• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Dripknot

TS

Du må spotta åt mig idag, men det är dig jag spottar på den dagen såna som dig visar intresse för mig då mitt utseende tilltalar er :)

Tänk på det.

De som jag inte duger för idag pga min vikt kan dra åt helvete den dagen jag helt plötsligt duger i deras ögon. Tänk på det!

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Velour
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 13:53:32 följande:
    Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!
    Tycker inte det är så många överviktiga som "gnäller". Men de få som "gnäller" har jag delat upp i två kategorier: De som faktiskt planerar och tar tag i sin övervikt, och de som inte är motiverade nog att göra det och hamnar i en ond cirkel, och som behöver någon form av coaching. 

Nu när du är så duktig, genom att både hindra dig själv från att bli överviktig samt tycker att alla borde göra som du, så kanske du borde utbilda dig till en hälsocoach eller dietist eller liknande och hjälpa folk. Istället för att gnälla om att de "gnäller" liksom. För det är ju inte riktigt konstruktivt att formulera sig på det sättet när man bryr sig så mycket som du gör. Istället borde du kanske engagera dig heltid för att se de resultat du vill se hos andra.
  • Anonym (Varit stor)

Jag blir så arg på alla , varför ska inte en stor tjock få äta tex godis och tex hamburgare ibland ?
     Jag vet hur det är att vara stor tjock fet har vägt 220kg så jag vet , jag vet också hur dåligt jag mådde när jag ville äta något som jag viste att jag INTE skulle äta , jag satt där och mådde jätte dåligt men jag ville också ibland äta ute. Även jag på 220kg ville ha godis till filmen på kvällen.

Jag tog tag i mitt liv och idag väger jag 92kg och även under den tiden jag gått ner så har jag ätit godis ibland och jag kunde stå där i kön och känna mej så dum av att köpa lite godis fast jag tränade varge dag och åt runt 800kcal om dagen.

Så nästa gång ni ser en tjock stå där så kanske ni inte ska dra alla över en kam , det finns dom stora som kämpar med sin vikt men som kanske vill ha något gott.

Det är inte så lätt att vara stor i det här jävla samhället ska ni veta...          

• The Doctor
    Petronella01 skrev 2012-01-12 13:58:51 följande:
    Nu är jag varken eller, men jag skulle hellre vara fet än korkad
  • läckerbit

TS, får man fråga hur länge det tog för dig att ta tag i din bulimi och dina alkoholproblem? Svaret på det kanske borde ge dig lite vägledning i den frågan du ställer dig i trådstarten.

• angelnrone
    Emmi27 skrev 2012-01-12 17:57:53 följande:
    Fan vad trött jag är på sån här skit. Du ska inte öppna käften när du inte känner till orsaken till varför folk är tjocka. Sköt dig själv och var glad att du mår bra istället.

Kunde inte ha skrivit et bättre själv!Solig
  • Dripknot
    Anonym (Varit stor) skrev 2012-01-12 18:14:06 följande:
    Jag blir så arg på alla , varför ska inte en stor tjock få äta tex godis och tex hamburgare ibland ?
     Jag vet hur det är att vara stor tjock fet har vägt 220kg så jag vet , jag vet också hur dåligt jag mådde när jag ville äta något som jag viste att jag INTE skulle äta , jag satt där och mådde jätte dåligt men jag ville också ibland äta ute. Även jag på 220kg ville ha godis till filmen på kvällen.

Jag tog tag i mitt liv och idag väger jag 92kg och även under den tiden jag gått ner så har jag ätit godis ibland och jag kunde stå där i kön och känna mej så dum av att köpa lite godis fast jag tränade varge dag och åt runt 800kcal om dagen.

Så nästa gång ni ser en tjock stå där så kanske ni inte ska dra alla över en kam , det finns dom stora som kämpar med sin vikt men som kanske vill ha något gott.

Det är inte så lätt att vara stor i det här jävla samhället ska ni veta...          
    Exakt! Vad vet en bitter normalviktig person om min förmiddag med 90 minuter på löpbandet och en fryst lasagne från Dagfårds som får bli snabblunch eftersom man brukar vara sjukt hungrig efter ett sådant monsterpass?
    Jag kör 90 min löpband eller trappmaskin måndagar och fredagar, och då mår jag så sjukt j-a bra när jag sätter mig i bilen på parkeringen efteråt. Sen kan ju den bitterk*k eller bitterf***a försöka sänka mig, men jag säger bara:

LYCKA TILL! Hahaha!!

;D

Det är inte mitt fel att ni blivit bittra.
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Anonym (fattar inte!)
    Anonym (120kg) skrev 2012-01-12 16:52:15 följande:
    Vad bra! Men varför startade du då den här tråden? Jag och fler med mig har även förklarat  varför man kan vara så här tjock men du verkar inte så intresserad av svaret måste jag säga... envägskommunikation.
    om du har läst vad jag skrivit i trådstarten så står det faktiskt klart och tydligt
    Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv
  • Anonym (fd fet)

Nu kanske det redan är fastställt detta som jag frågar, orkar inte läsa igenom 14 sidor. Men är det samma ts till denna tråden som till denna www.familjeliv.se/Forum-4-46/m62966716.html Tänkte eftersom båda kallar sig "fattar inte" och i den andra tråden handlar det om en som kränkt en överviktig i en affär.

• Anonym (fattar inte!)
    Anonym (jobba på) skrev 2012-01-12 17:23:23 följande:
    Men inte för att vara elak, men jag tror inte att du kommit över din bulimi (de psykologiska dimensionerna av sjukdomen) om du "fullkomligt livrädd för att bli tjock", jag tror faktiskt att det är ngt du måste jobba lite mer på! Kram på dig!
    Du är inte elak, du säger vad du tycker! du har fullkomligt rätt!
Svar på tråden tjocka människor?!