• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • franed

Grattis MoaLi! Skönt att det gick bra Picnic på torsdag funkar för oss också. Nu håller vi tummarna för att vädret blir fint. 

• 12Juni

Grattis Moa li! Så fin hon är :) Jag dyker gärna upp på tors med, skoj att träffa alla efter att bara skrivit, läst å följt alla under månader här på forumet :)

• Javli

Ett stort grattis Moa-Li! Vad underbar flickan är, hon ser ljuvlig ut! Tänk att alla bebisar är födda nu!

Torsdag klockan 15.00 passar oss bra! Var i trädgårdsföreningen ska vi ses?

• Moa Li

Ja, jag kommer också på torsdag till fika. CoolVi  ska på efterkontroll på BB kl. 13 så borde gå finfint.

Första dygnet hemma gick jättebra. En periodvis hungrig flicka på kvällen, natten och under dagen idag, då råmjölken tog "slut". Men nu har den riktiga mjölken kommit igång. Stolt mormor och morfar var här ikväll och jag kunde amma Alice innan de kom och jag och Alice somnade vi i vår hamock på balkongen, så när familjen var här sov hon sött i allas knä i flera timmar innan hon vaknade och var hungrig. Hon fick en kort "middag" och var glad resten av kvällen. Hon hade inga problem att sitta hos "främlingar" eller sova genom "kackel". Hon sover  gott i babynestet som jag sydde - verkligen en mycket bra grej att ha - både i soffan, spjälsängen, vår dubbelsäng och i barnvagnen  Solig

Ska bli så kul att träffa alla nya bebisar! Vilken härlig sommar vi har framför oss nu!

...imorgon kommer Alices farmor och farfar på dagsvisit från Västergötland. Hoppas hon är lika söt och nöjd då. Jag är så lycklig att amningen fungerar och att hon verkar bli nöjd nu.

Coolt, vi har en bebis!!! Haha.

kram MoaLi

• Lilla a76 385

MoaLi: Underbart när allt fungerar och är smidigt. Kul om du dyker förbi.. Förstår att det blir en kortis, med den nya.... Mysigt att få visa upp den nya familjemedlemmen.. Ta hand om er och njut... Den första tiden går såå snabbt!!

Vi som satsar på picnic kan väl ses på grusplanen utanför fikets ingång... Där har vi bra synlighet och kan välja lämplig plats i gräset sen...( där det finns plats m skugga skulle jag gissa på ) Finns möjlighet att komplettera fika om det behövs där oxå..

Har vi en nödlösning vid dåligt väder??? Inte för man vill tro de enl yr.no och några andra ställen jag kollat så SKA det vara sol!!!

Har beställt lagom väder till på torsdag så våra små kommer trivas som bäst

Ses vid 15....

• KnytetsMamma

Grusplanen utanför fikets ingång låter toppen, kl.15 imorgon (med reservation för oplanerad amning eller blöjbyte precis när man ska gå hemifrån). Om det är samma väder imorgon Solig som idag får vi en trevlig stund i gräset, härligt. Och det ska bli roligt att träffa alla små (och stora också).

Nu har jag och mannen ätit lunch och ska gå ut lite i det fina vädret, senare ska vi fika med en kompis som är ledig idag, trevlig eftermiddag med andra ord.

Ses imorgon allihopa, ska bli trevligt Glad 

• Javli

Hej tjejer!
    Hoppas ni hade det trevligt idag, ledsen att vi inte dök upp. Vi fick åka till akuten igår med lilla L, kan berätta mer när vi ses nästa gång, vilket jag hoppas blir snart igen. Vi är iaf hemma från sjukhuset nu och allt är bra!

• KnytetsMamma

Tack för en mysig stund i Trädgårdsföreningen idag Solig Vi hade ju verkligen vädergudarna på vår sida och roligt att ses igen och träffa alla små, ser fram emot fler träffar och lära känna alla småttingar.

Javli, låter inte kul med akuten men skönt att ni är hemma igen och att allt är bra.

Nu har vi precis fått i oss mat, Frida ligger och sover och det är skönt med lite "egentid". Funderar på att ta en lång och härlig dusch, passa på nu också när Daniel är hemma och kan ta hand om Frida OM hon vaknar. Senare ikväll blir det fotboll och sen säkert tidig sänggång för mig och Frida. I natt sov hon faktiskt först mellan 22 och 01.30, sen efter amning somnade både hon och jag i fåtöljen och sov där i 3 timmar, ny amning och sen gick vi in och la oss i sängen. Hon var lite ledsen så hon fick sova bredvid mig i sängen, somnade direkt och sov i 2 timmar till. Så på den natten kan jag inte klaga :)

Ha det så bra så hoppas jag att vi ses snart igen!! 

• Lilla a76 385

Mycket trevlig stund igår.. tråkigt Javli m akuten, men vi tänker på er och hoppas på bättring.. Ni var saknade
    Underbart kul att träffa er alla igen, nu är vi mammor hela bunten. Extra kul att se MoaLi med Alice...så liten å ny
    Ester sov som en stock mer eller mindre hela kvällen och även natten, bara några enstaka amningar som skulle till.. Kan hoppas hon kommer in i den rytmen så mamma får sova/ egentid och E drar ner på sin växtlighet jag vill fortfarande oxå ha en liten bebbe.... Det har gått så fruktansvärt fort, dessa veckor som gått... Kan inte fatta var de tar vägen.
    Nu sover hon i våran säng...hon ser så liten å nätt ut då... Passar på att äta frukost och tittar på kort vi fick igår från framkallningen... Att det går att växa å ändras så mycket på snart 7 veckor
    Å jag älskar henne bara mer och mer för varje dag som går!!! Helt gränslöst vad man kan få känslor för en annan människa.
    Kan vakna på natten ( i tro på att hon är hungrig- men hon pratar bara i sömnen ) och bli liggandes å titta på henne där hon sover och myser så tryggt och gott sen vet jag inte vem som tycker det är mysigast att ligga NÄRA på morgonen efter den matstunden.....Ester el mamma

Idag ska jag hinna lite.. måste till posten på Hemköp- för jag har fått två avier på paket fast jag tror att de är till Ester dock....
    Sen efter jobbet kommer Anders hem med 10 kollegor som ska cykla arbetslaget runt för att kolla hur man bor och ha lite vätskepauser

Kram på er i solen!!! Vi hoppas den håller i dig under helgen

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012