är på G.

Så nu hoppas vi på att bebisen kommer själv. Annars har vi fått tid för koll på måndag morgon och så sätter de igång förlossningen på tisdag, sedan kan det ta 1-3 dagar. Men BM lätt hoppfull, så hoppas på fortsatt aktivitet redan idag och natt.

Blir det en tjej så blir det en Alice, så det är lite extra kul att Alice har namnsdag idag - och att det dessutom är vår förlovningsdag. Blir det en kille blir det en Erik. Jag har ju trott på en kille nästan hela tiden, men snart får vi veta. Så spännande!

Kram

• KnytetsMamma

Spännande MoaLi, du vet ju i alla fall att ni har bebis inom 1 vecka men kanske ännu snarare än så. När vi var på kontroll kvällen innan Frida föddes hade jag också väldigt regelbundna värkar men det var inget som jag hade lagt märke till så det var spännande att se de på skärmen. Håller tummarna för att det snar blir bebis för er nu då.

Vi har haft en relativt bra natt, korta amningar och Frida har somnat om nästan direkt efteråt, skönt. Hon vaknade dock sen vid kl.6 och var pigg så lite mat, ny blöja och sen ner i sjalen och ut på en promenad så somnade hon nästan direkt. Nu sover hon fortfarande i sjalen och jag äter frukost i lugn och ro, Daniel kom precis upp också.

Idag står mycket fika på schemat, först kommer 2 kompisar med 3 månaders pojke hit och senare i eftermiddag blir det fika på stan på andra trevliga kompisar med liten bebis. Får hoppas att det fina vädret som är nu håller i sig.

Idag är det sista dagen med antibiotika för mig, hoppas inte att det blir en omställning tillbaka för Fridas lilla mage nu bara, vi håller tummarna för det.

Ska vi bestämma nån dag för picknick? Pratade med mannen igår och han tyckte det var okej om jag går iväg en stund med Frida så går han till gymet under tiden.

Ha en skön söndag allihopa och jag tänker extra mycket på dig MoaLi.
    Kramar till er allihopa 

• Moa Li

Jag är hemma och andas idag Glad Fick sammandragningar i går kväll som vi mätte under första halvlek i fotbollen. I morse vid kl 6 kom de igång mer kännbart med ca 4-6 min emellan och har hållt i sig så under dagen mer eller mindre. Så håller det i sin nu slipper vi igångsättning imorgon. Den 24 juni är ju också en bra födelsedag.

Kram 

• Javli

Heja MoaLi: Hoppas det blir bebis idag!!!

Vilka dagar passar er för picknick nästa vecka? Vi är lediga de flesta dagar förutom helgen då vi får besök.

Många kramar till er alla!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012