• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym (Sara)

Hur var det, träffas ni på jobb varje dag? Det är ju väldigt svårt att bryta helt när man sen har kontakt genom jobb. Jag vet, jag har gjort samma resa. Vi bestämde ungefär vid samma tidpunkt att vi skulle lämna, men det längre tid för honom. Jag vet inte om jag tror på ultimatum, funderade mycket på det själv. Men tror inte att jag ville få honom på ett ultimatum. Ville få honom av egen vilja. Jag tror nog på att visa förståelse för att det är kämpigt för honom att lämna familj, socialt liv, trygghet osv. Berätta att du väntar lite avsides (låt ditt liv fortsätta lite ändå) säg att du finns där om han vill ha dig. Och sätt upp ett mål, tex till sommaren. Detta är ju om du tror på honom, och er! Tror du han utnyttjar dig eller är för feg, gå vidare!

• YummyMami

Man går nog genom

saknad
    Man tror man dör
    sen tror man att man dör lite mer
    man lurar sig själv på olika sätt (vi kan bara vara vänner är ett)
    dör lite till
    hatar
    dör lite till
    saknar
    dör igen
    haaaaatar
    lurar sig själv lite mera

sen finns det väll en massa annat där i prossesen, som jag har missat skriva
     det är i dessa lura sig själv stadierna vilket folk brukar halka dit i för att då hoppa ur askan i elden, va de inte jobbigt innan, så blir de bra mycket jobbigare sen..

Blogg, Kanske lite nyheter warja.bloggplatsen.se/
  • Anonym (b)

Hej TS,
    Jag vet att jag förmodligen borde råda dig att dumpa honom en gång för alla, som så många andra tycker...
    Men jag kan inte! Jag har varit i din sits. Och det var så fruktansvärt!! Och hemskt!! Och svart!!! Och det tog SÅ lång tid. Men nu är jag gift och har barn med mannen i fråga. Och jag är så lycklig! Det är fruktansvärt svårt att vända sig om och gå iväg från någon man verkligen älskar. När man äntligen träffat den 'perfekte'...
    Vi var också vänner under en lång tid (fast egentligen aldrig bara vänner, men vi försökte iaf). Jag var hans bästa vän och stöttade honom genom uppbrottet som i sig tog över ett år. Under denna tid hjälpte jag även honom att försöka bli tillsammans med sitt ex igen. Detta var nåt av det svåraste jag någonsin gjort. Men jag trodde att han verkligen ville det och att det var det som skulle göra honom lycklig. Och jag älskade honom så mycket att jag bara ville att han skulle vara lycklig. Oavsett hur jag mådde...
    Hela denna långa fas är något jag egentligen inte önskar min värsta fiende att behöva gå igenom. Det var en väldigt mörk tid i mitt liv. Men när det väl blev vi så var lyckan enorm. Och vi har nu ett oerhört starkt förhållande eftersom vi gått igenom så mycket tillsammans.

Som sagt så borde jag kanske inte ens berätta det här, för förnuftet säger mig att du borde lämna honom. Att du förtjänar bättre osv. Men hjärtat säger något annat...
    Lycka till iaf. Oavsett vad du väljer att göra!

• Anonym (kär)

ja, herregud.
    tack för alla fina som delar med sig av djupt personliga grejer. jag har än mindre aning efter detta. men det kommer väl av sig själ.

• läckerbit

Jag tror att om du verkligen vill ha honom "på riktigt" är din bästa chans att inte låta honom ha dig vid sidan av, att du tvingar dig själv att hålla på gränserna. Då tvingas han verkligen tänka efter hur mycket han vill ha dig eller inte. Så länge han kan få både och har han inga incitament till några förändringar alls.

• Anonym (kär)

nä, precis han får mig inte sexuellt iallafall. det är ett som är säkert. däremot kommer jag vara en lika trevlig och härlig person som jag är mot honom innan vi gick över gränsen. rapporterar här hur det fortskrider. tack för att ni engagerar er.

