Hej hej,
här är det bebismys och besök av en av Fridas kusiner, Daniels systerson som är 18 år är på besök över dagen, trevligt. Vi har precis varit och fikat en lång stund på stan, nu är killarna iväg och spelar squash och jag och Frida är hemma och äter lunch. Senare idag blir det pizza, film och kortspel.
Är det nån mer som märkte av en period när bebisen var runt 4-5 veckor att den åt mycket oftare, var lite gnällligare än vanligt och krävde mer närhet? Känns som att Frida är inne i en sån period nu, hon har haft svårt att komma till ro på dagarna sista tiden och i natt åt hon igen typ varannan timme, det har hon även gjort nu idag sen vi gick upp. Läste nånstans att det är en tillväxtfast runt 4-5 veckor då man inte riktigt känner igen sin bebis eftersom det händer så mycket med deras mentala utveckling just nu. Nån som känner igen det?
Sandraf, lycka till på bilresan, det kommer säkerligen gå jättebra. Kul att Benjamin får träffa dina kompisar hemma. Är det fler där som har barn eller hamnar B i centrum?
Här känns det inte som att vi har problem med för MYCKET sömn, jag tycker snarare att Frida är vaken lite för mycket för sin ålder. Hon blir ju såklart trött efter att ha varit vaken en stund (typ halvtimme-timme) men det verkar inte som att hon själv förstår att hon ska sova och då blir hon tyvärr ofta övertrött och då blir det svårt att söva henne. Har ni andra några bra tips på hur man får sitt barn att somna? Vi kör ofta med sjalen, det är oftast effektivt men det skulle ju vara bra om hon kunde somna även utan den.
Nej, dags att fokusera på maten så jag hinner äta klart innan Frida behöver äta igen.
Ha en fortsatt skön lördag och trevlig helg allihopa!!!