Stratto skrev 2011-12-10 19:05:26 följande:
Du har fönstret på glänt vintertid för att inte svettas och vara äcklig. Men på sommaren var det en annan sak, är det okej att vara äcklig på sommaren då menar du?
Sen har du fönstret öppet men sover i både strumpor och kläder och ändå fryser du? Låter knäppt men det är ju din ensak
Varför ha lakan överhuvudtaget undrar jag isåfall om du ändå sover i helmundering och din kropp inte har med lakanet att göra och dina lakan inte har med din kropp att göra?
Tar du en ny/ren pyjamas och nytvättade strumpor varje kväll?
Lite nyfiken bara

det var många frågor där, ska besvara en i taget
nej jag har inte fönstret öppet för att undvika svett, däremot har jag problem med tät näsa och får friare andningsvägar när det är kyligare i rummet. sen kan jag ju erkänna att jag sover mycket goare när jag kan krypa ner "fullt munderad" under filtar och goa täcken än när det är varmt och jag sparkar av mig täcket.
lakan vill jag ha ändå. skulle bli en dyr kostnad om jag vid varje byte av sängkläder skulle behöva köpa nya täcken och kuddar istället för att kunna byta lakan och tvätta dessa.
nej jag tar inte ny pyjamas varje kväll. däremot är det för mig självklart att duscha eller tvätta mig innan läggdags varje kväll. byter pyjamas efter några dagar/en vecka ungefär. (kanske att jämföra med de som sover nakna och byter lakan varje vecka?)
strumpor brukar jag byta varje dag eftersom jag använder dessa dagtid och redan har dem på mig när jag kliver upp ur sängen.