• Majjagräddnos

Att en man ska lämna sin fru för någon han känt i en månad håller jag för mycket osannolikt.
    Män lämnar i regel inte sina fruar. Kommer otroheten fram så kan hon slänga ut honom men om hon sedan låter honom komma tillbaka går han tillbaka. Män är vanedjur och de gillar heller inte att få se konsekvensen av att de svikit och sårat. Nej, då blöder deras små hjärtan och de vill få tröst av sin gamla vanliga invanda kvinna, dvs frun.

Sedan finns det män som lämnar så klart men rena otrohetsaffärer, dvs inget egentligt fel i grundrelationen utan karln är bara omogen och vill få bekräftelse, hör inte dit. Dessutom så tror jag att de män som lämnar oftast bryter med den de varit otrogna med och går till en ny kvinna och etablerar en "riktig" relation med denna. Otrohetsaffären blir en brygga över helt enkelt. Om de inte träffar sitt livskärlek och lämnar allt på ett bräde - men det är nog mest i Hollywoodfilmer...

Jag har haft min lover Hjärta i över ett år och även om han säger att han är kär i mig, kallar mig älskling och gråter när han kommer så tror jag inte att han skulle gå från sin fruga om det knep. Nej, då skulle han nog dra svansen in under magen och försvinna ganska snabbt...

• Anonym
    Majjagräddnos skrev 2012-02-09 20:14:26 följande:
    Att en man ska lämna sin fru för någon han känt i en månad håller jag för mycket osannolikt.
    Män lämnar i regel inte sina fruar. Kommer otroheten fram så kan hon slänga ut honom men om hon sedan låter honom komma tillbaka går han tillbaka. Män är vanedjur och de gillar heller inte att få se konsekvensen av att de svikit och sårat. Nej, då blöder deras små hjärtan och de vill få tröst av sin gamla vanliga invanda kvinna, dvs frun.

Sedan finns det män som lämnar så klart men rena otrohetsaffärer, dvs inget egentligt fel i grundrelationen utan karln är bara omogen och vill få bekräftelse, hör inte dit. Dessutom så tror jag att de män som lämnar oftast bryter med den de varit otrogna med och går till en ny kvinna och etablerar en "riktig" relation med denna. Otrohetsaffären blir en brygga över helt enkelt. Om de inte träffar sitt livskärlek och lämnar allt på ett bräde - men det är nog mest i Hollywoodfilmer...

Jag har haft min lover Hjärta i över ett år och även om han säger att han är kär i mig, kallar mig älskling och gråter när han kommer så tror jag inte att han skulle gå från sin fruga om det knep. Nej, då skulle han nog dra svansen in under magen och försvinna ganska snabbt...
    Om det är tvärtom som i mitt fall då? Där det är kvinnan som är den otrogna. Är kvinnor också vanedjur eller det är bara män?
  • Majjagräddnos
    Anonym skrev 2012-02-09 20:26:40 följande:
    Om det är tvärtom som i mitt fall då? Där det är kvinnan som är den otrogna. Är kvinnor också vanedjur eller det är bara män?
    I mitt fall är det likadant, dvs jag är också otrogen mot min man...

Men jag tror att relationer där mannen är gift och kvinnan ledig är problematiskare om den lediga parten är kär på riktigt än relationer där kvinnan är gift och mannen ledig. Kvinnor skiljer sig/lämnar nog lättare än män när det väl kommer till kritan, enligt min uppfattning. Även om det kanske inte gäller just dig, eller mig Oskyldig.
  • Anonym
    Majjagräddnos skrev 2012-02-09 20:41:21 följande:
    I mitt fall är det likadant, dvs jag är också otrogen mot min man...

Men jag tror att relationer där mannen är gift och kvinnan ledig är problematiskare om den lediga parten är kär på riktigt än relationer där kvinnan är gift och mannen ledig. Kvinnor skiljer sig/lämnar nog lättare än män när det väl kommer till kritan, enligt min uppfattning. Även om det kanske inte gäller just dig, eller mig Oskyldig.
    Nej, kan säga att det inte gäller i mitt fall....tyvärr... Rynkar på näsan
Svar på tråden lämnar han nånsin?