• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym (livsmedel)
    Anonym skrev 2011-12-10 01:32:52 följande:
    Tips om du inte redan känner till det, skippa duschtvål och använd vegetabilisk olja på en liten handduk i stället. Då blir du ren och insmord på en och samma gång och du torkar inte ut huden på samma sätt.
    Okej, tack jag ska prova det jag brukar normalt sett duscha med tvål med alovera i plus att jag sen smörjer mig med baby olja, men blir fortfarande torr men tror det beror på all handsprit och grejjer vi använder på jobbet dock =/ 
  • Anonym
    Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 01:44:07 följande:
    Okej, tack jag ska prova det jag brukar normalt sett duscha med tvål med alovera i plus att jag sen smörjer mig med baby olja, men blir fortfarande torr men tror det beror på all handsprit och grejjer vi använder på jobbet dock =/ 
    Tvålar är tyvärr oftast uttorkande även om de innehåller "bra" ämnen. Babyolja kan också innehålla en hel del skräp. Olivolja från mataffären är bra grejer

Förstår att det blir lite krångligare med tanke på ditt jobb. 
  • Anonym (livsmedel)
    Anonym skrev 2011-12-10 02:02:01 följande:
    Tvålar är tyvärr oftast uttorkande även om de innehåller "bra" ämnen. Babyolja kan också innehålla en hel del skräp. Olivolja från mataffären är bra grejer

Förstår att det blir lite krångligare med tanke på ditt jobb. 
    Okej, skall prova det för min hud är verkligen äckligt torr är liksom äckligt sträv, då framför allt händerna men det beror ju som sagt på arbetet och renligheten då =)
  • Anonym
    Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 02:06:52 följande:
    Okej, skall prova det för min hud är verkligen äckligt torr är liksom äckligt sträv, då framför allt händerna men det beror ju som sagt på arbetet och renligheten då =)
    Smörj händerna överflödigt, dra över ett par strumpor som kladdskydd och sov med det.
  • Mrs Smith

Vi äter inte i sängen hemma hos oss och lakan byter vi ungefär en gång i veckan.

Jag tycker att det verkar onödigt att duscha på kvällen varje dag. Tvättar du håret också TS? Man ska ju inte tvätta håret varje dag. Dessutom undrar jag om du även duschar på morgonen TS? Många svettas ju mycket under natten och med ditt sätt att resonera skulle det kännas ganska ofräscht att sätta på sig rena kläder på intorkat nattsvett.

Jag kan förstå att man duschar varje kväll om man jobbar mycket med kroppen men det känns verkligen overkill om man suttit på ett kontor hela dagen.

• PruttPottan
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 
    Så om man har barn och samsover bör man byta sängkläder varje kväll? För annars finns ju risk att man fått en kissflaga i sängen..

Äta i sängen är tabu om det inte är nudlar men aldrig nåt smuligt *ryser*
    Fattar inte varför man ska äta chips öht när det finns cheddarpopcorn.

Ett tips TS, börja sova i din egen säng ist för alla andras så slipper du fundera på sådana här jobbiga saker =)
    ADHD-Bipolär-Borderline- Mamma till en Solstråle
  • Anonym

äsch lite skit har väl ingen dött av Tungan ute

• Anonym (äcklig?)

Är du så smutsig/äcklig på kvällen så får du duscha på kvällen, vi andra gör det nästa morgon så vi är fräscha nästa dag.

• HoneyCandySugar

Du, jag har eksem.

Jag kan inte duscha varje dag, då jag ser ut som en tomat om jag gör det.

Ska jag skita i och sova då, eller? :)

Men skit i och ät chips i sängen då! Här smaskar vi på för fullt.

Ja, vi är väl för lata för att sätta oss i soffan. Där har vi ju inget gosigt täcke vi kan grisa ned, heller. ;)

• HoneyCandySugar

I min säng äter jag:

Chips
    Godis
    Nudlar
    Mikropizza
    Popcorn
    Pirog
    Läsk(dricker, såklart ;))

& allt möjligt gott. Solig

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..