• KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Hallå där ute,

är det fler i Linköping som väntar sitt första barn i maj/juni 2012? Jag tycker att det vore skoj att lära känna andra mammor att prata om allt möjligt med, fika, gå barnvagnspromenader m.m.

Finns det nån där ute som känner sig träffad? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 12:49
    Är det verkligen ingen mer i Linköping som ska ha barn maj/juni 2012?

• Svar på tråden Linköping maj/juni 2012
  • KnytetsMamma

Tack för trevlig picknick igår, vi hade ju riktig tur med vädret så det var härligt att vi kunde sitta ute. Nu får vi väl se när vi kan ses nästa gång med tanke på semestrar m.m. Daniel har semester v.30 och 31 så då kan jag nog ha svårt att ses, då vill vi nog umgås hela familjen. Men sen ses jag gärna igenGlad

Igår satt Frida i sjalen hos Daniel och jag gick och la mig och sov drygt 1 timme SJÄLV innan Daniel kom in med Frida som var nybytt och hade fått på sig pyjamas. Hon åt och sen sov vi vidare båda två, det var riktigt härligt att få den timmen sömn utan en varm liten bebis bredvid mig. Och så sent på dagen kan jag oftast ligga på mage för brösten är ganska tömda så det var riktigt skönt. Sen sov vi gott hela natten tills Frida slog upp sina klarvakna blåa ögon vid halv sex, som vanligt. Bara att gå upp, ny blöja och litet mat. Daniel skulle gå och träna idag på morgonen så när han gick vid kvart i sju satte jag Frida i sjalen och följde med och då somnade hon ganska snart och sov en stund, skönt med lite frisk luft sådär på morgonen. Nu har jag fått i mig frukost, Frida har ätit några gånger och sover återigen i sjalen. Ska gå ut en sväng igen för hon sover bäst när det skumpar lite. Har inte så mycket planer för dagen så det är skönt. Ikväll ska vi hem till ett par grannar och äta, ska bli intressant för det är första gången vi är iväg hemma hos någon annan och äter. Får bara hoppas att Frida är på humör för det också och antingen är pigg och glad eller sover, vi får väl se. Tur att det är nära hem i alla fall :)

Ha en skön fredag allihopa (såg just att det är fredagen den 13, tur att man inte är väldigt skrockfull) och trevlig helg!! 

• Lilla a76 385

Mycket trevlig fikastund - eller rättare sagt prat och amningsstund
    Ester var på sitt bästa humör när hon sen vakade så vi tog mat på stan efter att ha gjort de saker som skulle göras igår.
    Sen somnade hon i min famn efter mat vid 21.30 - fortsatte sova när jag la ner henne i soffan bredvid mig för att vid midnatt flytta in henne i sängen. Tänkte att hon vaknar snart och ska äta... Men icke- jag somnade och vaknade vid 6.00 ( japp ni ser rätt!!) med sprängande bröst som läckte för fullt.... Fick väcka flickebarnet så jag slapp gå upp och pumpa ur..... Inte hade jag trott att hon skulle sova såå länge!! Fick nästan dåligt samvete att jag inte vaknat tidigare och kollat om hon var hungrig, men det har jag aldrig behövt tidigare så.... Konstigt nog har hon inte heller ätit sig genom dagen nu (vilket hon gjort tidigare om hon sovit över måltid på natten) utan fortsatt att sova gott mellan matstunderna. Ester var till pappa och åt lunch innan vi hälsade på hos polisen för passansökan... Hur go som helst och skrattar och ler åt allt och alla
    Charmade pass-killen med att titta i kameran så han t o m skrev ut ett kort som vi fick ta med oss hem som minne

Nu sover hon gott igen här bredvid mig i soffan, med sin filt över ansiktet....

