• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Anonym (fattar inte!)
    Dripknot skrev 2012-01-12 18:07:17 följande:
    Du TS, jag köper pizza när fan jag vill, det har ingen annan med att göra.

Usch vad mycket energi din bitterhet mot oss överviktiga människor måste ta från dig helt i onödan. Vi störs inte av den, men jag kan säga att jag respekterar din åsikt. Sen säger jag att jag skiter i den!

/ytterligare en glad och lyckligt förälskad tjockis som tränar på gymmet 5 dagar i veckan och har fått bort 15kg sedan i oktober 2011.

HA!
    vet du vad, detta är ingenting jag störs av dagligen..  det finns ingen anledning för dig att vara spydig! kan du se att jag har varit otrvlig någonstans i mina inlägg?
    Du får äta vilken mat du vill, du tränar, du gör något åt din situation.. och jag passar på att säga grattis till att du lyckats träna bort 15 kilo på två månader!
  • Anonym (fattar inte!)
    Velour skrev 2012-01-12 18:13:16 följande:
    Tycker inte det är så många överviktiga som "gnäller". Men de få som "gnäller" har jag delat upp i två kategorier: De som faktiskt planerar och tar tag i sin övervikt, och de som inte är motiverade nog att göra det och hamnar i en ond cirkel, och som behöver någon form av coaching. 

Nu när du är så duktig, genom att både hindra dig själv från att bli överviktig samt tycker att alla borde göra som du, så kanske du borde utbilda dig till en hälsocoach eller dietist eller liknande och hjälpa folk. Istället för att gnälla om att de "gnäller" liksom. För det är ju inte riktigt konstruktivt att formulera sig på det sättet när man bryr sig så mycket som du gör. Istället borde du kanske engagera dig heltid för att se de resultat du vill se hos andra.
    jag tycker inte att alla borde göra som jag, har jag skrivit det någonstans?
  • Anonym

Tror att vissa är mer benägna att bli tjocka, andra smala. min man är tjock, jag är smal, vi äter samma mat, det som skiljer sig är mängden mat. Han mår bra av att överäta, det gör inte jag. Där tror jag generna spelar roll, hur vi uppfattar mättnadskänsla. Jag mår fysiskt illa av att överäta, han mår bra! Hela hans belöningssystem går i gång. Var väl bra en gång i tiden att äta my cket då du inte visste när nästa mål mat fanns framme. Samhällsproblem och individproblem, svårt det där. Det drabbar inte mig är väl en tanke som gäller för de flesta, även rökare, inte svårare än så.

• Anonym (fattar inte!)
    Anonym (fd fet) skrev 2012-01-12 18:31:35 följande:
    Nu kanske det redan är fastställt detta som jag frågar, orkar inte läsa igenom 14 sidor. Men är det samma ts till denna tråden som till denna www.familjeliv.se/Forum-4-46/m62966716.html Tänkte eftersom båda kallar sig "fattar inte" och i den andra tråden handlar det om en som kränkt en överviktig i en affär.
    Nej nej.. jag är inte samma människa som i den andra Tråden.. vet att det ser väldigt dumt ut men jag har inte skapat den tråden! Jag hade inte ens sett den  föränn någon påpekade att jag redan skrivit en tråd..
  • Anonym (fattar inte!)
    läckerbit skrev 2012-01-12 18:17:13 följande:
    TS, får man fråga hur länge det tog för dig att ta tag i din bulimi och dina alkoholproblem? Svaret på det kanske borde ge dig lite vägledning i den frågan du ställer dig i trådstarten.
    Jag vill poängtera att jag inte varit Alkoholist men jag drack för mycket när jag väl drack så att säga. Det tog mig inte så himla lång tid att inse att det var fel. Bulimin var som värst för dryga 6-7 år sedan tills jag insåg att jag inte kunde hålla på så.. jag tog tag i det och efter ca ett år var jag helt frisk Visst så skall jag inte sticka under stol med att tankar kring mat finns kvar.. 
  • dendärdamen

Förstår inte varför folk orkar bry sig och på riktigt startar tråd efter tråd om folks övervikt. 

Suck Kräks 

• Scream2
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 16:27:42 följande:
    Men allvarligt talat! om man ser på en människa att han/hon knappt kan gå för att låren är fetare än mina lår ihop och inte ens en T-shirt i storstrl XXXL passar pga överflöd.. så nej inte enligt mig utan alla!
    Man KAN se om en människa är FET, PUNKT

Du satte definitionen från 20 kgs övervikt tidigare i tråden....hur ska du ha det?
  • Border
    Jag är grymt imponerad över alla överviktiga som kämpar! Både mot samhället och med kost och träning! All heder och respekt år er. Ni är så jävla bra.

• Anonym (Undrar)

Alla ni smala fina, belästa och kloka människor som aldrig äter skräpmat, tränar mycket och är sunda till både kropp och själ, när hinner ni sitta på McDonalds och kolla in tjockisar? Det hinner aldrig jag. 

• Border
    Anonym (Undrar) skrev 2012-01-12 19:35:57 följande:
    Alla ni smala fina, belästa och kloka människor som aldrig äter skräpmat, tränar mycket och är sunda till både kropp och själ, när hinner ni sitta på McDonalds och kolla in tjockisar? Det hinner aldrig jag. 
Svar på tråden tjocka människor?!