Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 01:29:40 följande:
Alltså om jag skulle duscha varenda kväll eller rättare sagt varenda dag skulle min hud torka ut.
Jag smörjer in mig varenda gång jag duschat men är endån alltid torr i huden, dessutom så arbetar jag på ett livsmedelsföretag där dem kräver bra hygien.
Jag duschar inte varenda kväll och jag byter inte lakan varenda dag och dessutom så brukar min hund ligga på ena sänghalvan. se och häpna jag lever änu, och hittills har då ingen klagat på varesig svett, stank eller på att jag skulle vara smutsig..
Jag byter kläder varje dag och tvättar dem dessutom + att jag tvättar mig på ställen man oftast svettas på morgon och kväll innan jag ska sova, man behöver inte duscha varenda kväll det är inte bra för huden eller håret för den delen.
Varannan dag är okej varken mer eller mindre är nödvändigt såvida man inte tränar eller så, då man blir extremt svettig..
För den delen dem som duschar på morgonen, vad spelar det för roll om dem rullar omkring i svett på natten när dem endån duschar på morgonen? kan inte se det äckliga i det?
Är man rädd för smuts så kan du ju böra med att ta på dig gummi handskar och skyddsmundering för smuts finns ÖVERALLT..
Tips om du inte redan känner till det, skippa duschtvål och använd vegetabilisk olja på en liten handduk i stället. Då blir du ren och insmord på en och samma gång och du torkar inte ut huden på samma sätt.