• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • Moa Li

Idag ska vi till barnmorskan och kolla läget och planera för ev. gångsättning. Max en vecka till nu. Jag hoppas också att vi är hemma till midsommar.

• Javli

Håller verkligen tummarna MoaLi!

För mig kan vi byta telenummer här via familjeliv, jag tror inte att man kan skicka medelande till alla samtidigt. Ett sätt är ju att alla skickar telefonnummer till en person som göra en lista och skickar vidare =). Eller så kan man göra en grupp på facebook och skriva i.

Vi kämpar på med Linneas mat, just nu provar vi mjölkfritt och det verkar, peppar,peppar, ha gjort att hennes magknip har försvunnit. Jag hade själv svår kolik och problem med magen som spädbarn och tyvärr verkar Linnea också ha dessa besvär. Det blöder verkligen ur ens mamma-hjärta när hon har ont så jag hoppas att detta hjälper nu.

• Moa Li

Jag vet inte heller hur man gör en lista, men byter gärna telefonnummer. Annars får vi byta vid nästa  fika.

Idag var vi hos barnmorskan och fick tid för igångsättning den 25 juni, men hoppas ju på att det ska komma igång innan det. Hon gjorde en hinnesvepning när vi var där, så vi får se om det ger någonting. Hon räknade på att jag gått upp 13 kg totalt och tyckte inte det var så farligt. Magen hade inte växt något sedan sist, 2 veckor sedan. Men sjunkit mer.

Nu känns det iallafall nära Solig

kram

• Lilla a76 385

Om alla skickar nr till min box här :
    lilla a76 385
    Så skriver jag ihop dem i lista och skickar dem till alla....
    Går inte att skicka till flera samtidigt, men det går snabbt då jag får era boxadresser på inkorg då
    Måste skriva några ord i meddelandet för det skickas tydligen inte om det är för kort ??!!..

Ester sover nu efter en mindre rolig sen kväll/tidig natt med magont. Inte kolik tror jag utan mer bara gaser och oro. Men det känns i hjärtat ändå.... Nu ska jag krypa ner och sova jag med...

Heja Moa Li..... Nu väntar vi. Eller så ses vi kanske vid bra väder på Valla för midsommarfirande kl 13

Sandraf: härligt att flytten löpte på bra och smidigt. Nu är det bara allt upplockande kvar då men det brukar kännas roligare än nedplockandet....

Skicka mail nu

• KnytetsMamma

hej,
    vi har haft 3 väldigt jobbiga dagar och nätter här, tror det beror på pencillinet jag äter, lill-stumpan har diarré, fiser mycket o verkar ha väldigt ont i magen, sover max 45 min innan hon vaknar o har ont. blir dessutom värre när hon äter känns det som. får hoppas att hon slipper bekymren när jag slutar med pencillinet om 5 dagar. det gör verkligen ont i hjärtat när hon är så ledsen, har gråtit många tårar själv sista dagarna. nu har hon dock somnat i min famn, synd att jag inte fått till knytningen på sjalen riktigt för där tror jag att hon hade trivts bra, verkar som att hon vill sitta upprätt o inte ligga ner....jobbigt.

ska se om jag kan lägga ner henne ändå om en stund när hon sover lite djupare, kanske ska ta en sväng med vagnen ute. kl.11 kommer mina föräldrar, ska bli mysigt att träffa dem o att de får se sitt lilla barnbarn.

lilla_a: jag har skickat mitt nummer nu.

ha en bra dag allihopa!!

• franed

God morgon! Känner mig nästan utvilad Efter gårdagen när det var vägra sova mer än 10 minuter åt gången så var antagligen min lilla son lite trött i natt... Har sovit runt 2,5 timma åt gången hela natten och nu med Har ätit frukost i lugn och ro och till och med startat min dator. Hoppas, hoppas detta sovmönster håller i sig. 
    Inget namn än, men jag har nästan bestämt, ska bara få pappan att inse att det är ett bra namn oxå.
    Heja Moa Li!!! Håller tummarna för att det kommer en liten bebis snart
    Läste att ni diskuterat mat på förlossningen, jag fick lunch (soppa och macka) runt 13 och han föddes kl 16.42. Så där var det iaf inget problem med att jag inte fick äta. Det måste ju vara ganska individuellt hur de resonerar om man får äta eller inte. 
    Frågade på BVC hur viktigt det var med att de ska äta var fjärde timme (än så länge inget problem för mig dock, han har ju aldrig sovit så länge) men hon sa att det var inget att bry sig om. Så länge de mår bra och går upp i vikt kan man amma när de vill ha och strunta i den där 4 timmars regeln...
    Ha en bra dag. 

