Åh, vad fint fotavtrycket blev MoaLi, ska nog helt klart gå och köpa vattenfärg jag också så vi kan göra avtryck. Idag fyller ju lilla Frida 4 veckor så det kan ju vara en bra dag att göra första avtrycket. Kanske kan jag och mannen göra det direkt idag när han slutar jobbet, vi har pratat om att göra det väldigt länge nämligen.
Idag har älskade lilla Frida slagit sovrekord i vagnen, hon brukar ofta bara sova typ 30 minuter i vagnen men idag sov hon närmare 2 timmar och mamma är väldigt glad. Förmiddagen bestod av sovpass i sjalen och efter lunch kände jag att det vore väldigt skönt att inte behöva bära. Så jag testade att lägga ner Frida i vagnen men la henne på sidan och in med nappen i munnen och sen ut och gå en sväng, hon låg en stund och var rätt nöjd och somnade så småningom. Vi tog en härlig promenad, jag satt en stund i St Larsparken och läste en tidning och sen gick vi till Trädgårdsföreningen där Frida vaknade lagom till jag hittat en plats i skuggan, då blev det amning, blöjbyte och sen vara vaken en stund. Nu sover hon dock gott i sjalen igen och får göra det en stund, ikväll ser jag fram emot en lång dusch så då får maken umgås med sin lilla dotter.
Det är nu bara 1 timme kvar till Daniel slutar, skönt faktiskt. Det är ju inte direkt mammaLEDIGT det är tycker jag, vad tycker ni andra? Det är ett heltidsjobb att få en liten bebis att vara nöjd: mätt i magen, ren blöja och tillräckligt med närhet. Men det är ju såklart mysigt också.
Bifogar en dagsfärsk bild på lilla Frida också, hon växer så det knakar. Ska till BVC imorgon, ska bli spännande att se vad hon väger in på. Förra gången vi var där hade hon ju gått upp 600 gram på en vecka, nu är det 2 veckor sen vi var där och jag tror och hoppas inte att hon gått upp över 1 kg på den tiden, men man ska väl kanske i så fall vara glad att hon går upp i vikt men jag tycker att det kan gå i lite mer lagom takt :) Men inget att göra något åt, man har ju den mjölk man har och Frida har den aptit hon har.