• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • skrållmor

Blir lite rädd när jag läser alla hysteriska inlägg från personer som inte verkar ha bättre saker för sig än att gnälla och se ner på andra..

• woopie
    Aprildimma skrev 2012-01-12 20:25:03 följande:
    Om feta människor skulle kunna göra något åt sin situation tror jag de skulle gjort det! Förmodligen försöker man efter sin förmåga, tror jag i alla fall som inte har lika taskig människosyn som du.

Ofta ligger det något mer komplext bakom övervikten, men många människor - som du tex - är väldigt fördomsfulla och tror att det handlar om dålig karaktär eller lathet... Och det hjäper in någon att gå ner i vikt!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Anonym (T)
    Anonym (smal) skrev 2012-01-12 20:45:25 följande:
    För att du själv är ett fetto?

tror inte det, utan för att du är ett Anno freak.
  • Blå damcykel
    Piano skrev 2012-01-12 14:12:21 följande:
    Måste säja att jag tycker det gnälls mer av människor som inte är tjocka!! Nån med 2 gram fett på magen gnäller över att de är fet, de har ångest för att de åt en chokladbit till kaffet osv. De tjocka jag känner gnäller inte så mycket över just vikten och de kämpar verkligen med att äta sund mat och motionera. Låt människor vara som dom är, finns bra mycket viktigare saker att lägga sin energi på!
    Men dom med 2g fett på magen vill bara höra att dom ÄR smala. Dom är själva väldigt medvetna om sin smalhet och antagligen stolta över det.
  • Anonym (fattar inte!)

Tråden behöver inte spåra ur till påhopp.. Normal diskussion tack!

• Anonym (T)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 20:49:08 följande:
    Tråden behöver inte spåra ur till påhopp.. Normal diskussion tack!

Sen när är den här diskussionen "normal"?
    den är lika normal som ni tycker att jag är smal ^^
  • SmilingCoast
    Anonym (smal) skrev 2012-01-12 20:45:25 följande:
    För att du själv är ett fetto?
    Jag kan inte svara för mikipiki, men jag är också less på såna här trådar, och jag är ett fetto. 

Jag bryr mig inte om TS tycker mina matvanor är äckliga. Hon får tycka vad hon vill om min kropp, det är faktiskt inte mitt problem. 

Det jag stör mig på är att det är så obegåvat. Är väl inte så svårt att lista ut alla alla prioriterar olika? Sen att alla överviktiga skulle sitta och gnälla och klaga över sin vikt är bara pinsamt korkat sagt. 
  • Anonym (bara tips)

Enligt denna tråden är man inte "normal" när man är tjock tjocka personer är ju en helt annan art som har ett helt annat tankesätt en alla "normala" smala människor som ser ut som människor ska se ut för att någon har bestämt att detta är normalt och såhär ska man se ut.. 
    Finns till och med folk som enligt bmi osv är smala men som endån blir kallade för tjocka..

• Anonym (fd tjockis)

Det finns så otroligt många bakomliggande orsaker till att man är överviktig. Jag har själv varit där, under botten. Jag mådde så psykiskt dåligt p.g.a olika händelser i mitt liv, jag tröstade mig med mat, som att det skulle fylla tomrummet jag hade. Jag orkade inte laga mat så det blev ofta halvfabrikat. Ofta orkade jag inte laga/äta mat på en hel dag, jag åt alltså ingenting. Och gör man inte det gör man allt för att få energi, snabbt. Därför proppade jag i mig choklad sent på kvällen, och mådde bra - för några minuter.

Ja, det finns som sagt många anledningar. Att gå ner i vikt är otroligt svårt, det är som en sjukdom, att bryta en ond cirkel. Om det var så enkelt som att bara "ta tag i det", tror du inte de flesta skulle vara smala då?

Jag är glad att jag lyckades ordna upp mitt liv, men det var det svåraste jag någonsin gjort.

Svar på tråden tjocka människor?!