• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym (Chipsen)
    HäxanSurtant skrev 2011-12-10 00:57:46 följande:
    Våtservetter, alla småbarnsföräldrar latmask, bara att ha ett paket vid sängen ju och tvätta av sig med

Hade dock inte fungerat för min del, jag måste fan kissa innan jag lägger mig!
    Ok, var det en sådan hemlig gäst som du har lite då och då, och inte hinner förbereda med handuk etc för du står i din pres du är ensamstående
  • Anonym (Chipsen)
    Anonym skrev 2011-12-10 01:04:17 följande:
    En kropp i balans har oftast ingen särskild svettlukt, förutom vid hormonell påverkan, exempelvis i stressade situationer då hormoner utsöndras och påverkar svettdoften som kan bli skarp och sur.

Men svett i sig måste inte nödvändigtvis lukta något. 

Nej, men läs vad hon skrev så ser du vad jag kommenterade.

Men visst, klart det inte nödvändigtvis behöver lukta, men ifrån "inte nödvändigtvis" till ALDRIG, är det väldigt stort hopp

• Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:06:10 följande:

Nej, men läs vad hon skrev så ser du vad jag kommenterade.

Men visst, klart det inte nödvändigtvis behöver lukta, men ifrån "inte nödvändigtvis" till ALDRIG, är det väldigt stort hopp

Tur att det inte är någon som har pratat om ALDRIG då.
  • Snöviolen

Äta i sängen är big no, men jag kan då gå och lägga mig och sova fast jag inte duschar på kvällen. Det spelar väl ingen roll.

• HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:58:21 följande:

Okej, har ju väldigt svårt att tro att du inte svettas alls, men okej, säger du det så.

Ingen fotsvett, ingen handsvett, ingen svett under brösten, mellan underlivet, rumpan, under armarna, skiter du hallon också eller:)

Men du skrev faktiskt luktar svett klart jag svettas men den luktar typ inget i vanliga fall. OCH tro mig jag har värsta nojja så de är inte en person jag tryckt min armhåla i näsan på
    Som Hells Angels, fast på riktigt.
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:04:43 följande:
    Ok, var det en sådan hemlig gäst som du har lite då och då, och inte hinner förbereda med handuk etc för du står i din pres du är ensamstående
    Nå för det har jag nog varit hela livet, hallå eller? Är du trött, sovdags kanske?

Men okej jag är oknullad, oskuld och ensamstående förälder, ni kan alla kalla min GUD och tillbe mig för att slippa hamna i helvetet när ni dör och brinna där i all evighet!
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:04:43 följande:
    Glömde ju svara på frågan. Jag har inga hemliga gäster då och då, inte ens ibland, detta med hemlighetsmakeri är helt enkelt inte min grej.

Första gången jag fick fontän så lå jag på ett täcke och det i sin tur skyddade madrassen iaf hyfsat!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-12-10 01:13:29 följande:
    Tur att det inte är någon som har pratat om ALDRIG då.
    Men precis min tanke, vem tusan har skrivit aldrig. Klart det luktat någon gång, när jag tex är sjuk, kom jag på nu. Men annars är jag vad jag fattat rätt luktfri.
  • Anonym (livsmedel)

Alltså om jag skulle duscha varenda kväll eller rättare sagt varenda dag skulle min hud torka ut.
    Jag smörjer in mig varenda gång jag duschat men är endån alltid torr i huden, dessutom så arbetar jag på ett livsmedelsföretag där dem kräver bra hygien.
    Jag duschar inte varenda kväll och jag byter inte lakan varenda dag och dessutom så brukar min hund ligga på ena sänghalvan. se och häpna jag lever änu, och hittills har då ingen klagat på varesig svett, stank eller på att jag skulle vara smutsig.. 

Jag byter kläder varje dag och tvättar dem dessutom + att jag tvättar mig på ställen man oftast svettas på morgon och kväll innan jag ska sova, man behöver inte duscha varenda kväll det är inte bra för huden eller håret för den delen.
    Varannan dag är okej varken mer eller mindre är nödvändigt såvida man inte tränar eller så, då man blir extremt svettig..

För den delen dem som duschar på morgonen, vad spelar det för roll om dem rullar omkring i svett på natten när dem endån duschar på morgonen? kan inte se det äckliga i det?

Är man rädd för smuts så kan du ju böra med att ta på dig gummi handskar och skyddsmundering för smuts finns ÖVERALLT..  

• Anonym
    Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 01:29:40 följande:
    Alltså om jag skulle duscha varenda kväll eller rättare sagt varenda dag skulle min hud torka ut.
    Jag smörjer in mig varenda gång jag duschat men är endån alltid torr i huden, dessutom så arbetar jag på ett livsmedelsföretag där dem kräver bra hygien.
    Jag duschar inte varenda kväll och jag byter inte lakan varenda dag och dessutom så brukar min hund ligga på ena sänghalvan. se och häpna jag lever änu, och hittills har då ingen klagat på varesig svett, stank eller på att jag skulle vara smutsig.. 

Jag byter kläder varje dag och tvättar dem dessutom + att jag tvättar mig på ställen man oftast svettas på morgon och kväll innan jag ska sova, man behöver inte duscha varenda kväll det är inte bra för huden eller håret för den delen.
    Varannan dag är okej varken mer eller mindre är nödvändigt såvida man inte tränar eller så, då man blir extremt svettig..

För den delen dem som duschar på morgonen, vad spelar det för roll om dem rullar omkring i svett på natten när dem endån duschar på morgonen? kan inte se det äckliga i det?

Är man rädd för smuts så kan du ju böra med att ta på dig gummi handskar och skyddsmundering för smuts finns ÖVERALLT..  
    Tips om du inte redan känner till det, skippa duschtvål och använd vegetabilisk olja på en liten handduk i stället. Då blir du ren och insmord på en och samma gång och du torkar inte ut huden på samma sätt.
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..