• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 16:47:05 följande:
    Fint av dig att ge en människa en chans, trots att den inte har alla förmåner i livet, skulle finnas fler som du, då kanske även jag skulle bli glad, lycklig och lyckas:)
    Jag har aldrig sett min make som handikappad, jag sag till hans inre och yttre kvaliteter, och han har ett hjarta av guld... Han ar min sjalsfrande och han gor mig hel..
    Det finns hopp for oss alla..
  • Anonym (?????)

Ts jag skulle vilja ge dig tipset att tagga ner aningen...Lever du ensam? Bara tänkte på ur du ser på läget om man har sexat? Bytar du sängkläder direkt då, snacka om att ta udden av myset:) Jaja du fattar inte folk som inte är helt hysteriska med tvagning innan sänggående och jag fattar inte din neurotiska inställning....

• Anonym (cv)

Här händer det att vi äter snacks i sängen. Men vi klarar att äta utan att spilla eftersom vi är vuxna. Spiller vi kladd byte rvi naturligtvis.
    Vi duschar varje dag och byter sängkläder en gång i veckan. Jag anser att vi är normala åt det lite mer renliga hållet.

• Black roses

Nej.. Hundarna kommer bara inte upp i varan sang.. Har de loppor, loss eller fastingar far jag nippran totalt, for det ar mig de biter de sma asen!!! Sa mina hundar ar uppvuxna med att sova i sina baddar, for da slipper jag dessutom bli sa attans dalig nar de faller eller liknande... (Allergiker..)

• Cloudberry
    trädis skrev 2011-12-10 18:15:56 följande:
    ja folk snackar om den här svetten, och det är något som garanterat inte gäller mig då jag är otroligt frusen och på snudd fryser på nätterna.

dessutom har jag både strumpor och kläder på mig så den eventuella svett som kommer nattetid (tydligen då  trots att jag fryser) samlas förmodligen upp där innan den når mina lakan.

kvalster, ja visst, men de går inte att få bort helt ändå så det får man bara försöka tänka bort eftersom jag varken ser eller känner dem så är det inget som oroar mig särskilt mycket.
    De som inte tror sig svettas utsöndrar en liter, en som svettas jättemycket kan svettas ut uppemot 7-8 liter per dygn så jo fukt(svett) avdustar alltid från din kropp trots att du inte svettas så att du känner det.
  • trädis
    Cloudberry skrev 2011-12-10 18:27:48 följande:
    De som inte tror sig svettas utsöndrar en liter, en som svettas jättemycket kan svettas ut uppemot 7-8 liter per dygn så jo fukt(svett) avdustar alltid från din kropp trots att du inte svettas så att du känner det.
    jo visst, men vad är det som säger att svetten kommer för alla just nattetid?  då vi typ har 15 grader i sovrummet så vågar jag påstå att jag inte svettas nattetid.

men du kanske vet bättre vilken tid på dygnet som jag svettas?
    världens lyckligaste mamma
  • Lenora
    Cloudberry skrev 2011-12-10 18:15:08 följande:
    Fel av mig, det är kvalstrens avföring som orsakar allergier. Avföringen de skiter ut för att de äter hudcellerna.
    Läste precis att man bara får bort 90% av kvalsterbajset i en vanlig tvätt!
  • Cloudberry
    Lenora skrev 2011-12-10 18:34:39 följande:
    Läste precis att man bara får bort 90% av kvalsterbajset i en vanlig tvätt!
    Därför ska man egentligen tvätta sängkläder i 90 grader eller/och alltid torktumla.
  • Black roses
    Cloudberry skrev 2011-12-10 18:37:48 följande:
    Därför ska man egentligen tvätta sängkläder i 90 grader eller/och alltid torktumla.
    Om inte jag missminner mig sa var det ju pa tapeten for nagra manader sedan om att svenskens tvatt var den ackligaste, for att for fa korde 60 och 90 gradig tvatt.. 
  • Mammatillmångamenfrutillen

Och vi har sex i vår säng & somnar ofta efteråt,hur äckligt är inte det då?! tänker på hur mycket svett & andra kroppsvätskor som man lämnar efter sig Cool.

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..