• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Stratto
    Anonym skrev 2011-12-10 09:08:12 följande:
    tofflor?
    Anonym skrev 2011-12-10 09:21:47 följande:
    Haha ja i och för sig. Men om hon INTE använder tofflor?
    Oj nu blev jag visst anonym det var inte meningen
  • PruttPottan
    Anonym (hallå!) skrev 2011-12-10 05:42:23 följande:
    Så barnen/et har inte blöja på??? för kisset hamnar väl ändå däri..... inte på lakanet såvida man inte låter blöjan bli överdränkt så det börjar läcka. Är barnen stora nog att vara utan blöja bör de ju inte heller kissa ner och OM de kissar ner... inte fasen sover jag i det iaf, blött, vått, kallt, stinkigt.. ööörk!  
    Likadant gäller iaf för mig om man har sex o möget kommer på lakanen.. inte sjutton ligger jag där o ska sova med tex spermier och annat kladd som tex svett o annat vått nedgrisat i sängen och liksom.. åååh, vad underbart nu ska jag sova... HU NÄ!!! 
    Hade barnet sovit utan blöja hade det varit tal om allt annat än kissflagor.

Aldrig hört talas om att det kan läcka både det ena och det andra?

Jag ställer iaf inte klockan varannan timme på natten för att kolla blöjan. Och min son är frisk så hans kisslukt vaknar man inte av de få gånger det går igenom men risken finns ju.

Jag har inte sex så spermier behöver jag inte oroa mig för.
    ADHD-Bipolär-Borderline- Mamma till en Solstråle
  • Anonym

Jag kan hålla med trådstartaren att det är lite äckligt att äta i sängen om man inte har bricka eller dylikt. 

Blir dock beklämd över denna hygienhets, vi människor är levande organismer som svettas och vi har en normal bakterieflora på huden som är fullt normal. Men vi förstör detta genom vårt onormala tvättande och vårt sökande efter kliniskt rent. I slutändan så slår det tillbaka på oss. Antibotikaresistensen ökar samtidigt som vi köper antibakteriella medel som förstör arvsmassan hos oss. Antar att du måste smörja in dig med massa lotion som också ändrar arvsmassan. 

Såklart att man ska tvätta sig, men allt inom rimliga gränser.  

• sextiotalist
    Anonym skrev 2011-12-10 09:33:37 följande:
    Jag kan hålla med trådstartaren att det är lite äckligt att äta i sängen om man inte har bricka eller dylikt. 

Blir dock beklämd över denna hygienhets, vi människor är levande organismer som svettas och vi har en normal bakterieflora på huden som är fullt normal. Men vi förstör detta genom vårt onormala tvättande och vårt sökande efter kliniskt rent. I slutändan så slår det tillbaka på oss. Antibotikaresistensen ökar samtidigt som vi köper antibakteriella medel som förstör arvsmassan hos oss. Antar att du måste smörja in dig med massa lotion som också ändrar arvsmassan. 

Såklart att man ska tvätta sig, men allt inom rimliga gränser.  
    vi kan nog vara lugna. Jag misstänker att dessa kemikalier som man använder för att ta bort baskelusker och annat har en negativ verkan på könsorganen (man har ju sett det innan), så dessa hysteriska renhetsfanatiker kommer i förlängningen dö ut, då de inte kommer att kunna reproducerar sig.
    Vi normala smutsgrisar för våra smutsgrisgener vidare och kommer yngla av oss med massor av smutsgrisar över hela Tellus Tungan ute. Nu skall jag strax ta tag städningen hemma, endast såpa och vatten och fuktig trasa (dammsuger också). Inga lakansbyte denna helg, då vi fixade det förra helgen.
  • summerhunter

Är man tillräckligt trött så sover man... När barnen var bebis i kräktes hade jag handdukar under som jag drog unda allteftersom...

• Anonym

Sextiotalist: Precis, du har helt rätt, vi vinner i slutändan ;). Såpa är verkligen grymt bra, allt annat har åkt ut. Ättika är bra som blekningsmedel också.

• MammaTillDomFinaste
    Pleco skrev 2011-12-10 09:04:00 följande:
    Att äta frukost i sängen är ju bland det mysigaste man kan göra.
    Att ha hunden och katterna i sängen är en självklarhet.
    Att gå och vila i sängen med kläderna på är jätteskönt.

Alltså, jag ligger ju ner i soffan i bara trosorna, i soffan där hundratals människor har setat med sina byxor, som de har setat med på bussar, stolar på fik, utomhus och jag vet inte vad.

Jag är faktiskt glad över att jag inte har sådan smutsfobi som vissa verkar ha, det skulle vara jobbigt att leva ett normalt liv då, känns det som.
  • Bumblebeegirl
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

Låter som om du har egen erfarenhet av detta!!!!
  • seriousally

Jag äter ofta i sängen, både det ena och det andra. Visst kan det bli lite smuligt och skitigt. Men det gör inget alls. Sover lika bra i alla fall.

• Aniko

Jag äter aldrig i sängen och duschar inte heller före det att vi lägger oss, duschar hellre på morgonen. Har faktiskt aldrig tänkt tanken att man måste duscha innan man lägger sig!

Här byter vi sängkläder varannan vecka, oftare vid behov. Vi samsover och jag amaryllis, lägger oftast en handduk under.

Om jag hade tid och ork skulle jag vädra sängkläderba varje dag för ibland råkar vi dra upp damm från golvet och jag fäller hår men det får vara så. Vi är trots allt rätt så friska och fräscha

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..