• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym (eeek)
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

håller med.... precis som de som röker i sängen.. öööörk säger jag bara.

Duschar gör jag på morgonen när jag vaknar och får på så sätt bort allt soväckel men tvättar mig innan jag går o lägger mig.

Fattar inte hur man kan vilja äta elelr dricka i sängen.. HU!!!!   
  • Modgun
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:51:13 följande:
    Ja men det är väl klart, jag byter en gång i veckan ungefär. 
    men gudars vad vidrigt. Har du verkligen legat och svettats i din säng och så byter du inte lakan varje dag innan du ska lägga dig? gud vad äckligt. Drömmer
  • Anonym (hallå!)
    PruttPottan skrev 2011-12-10 02:19:02 följande:
    Så om man har barn och samsover bör man byta sängkläder varje kväll? För annars finns ju risk att man fått en kissflaga i sängen..
    Så barnen/et har inte blöja på??? för kisset hamnar väl ändå däri..... inte på lakanet såvida man inte låter blöjan bli överdränkt så det börjar läcka. Är barnen stora nog att vara utan blöja bör de ju inte heller kissa ner och OM de kissar ner... inte fasen sover jag i det iaf, blött, vått, kallt, stinkigt.. ööörk!  
    Likadant gäller iaf för mig om man har sex o möget kommer på lakanen.. inte sjutton ligger jag där o ska sova med tex spermier och annat kladd som tex svett o annat vått nedgrisat i sängen och liksom.. åååh, vad underbart nu ska jag sova... HU NÄ!!! 
  • Thaleya

1. Jag äter inte i sängen, men jag skulle kunna göra det någon enstaka gång då och då. Jag borstar ALLTID av sängen när jag går och lägger mig. Frukost på sängen är förresten mysigare än mysigast.

2. Jag duschar INTE alltid innan jag lägger mig, då byter jag helldre lakan 1 gång i veckan. Hatar verkligen att duscha när jag är trött, även om det är skönt att lägga sig helt ren i en nybäddad säng.

3. Jag svettas inte på natten, jag snudd på fryser. men jag kanske har ovanligt kallt i rummet.

Sen vad gör väl lite smuts? Så vedervärdigt skitigt hinner sängen inte bli på 1-2 veckor, sålänge man inte svettas som en gris och aldrig duschar och äter som en slaffs i sängen :P

• Thaleya
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 14:54:51 följande:
    Ja faktiskt. Tänk på allt bajs katterna har på tassarna. Eller likrester. Det är nog värre än att äta i sängen.
    haha Jag har också mina utekatter i sängen. De är alltid rena och frächa när de kryper ner. Valpen ligger för tillfället också i sängen :)

Och jag har en relativt ren säng, hårfri (ja faktiskt, smulfri, luktar fortfarande fräscht och är inte svettig).
  • Stratto

TS jag undrar hur du gör med dina fötter efter att du duschat?
    För jag antar att du inte har en flygande matta från duschen till sängen?
    Eller våttorkar du golvet mellan duschen och sängen varje kväll innan du duschar och sedan lägger dig?
    Eller du kanske har ett fotbad nedanför sängen som du passerar in i innan du kastar dig i bingen?

Inte? Nej men då tycker jag faktiskt att du är väldigt ofräsch och snuskig som går på ett använt golv innan din perfekt rena säng. Blä!

*ironi*

• Pleco

Att äta frukost i sängen är ju bland det mysigaste man kan göra.
    Att ha hunden och katterna i sängen är en självklarhet.
    Att gå och vila i sängen med kläderna på är jätteskönt.

Alltså, jag ligger ju ner i soffan i bara trosorna, i soffan där hundratals människor har setat med sina byxor, som de har setat med på bussar, stolar på fik, utomhus och jag vet inte vad.

Jag är faktiskt glad över att jag inte har sådan smutsfobi som vissa verkar ha, det skulle vara jobbigt att leva ett normalt liv då, känns det som.

• Anonym
    Stratto skrev 2011-12-10 09:03:24 följande:
    TS jag undrar hur du gör med dina fötter efter att du duschat?
    För jag antar att du inte har en flygande matta från duschen till sängen?
    Eller våttorkar du golvet mellan duschen och sängen varje kväll innan du duschar och sedan lägger dig?
    Eller du kanske har ett fotbad nedanför sängen som du passerar in i innan du kastar dig i bingen?

Inte? Nej men då tycker jag faktiskt att du är väldigt ofräsch och snuskig som går på ett använt golv innan din perfekt rena säng. Blä!

*ironi*
    tofflor?
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:01:29 följande:
    Livet är orättvist :(
    Sa kan det verka for en utomstaende, men har man overlevt ett fall pa 9 meter, sa ar man jakligt glad att vara vid liv.. Och bara for att ryggen skadades, sa betyder inte det att man maste kasta in handduken, man far bara omprioritera sitt liv, anpassa sig, for egentligen finns det inget min man inte kan gora, forutsatt att han far lite tid och sjalv verkligen vill.. Sommaren innan vi lamnade Sverige var han tillbaka i en vanligt gokart och korde, han var 2 sec fran banrekordet efter 3 varv.. (Han brukade ha rekordet pa den banan..)
    Enda som verkligen stallt till det ar en smartproblematik som svensk sjukvard tyvarr inte klarade av...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-10 09:08:12 följande:
    tofflor?
    Haha ja i och för sig. Men om hon INTE använder tofflor?
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..