Vi ska hela familjen bara ta det lugnt i helgen och förhoppningsvis vara i kolonin (om vädret tillåter) Vi köpte tidigare i veckan såna loungemöbler i konstrotting till stugan som vi ska förbereda för tills de kommer i början av nästa vecka. Sen ska de planeras för utbyggnaden som ska ske under semestern.... Bara en vecka kvar för Anders att jobba nu.. Sen blir det en tripp till Örebro för att träffa Australienbesökarna innan de far vidare.. De är så nyfikna på Ester...

Nehe, ska göra lite nytta nu innan Anders kommer hem och stumpan sover...

Ha en underbar helg nu!!!

• Lilla a76 385

Måste bara fråga om det var smittsamt - det där med att sova mycket.. Ester har inte gjort annat än sovit sen bi sågs i trädgårdsföreningen... Hela natten igår, mer eller mindre hela tiden mellan amningarna idag och nu har hon ikväll sovit sen 21.30 och inte velat vakna för mat fast jag flyttat henne från soffan till sängen till babykorgen... Är det sovperiod nu framöver som gäller?? Ska inte klaga om jag får sängen för mig själv och en ordentlig nattsömn inatt oxå (denna gång utan E bredvid mig- chansar på reprisnatt och la henne i korgen....isf att "vänta ut till nästa amning")

Natti natti!!!

• Javli

Hej på er!
    Vi har varit på semester och inte haft tillgång till nätet! Vad synd att jag missade fikat, hoppas det blir fler tillfällen framöver efter semestern!

Det är så roligt att läsa om er och era bebisar! Tänk vad de växer och hur olika det kan vara. Vi har haft en spännande period. Lilla L har utvecklats något otroligt de senaste veckorna, hon vände sig från mage till rygg förra veckan och vi blev lika förvånade som hon. Får se om det blir mer av den varan, annars tränas det på magläge för fullt. Hon ger även ifrån sig leenden och pratar för fullt med oss och hundarna.

L orkar vara vaken längre pass nu men det går snabbt över till övertrötthet och då är det skönt att sova i vagnen. Vi har bytt till vanlig ersättning och det känns om att hennes aptit är bättre nu och detta ger ju också en mer nöjd och glad bebis!

Nu hoppas vi bara att solen kikat fram lite mer!

Ha det så härligt i helgen =)

• KnytetsMamma

Hoppas ni haft det skönt på er semester Javli, var ni i Skåne? Dit längtar jag, vi åker näst-nästa vecka och ska vara i sommarstugan ett par dagar, ska bli skönt och kul för Frida att träffa mormor och morfar lite längre stund.

Vi har en bra helg än så länge, igår hade Frida och jag en väldigt bra dag, hon var på strålande humör hela dagen. Jag fick till och med duscha, hon låg utanför duschen och jag pratade med henne hela tiden och hon var väldigt lugn, skönt för mamma :) På kvällen var vi sen hos några grannar och åt middag, det var första gången Frida var borta på kvällen men det gick jättebra. Vi tajmade in mat, ny blöja och sovning i sjalen precis innan vi gick, dock vaknade hon såklart precis när vi satt oss för att äta men efter lite ny mat somnade hon om igen i sjalen och sov där resten av kvällen, perfekt. Idag tog Daniel henne i morse så jag fick sova en halvtimme själv, det var underbart. Efter vi ätit frukost tog Daniel Frida i sjalen och de somnade båda två, då passade jag på att gå ut en sväng, kom på att jag inte varit ute själv sen Frida var 5 dagar då jag var på Netto och handlade mjölk. Det var väldigt skönt att komma ut men kändes lite tomt på något sätt. Frida har fått åka bil idag också och det gick bra, hon satt nöjd i babyskyddet trots att hon kanske egentligen hade behövt sova. Men så länge hon inte gallskriker är jag nöjd :) Vi körde till Lambohov, har fyndat lite bebiskläder (stl 68 och 74, totalt 68 plagg för 500 kronor, det är bra pris tycker både jag och Daniel som inte är mycket för att köpa nytt "bara för att". Det var jättemycket fint som nu snurrar runt i tvättmaskinen). Om en stund ska vi hem till en kompis och äta middag, skönt att slippa laga mat även ikväll. Frida sover i sjalen, får väl se hur länge hon håller sig nöjd idag.

