• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Anonym (lågt)

Lättare för en del än för andra. Att ge sig på andra utan att veta varför de befinner sig i den situation som de gör är lågt.

• Anonym
    Anonym (Undrar) skrev 2012-01-12 19:35:57 följande:
    Alla ni smala fina, belästa och kloka människor som aldrig äter skräpmat, tränar mycket och är sunda till både kropp och själ, när hinner ni sitta på McDonalds och kolla in tjockisar? Det hinner aldrig jag. 
  • La Lola
    Alla ni smala fina, belästa och kloka människor som aldrig äter skräpmat, tränar mycket och är sunda till både kropp och själ, när hinner ni sitta på McDonalds och kolla in tjockisar? Det hinner aldrig jag. 
    hahahahaha underbart!!!!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (lågt)
  • Anonym (lågt)
    hallonfot skrev 2012-01-12 19:34:02 följande:
    Jag är grymt imponerad över alla överviktiga som kämpar! Både mot samhället och med kost och träning! All heder och respekt år er. Ni är så jävla bra.

• IntheSky

Men vem är du att döma någon över huvudtaget? Vore det inte bättre för alla att du skötte ditt och blev en så bra människa som du kan bli? Då kan du inspirera. Tror det är effektivare än att döma. Om man verkligen vill hjälpa någon, så att säga.

• Gurkan

Jag ligger fyra kilo under fetmagränsen enligt BMI så jag är tjock trots det händer det att jag äter på mcdonalds då jag tycker det är gott. Men den mesta maten lagas hemma från grunden, sötsakerna bakas också de från grunden. Jag äter för stora portioner och lite för mycket sött (när sonen sover vill inte överföra dåliga vanor till honom) och tränar för lite eftersom jag tycker det är skittråkigt att träba och mycket roligare att laga mat och baka. Men trots mina 16-18 kilos övervikt har jag inte mer än stl 42-44, jag kan ta mig upp från golvet utan några besvär, jag har inga problem med att springa och busa med min son, jag har inte ont i kroppen pga extra kilon, har ingen dubbelhaka om än volanger. Mina värden är bra och jag mår bra, äter mer grönsaker än många andra jag känner och försöker byta ut till fullkornsprodukter. Därför äter jag på mcdonalds och njuter av min mat även om jag är tjock på gränsen till fet.

• Anonym (lågt)
    Gurkan skrev 2012-01-12 19:53:00 följande:
    Jag ligger fyra kilo under fetmagränsen enligt BMI så jag är tjock trots det händer det att jag äter på mcdonalds då jag tycker det är gott. Men den mesta maten lagas hemma från grunden, sötsakerna bakas också de från grunden. Jag äter för stora portioner och lite för mycket sött (när sonen sover vill inte överföra dåliga vanor till honom) och tränar för lite eftersom jag tycker det är skittråkigt att träba och mycket roligare att laga mat och baka. Men trots mina 16-18 kilos övervikt har jag inte mer än stl 42-44, jag kan ta mig upp från golvet utan några besvär, jag har inga problem med att springa och busa med min son, jag har inte ont i kroppen pga extra kilon, har ingen dubbelhaka om än volanger. Mina värden är bra och jag mår bra, äter mer grönsaker än många andra jag känner och försöker byta ut till fullkornsprodukter. Därför äter jag på mcdonalds och njuter av min mat även om jag är tjock på gränsen till fet.

You go girl!
  • Grande Rock
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:10:05 följande:
    Precis! man måste komma till den insikten själv.. alla gnäller inte över sin övervikt men allt för många gör det och väljer att inte göra något åt det.. det är det jag tycker är konstigt!
    Varför tror du jag tänkte om? varför tror du jag tog tag i det? för att jag ville få en hälsosam livsstil.. inte kräkas och inte gå upp i vikt.. konstigt va?
    Det tar olika lång tid för personer att komma till insikt. Sen kan man komma till olika insikter med, en del bryr sig helt enkelt inte om ifall de ökar risken för hälsoproblem, för det är ju inte just nu.

Det är jobbigt att inse och ta tag i sitt missbruk. Hade det varit lätt skulle vi inte ha missbrukare här i världen.

Grattis till dig som lyckades med att vända dina problem innan de tog över dig helt. Jag har precis börjat ta tag i mina.
  • Anonym (von Schmaal)
    Det räcker ärligt talat att gå förbi där och se de välrundade kunderna, det är ju glasfönster in.

Och sen händer det att mindre välartade vänner och släktingar släpar in en på stället, men på egen hand skulle jag aldrig få för mig att äta där, för det är inte mat. Riktig mat kan inte ligga i en burk i 12 år utan att mögla och ruttna, t ex.

bestofmotherearth.com/2008/09/24/1996-mcdonalds-hamburger.html

Däremot är det knappast några få McD-besök som är hela problemet, en del överäter alltid, varje mål, varje dag. Det är därför program som Supersize vs superskinny finns.
Svar på tråden tjocka människor?!