Queenie70 skrev 2012-01-12 20:13:07 följande:
För det andra, så tycker jag att jag bra mycket oftare hör slanka el. normalviktiga personer gnälla över alla feta människor än de feta själva.
denna meningen håller jag med om till 100% om!!!
min syster som är 160cm lång och väger 53kg och min bästa kompis som är 165 och väger ca 65kg-men sina kilo oerhört jämnt fördelade med världens timglasfigur - jag har ALDRIG hört någon klaga sååå över sina kroppar som dessa två gör!!
och inflikar jag att "hörrni nu får ni ge er, jag väger fan dubbelt så mkt som er" så får jag bara till svar "men du har ju fött två barn?!"..
så man har RÄTT att vara fet om man har fött barn, eller vaddå??
jag är tjock, svar ja.
jag sitter inte och trycker en massa pizza, hamburgare, strips, kebab och chips eller godis.
jag har pco-s vilket tyvärr har lett till att jag väger 20kg för mycket.
det är skitsvårt att gå ner, jag får KÄMPA ner vartendaste litet kilo!!! vi snackar om 4timmar hård träning om dagen för att ens mista ett endaste litet kilo.. och väldigt lågkcal kost! dessutom gärna utan kolhydrater som bröd,ris,pasta,potatis....
men för mig känns det som en skymf av alla dessa smala-normala tjejer som sitter och beklagar sig över något enstaka kilo här och där... :(
en annan är inte bara tjock, jag har problem med både mens & ägglossning, jag har ökad behåring på diverse ställen, jag har finnar fast jag är 28år gammal... jag har överförjävlig pms..
jag får ett extreeeeemt sötsug när kroppen väl ska ägglossa.. och lyckas kroppen inte med detta så försöker den.. om och om och om och om igen.. dvs sötsuget sitter i.. jättelänge..
klättrar efter väggarna ungefär - så illa blir det! :(
nu har jag börjat ta tag i det igen, jag dämpar sötsuget helt genom att äta just så få kolhydrater som möjligt - det funkar finemang!
jag tränar 30-60min varannan dag, och jag hoppas nu att jag ska gå ner dessa kilon som sitter fast som berget- för alltid.
alla dessa tv-program - javisst de tjänar pengar på dem, men de sporrar kanske en och en annan överviktig därhemma i tvsofforna... det är en daglig kamp för en överviktig i vardagen..
jag skäms för mig egna kropp!
nu är jag inte sjukt fet som t.ex människorna som deltar i biggest loser..
men det är tillräckligt ändå! :(
så ts, tänk efter lite... innan du dömer "alla" som har ett bmi över normalt...
tror inte att någon i hela världen verkligen VILL vara överviktig.. och det kan finnas såååå många olika orsaker till att personen blivit överviktig.. oftast handlar det ju om matmissbruk - men inte för alla, självklart.....
ett matmissbruk är ju en skitsvår sak - för äta bör man annars dör man, bokstavligen.
ett missbruk är ju hemskt, oavsett VAD man missbrukar.. men mat mååååste man ju ha..
och då måste man ju veeeeerkligen gå till botten med sig själv och utreda Varför man gör som man gör osv osv..
och det är ju säkerligen skitsvårt!! det är inte bara att sluta äta och börja träna och så tror man att allt är bra..
se bara på alla dessa som gjort gbp-op... många av dem går från matmissbruk till alkoholmissbruk...
bara det säger väl dig ganska mycket, hoppas jag?
/pco-s tjej..