Imorgon kommer Fridas farmor och farfar en sväng, de ska bjuda oss på restaurang, ska äta på Wärdshuset i Gamla Linköping, någon som varit där?

Hoppas ni andra har en bra helg trots det trista vädret.
    Vi hörs!!! 

• Moa Li

Ni har Alice varit på sitt fösta bröllop. Det gick fint. Hennes pappa hade BabyBjörn på magen och kavajen utanpå under hela vigseln. Det gick fint och hon sov mest.

I veckan var hon med och käkade på Riva också, så gjort sitt första krogbesök med.

Jag tror Alice får lite ont i magen efter hon ätit för hon har varit orolig och ledsen i perioder. Inga långa stunder och det verkar gå över efter lite skumpande och vaggande.

Imorgon är det vår bröllopsdag och vi ska bjuda hem vänner på trerätters. Mysigt.

Synd vi missade fikat, men blir fler tillfällen. Ser fram emot nästa träff.

Kram

• sandraf

Jaha, jag var ju redan förra veckan orolig för att Benjamin håller på att få tänder. Man kan ju lugnt säga att jag inte blev mindre orolig för det när svärmor berättade att hennes son, dvs Benjamins pappa fick tänder vid 3 månaders ålder. Skit också! :) det verkar som att det kliar massor i tandköttet för ibland vill han varken ha nappen ellee bröstet utan ett finger eller en hand att tugga på. Ibland kör han in händerna när han äter också. Vi får väl se om det dyker upp några små gaddar.

I natt har vi övernattat i sommarstugan med farmor och farfar och lilleskrutt har charmat dem i stort sett hela tiden. Efter senaste fikan har han fortsatt sovit mycket men inte alls lika mycket som tidigare. Han har varit vaken och pratat och trixat massor.

Imorgon börjar Erik att jobba men min gravida kompis från Malmö kommer och hälsar på i två nätter så jag ska nog klara mig ändå. Hon är också intresserad av en Brio Sing så hon ska väl provköra vår lite. :)

Nu ska jag ta en liten kvällsfika!

Ha en trevlig söndagskväll!

• Moa Li

Idag är det vår 1-åriga bröllopsdag och Alice blir 3 veckor. Vad fort tiden går. Vi har precis uppgraderat henne till blöjstorlek nr 2. 

• KnytetsMamma

Grattis på bröllopsdagen MoaLi :)

Nu är det sista veckan som Daniel jobbar innan 2 veckors semester, ska bli riktigt skönt att få vara hela familjen tillsammans en längre period. Och det ska bli mysigt att åka ner till sommarstugan så Frida får umgås med mormor och morfar lite längre stund.

I veckan är det lite småfixande inför semestern, bland annat ska jag gå och klippa mig. Det känns som en spännande utmaning då jag inte riktigt vet hur det kommer gå med Frida. Jag brukar ju ofta lösa det genom att ha henne i sjalen när jag ska nånstans men det är ju lite svårt när man ska klippa sig. Får hoppas att hon kan vara nöjd i vagnen.

Nu sitter Frida i babysittern och har värsta hickan, tror hon ska få en slurk bröstmjölk så det kanske försvinner.

Ha en bra dag allihopa Solig 

• sandraf

Grattis Moa Li!

I natt var andra natten på raken som Benjamin sov 7 timmar i sträck. Pigg och glad mamma kan man lugnt säga! :)

Jag är sugen på börja träna och hörde talas om Mamma Boot Camp som skulle vara någon typ av utomhusträning för mammor där bebisarna kan vara med. Har ni hört talas om det och vet mer vad det är? Jag skulle tycka att det vore roligt att ha någon/några att träna tillsammans med så om någon mer är intresserad kan vi väl ta reda på lite mer?

Nu ska jag fixa till lite här hemma medan Benjamin sover.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012