• KnytetsMamma

Hej,
    dagen har varit bra, lillan har varit ganska nöjd och sovit massor i vagnen, slagit sovrekord och sovit 2 pass á 3 timmar, sen har jag faktiskt plockat upp henne för att hon inte ska vara vansinnigt hungrig och inte kunna fokusera på maten.

Mina föräldrar har varit här och det var mysigt, så synd att vi inte bor närmare varandra (de bor ju i Kristianstad ca 40 mil härifrån). Men nu ses vi snart igen när vi ska ner till stugan om drygt 1 månad. Frida har som sagt mest sovit, antingen i vagnen eller i mormors knä :)

Under dagen har det gått bättre att amma, hon har inte skrikit direkt. Dock har hon bara ätit 2 ggr (1 bröst varje gång) så jag är lite orolig över hur natten kommer att bli.  Ska hon äta hela tiden då eller?!

Franed: kul med namn, hoppas att mannen går med på ditt förslag också. Vad kallar ni honom än så länge nu då? 

Nu ska vi passa på att äta lite innan Frida ska ha ny blöja och mat. Sen ikväll blir det fotboll, jordgubbar och grädde, gott.

Hur går det för dig MoaLi? Håller tummarna i alla fall :) 

• Moa Li

Ingen bebis än, men vi var hos barnmorskan igår och då gjorde vi en hinnesvepning. Fått en tid för igångsättning till den 25 juni om inte bebisen kommit innan. Så max en vecka till nu. Vi hoppas fortfarande vår "lilleman" vill komma innan midsommar.

Lilla A: ...annars kommer vi och dansar små grodorna, det borde väl få igång det hela? Är det fredag kl 13 vid kiosken i valla som det är dans? Vi var i kolonin förra året och blev bortbjudna på långbord, tog med ett bord och åt midsommarmat med flera av grannarna och gick stugvisning under kvällen. Det var jättemysigt.

I år har vi en rivningstomt och stugan är fylld till bredden med fönster och prylar från uterummet, så vi har inte varit där så mycket som jag har velat. Men kanske blir en sväng till stugan på midsommar.

Jag skickar mitt nummer. Vi kanske kan höras under dagen där och säga hej, om vi är ute. Skulle vara kul att se var ni bor. Solig

... idag har jag och min man vi varit och fikat i flera timmar, utan planer för dagen. Gött med semester!!! Försöker njuta av all den sista tiden vi har tillsammans innan bebisen kommer och vill ha sin del av oss.

kram Moa Li

• Lilla a76 385

Nu finns telefonnr på mailen
    7 som är med nu...
    KnytetsMamma
    Franed
    Javli
    MoaLi
    Sandraf
    Lilla a76
    12Juni

Någon som fattas så hör av er så skickar jag väl igen

Nu ska jag försöka få sova själv när äntligen E lyckats komma till ro efter 4 timmar gnäll å oförståligt humör... (Anders har intagit Esters rum) Hoppas på en lugn natt nu. Har ju en hel dubbelsäng för mig själv ( E tar inte så stor plats )

Franed o MoaLi :( å ni andra som är intresserade )
    Ang midsommar så finns vi på narcissvägen 63 i Valla (om vädret tillåter) Det är uppe i högra hörnet av området, mot rondellen å universitetet.... Vi ska ha det skönt å gott men även försöka rensa lite av det som blivit eftersatt nu när Ester bestämmer agendan där... Vilket är att underhålla henne/mata eller blöjbyte... Blir inte mycket gjort då på nån timma under kvällsvattningarna.....

Natti!!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012