Anonym skrev 2011-12-10 09:33:37 följande:
Jag kan hålla med trådstartaren att det är lite äckligt att äta i sängen om man inte har bricka eller dylikt.
Blir dock beklämd över denna hygienhets, vi människor är levande organismer som svettas och vi har en normal bakterieflora på huden som är fullt normal. Men vi förstör detta genom vårt onormala tvättande och vårt sökande efter kliniskt rent. I slutändan så slår det tillbaka på oss. Antibotikaresistensen ökar samtidigt som vi köper antibakteriella medel som förstör arvsmassan hos oss. Antar att du måste smörja in dig med massa lotion som också ändrar arvsmassan.
Såklart att man ska tvätta sig, men allt inom rimliga gränser.
vi kan nog vara lugna. Jag misstänker att dessa kemikalier som man använder för att ta bort baskelusker och annat har en negativ verkan på könsorganen (man har ju sett det innan), så dessa hysteriska renhetsfanatiker kommer i förlängningen dö ut, då de inte kommer att kunna reproducerar sig.
Vi normala smutsgrisar för våra smutsgrisgener vidare och kommer yngla av oss med massor av smutsgrisar över hela Tellus

. Nu skall jag strax ta tag städningen hemma, endast såpa och vatten och fuktig trasa (dammsuger också). Inga lakansbyte denna helg, då vi fixade det förra helgen.