• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Jag tror jag kan picknick alla dagar nästa vecka som det ser ut nu. Vi får hoppas på bättre väder än nu ikväll, verkligen tråkigt sommarväder.

• Lilla a76 385

Jag kan inte mån em och fredag efter 16.30... Annars kan jag resten av veckan. Tittade på yr.no och där skulle tis å tor ha sol,
    Ons å fre lovar de regn, men frågan är om man kan lite på de

Heja MoaLi!!!! 24/6 är en bra födelsedag....

• KnytetsMamma

Hur går det MoaLi? Varit tyst från dig här idag så det är kanske bebis på G. Hoppas att allt går bra i så fall.

Vi har haft en skön dag so far, trotsade regnet i förmiddags och satte Frida i sjalen innanför regnjackan och gick ut en sväng, hon somnade som en stock direkt. När vi kom hem var hon vaken en bra stund, satte henne lite i babysittern och där trivdes hon en stund. Lagom till vi skulle äta lunch sov hon igen och har nu nyss vaknat, när hon ätit och fått ny blöja ska vi köra ut en sväng med bilen, hon har ju bara åkt bil 1 gång och det var när vi åkte till akuten och då sov hon redan när vi satte henne i babyskyddet. Nu ska vi testa hur det går när hon är vaken.  Vi ska nämligen köra till Göteborg och sen vidare till Skåne i juli så det är ju bra om hon är van att åka bil och trivs.

Hoppas att vädret blir lite bättre senare i veckan om vi ska kunna ha picknick ute. Är det bestämt nån dag eller hur blev det? Jag kan alla dagar, onsdag dock först efter kl.15 tror jag. Svårt att veta ifall man ska lita på väderprognoserna, de verkar ju inte alltid stämma.

Nu kommer Daniel tillbaka med en nybytt Frida så hon ska få lite mer mat och sen ska vi bege oss mot bilen.
    Ha en bra dag allihopa!! 

• Lilla a76 385

Vi har haft besök på fm av en studiekamrat till Anders. Ester var vaken och showade stort hela tiden... Sova verkar hon tycka är överskattat på dagtid..:-S
    Vi varpå läkarbesök på BVC idag och E gick igenom utan anmärkning.... Hade lite diskussioner ang att hon är så varm, men de har uteslutit sköldkörteln,vilket är skönt. Annars så växer hon så det knakar.. 6210g så +2,2 kg på 6v och 9 cm..

• franed

Vi var också på bvc idag, 4800gr och 58,5 cm lång, man undrar ju var detta ska sluta... men det är skönt att han växer och mår bra Har fått sova lite i natt (nappflaska med bröstmjölk var till stor hjälp), känner mig nästan utvilad. Men peppar peppar så tror jag att han börjat sova lite längre nu, det händer att han sover 2,5 timmar i taget ibland. Inte ofta, men som sagt det händer.
    Picnic låter trevligt, vi är på. Men just nu verkar det inte vara så bra picnicväder Vi kan för det mesta.
    Hoppas alla mår bra  trots det regniga vädret, man får passa på att ha lite innemys
    Har ju träffat på Lilla a, KnytetsMamma och Javli när jag varit ute, kul att se alla dessa små bebisar  

• sandraf

Men vad tror ni om picnic på torsdag em, vid 3 kanske? jag kan annars när som utom imorgon fm. om vädret skulle vara dåligt kanske vi får styra om till ett fik eller nått sånt. jag har ju bara träffat ester och jag ser fram emot att träffa de andra guldklimparna.

• Moa Li

Hej!

Nu är bebisen äntligen här! Igår natt den 25 juni föddes en liten Alice Sigrid Linnéa. 3700 g och 52 cm lång.

Allt gick jättebra och jag klarade mig fint utan smärtlindring och blev senare kompis med lustgasen. Alice föddes kl 2 och vi sov kvar på BB under dagen och var hemma igår på em. Fantastiskt att få vakna upp i hemmets lugna vrå tillsammans som en liten familj. Nu är jag också i babylyckeland. Känns så rätt, som att hon "alltid" varit hos oss.

...jag började gråta när jag såg att det var en flicka! Och hon var så underbart fin, helt slät och mjuk när jag fick upp henne. Så underbart. Jag var så inställt på att det skulle bli en grabb.

Det har fungerat bra med amningen också, hon greppade bröstet ordentligt direkt inne på förlossningen och verkar mest nöjd, glad och nyfiken på livet. Vi firade Alices födelsedag hemma igår kväll med vattenmelon och champagne. Idag kommer mormor och morfar och då blir det födelsedagstårta.

...sedan har jag en massa mage att gå bort. Cool

Kram till er alla och tack för alla hejarrop! Ser fram emot fika snart.
  • KnytetsMamma

Åh, stort grattis MoaLi,det blev alltså en liten flicka för er också. Då är vi 2 pojkar och 4 flickor i gänget, härligt att vi nu är kompletta med 6 mammor och 6 små bebisar. Ser fram emot att träffas mycket under mammaledigheten Glad Skönt att allt gick bra och att ni kom hem så snabbt, det är ju hemma man vill vara och försöka lära känna varandra, mysigt. Hoppas att ni fått sova lite i natt i alla fall, för oss var de första nätterna rätt sömnlösa pga mycket ammande. Men man fixar det också.

Torsdag kl.15 passar fint för oss, vi håller tummarna för fint väder och satsar på Trädgårdsföreningen och OM vädret är emot oss får vi ta det på nåt fik istället. Ska bli kul att ses för nu är det ju längesen sist och förhoppningsvis får vi träffa många av nytillskotten.

Vi har haft en mer eller mindre sömnlös natt, lillan har nog haft magknip och inte sovit långa stunder i sträck innan hon vaknat och varit ledsen alt. ätit och bytt blöja. Nu sover hon i sjalen sen drygt 1 timme tillbaka så det är skönt. Ska äta lite frukost nu och se om jag hinner sova lite också innan hon vaknar igen för mat.

Igår var vi ute en sväng med bilen och det gick lysande, hon gallskrek dock när vi körde iväg men det berodde på att hon var övertrött så efter en liten liten stund slocknade hon direkt och sov sen gott hela vägen till Ikano-huset och även under shoppingrundan där inne sov hon gott i babyskyddet. Så det är skönt att hon i alla fall inte totalt avskyr att åka bil. Bådar gott inför sommarens små round-tours som vi ska göra. 

Franed, det var en rejäl liten grabb ni har, framför allt är han väldigt lång. Basketspelare kanske? Men det är skönt sålänge de växer som de ska, hade varit värre om de inte hade gått upp så vi ska vara glada. Även om jag kanske önskar att Frida inte lägger på sig 600 gram/vecka VARJE vecka, då blir hon snabbt väldigt tung att bära. Men det är ju inget man kan göra något åt, man har den bröstmjölk man har och det är bara att gilla läget.

Hoppas ni alla får en fin dag, än så länge inget regn men vi får väl se vad dagen bjuder på.
    Vi ses förhoppningsvis på torsdag nu då!!! 

• sandraf

Grattis MoaLi! nu har äntligen alla våra skruttar kommit, vackra, välskapta och alldeles underbara!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012