• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym (2)

Jag menar inte att bara för att man är ett par behöver man inte berätta precis allt, som fantasier t.ex. Vet inte heller om man behöver redogöra för hela sitt tidigare liv. Historia är ju historia på något sätt, men det finns ju vissa saker man nog bör berätta såklart.

Men för att återknyta till det tråden handlade egentligen handlade om innan jag fick ett mindre utbrott. Men att så få, som det verkar vara, då väljer att lämna den personen man lever med, beror nog på att även om man kanske inte gör det nu så älskade man ju den en gång i tiden. Man har kanske bildat familj och skaffat hus etc, och såklart vill man inte såra den människan heller. Man förstår ju såklart hur ledsen och arg denna kommer att bli. Man vill inte förlora den tryggheten man har. I det fallet är det ju såklart lättare att såra och svika den man är otrogen med. Man har nog inte samma starka band till den personen. En eventuell skilsmässa är nog något som de flesta vill undvika, för de flesta vet nog hur jobbigt det är att bara göra slut och vilka känslor det kan röra upp, och då kan man ju bara tänka sig hur mycket värre det är. Jag har själv ingen erfarenhet av hur en skilsmässa är, så det ska jag inte uttala mig om heller.

Jag anser dock att den som är den otrogne leker ju faktiskt med två personers känslor. Kanske i det fallet att det handlar om ett "one-night-stand" så är väl den man är otrogen med kanske med på noterna, men pratar vi om ett längre förhållande där man dessutom kommer med löften om att man ska lämna sin fru/man för att hålla det förhållandet vid liv, och sedan inte gör det, vilket ju verkar vara det mest vanliga så sviker/sårar man ju faktiskt två personer. Kanske sviker man även sig själv på ett sätt också. Det är ju här som den vanliga klyscha att "det man inte vet mår man inte dåligt av" kommer in. Mannen/kvinnan väljer av någon anledning att stanna kvar i sitt förhållande och låtsas som det regnar och hoppas att sanningen aldrig ska komma fram. Jag anser att i det fallet så gör man också ett medvetet val hur ens partner skall leva sitt liv. Berättar man inte hur det egentligen ligger till så får ens partner inte det valet denna faktiskt har att få välja hur och med vem man ska leva sitt liv med. Frågan är ju då också var gränsen går för vad som är ok att göra utan att man moraliskt anser sig behöva berätta det.

En del otrohets affärer kommer säkert aldrig fram, men många gör nog det, och kanske flera år efter att man brutit den, och jag hade själv tyckt det var mycket värre om man får veta det flera år efter, än ganska direkt efter att det har hänt. Då har i alla fall inte den man levt med gått och hållit masken i flera år. Jag tror inte heller att det är bra för ens egna mående att gå och bära omkring på en sådan hemlighet heller, men vissa verkar ju kunna göra det utan några som helst problem. Jag vet dock själv lite hur det är, och det var inget som jag orkade med i det långa loppet. Men det är nog en annan historia....

Alla människor ska få leva som de själva vill, så länge det inte skadar någon annan. Men jag tycker definitivt inte man har rätt att välja åt någon annan.

• hannajacobsen
    SÖKER MEDVERKANDE I ARTIKEL

Hej!

Jag heter Hanna Jacobsen och skriver just nu en artikel om att vara den "andra kvinnan" för en av sveriges största magasin för kvinnor. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon av er som levt som den andra kvinnan och höra er historia. Hur började det? Vad hände? Hur kände du? Kanske var du okej med att vara någons älskarinna eller ville du ha ett förhållande?

Självklart får ni vara helt anonyma.

Kontakta mig genom att skicka mejl till:
    hanna.c.jacobsen@gmail.com

Bästa hälsningar,
    Hanna Jacobsen
    Frilansjournalist
  • Anonym
    hannajacobsen skrev 2012-03-07 11:34:44 följande:
    SÖKER MEDVERKANDE I ARTIKEL

Hej!

Jag heter Hanna Jacobsen och skriver just nu en artikel om att vara den "andra kvinnan" för en av sveriges största magasin för kvinnor. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon av er som levt som den andra kvinnan och höra er historia. Hur började det? Vad hände? Hur kände du? Kanske var du okej med att vara någons älskarinna eller ville du ha ett förhållande?

Självklart får ni vara helt anonyma.

Kontakta mig genom att skicka mejl till:
    hanna.c.jacobsen@gmail.com

Bästa hälsningar,
    Hanna Jacobsen
    Frilansjournalist
    Hur vet man att man är anonym? Vilken tidning? Varför g.mailadress? Vad har man för garanti för att du är seriös? MAn kan ju lätt bli lynchad om man delar sn historia. FL är lite som verkligheten. Det är älskarinnans fel....  
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym skrev 2012-03-07 22:46:08 följande:
    Hur vet man att man är anonym? Vilken tidning? Varför g.mailadress? Vad har man för garanti för att du är seriös? MAn kan ju lätt bli lynchad om man delar sn historia. FL är lite som verkligheten. Det är älskarinnans fel....  
    Nej det är det inte. Lyckligtvis finns verkligheten i färg och gråskala, inte svart-vitt som FL. 
  • PrimitivMan
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-22 11:50:01 följande:
    Nej det är det inte. Lyckligtvis finns verkligheten i färg och gråskala, inte svart-vitt som FL. 
    Så krångligt då. Bättre med en ren svart-vit skala som på FL. Så mycket enklare
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-22 11:50:01 följande:
    Haha... är det inte märkligt att människor som ägnar sig åt moraliskt tvivelaktiga saker ALLTID ska bröla om gråskalor... men samma människor brölar högst av alla när de själva blir drabbade...då blir plötsligt allt svartvitt..
  • Anonym

TS: Kan du inte berätta hur det går för dig?

• Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 09:35:50 följande:
    Haha... är det inte märkligt att människor som ägnar sig åt moraliskt tvivelaktiga saker ALLTID ska bröla om gråskalor... men samma människor brölar högst av alla när de själva blir drabbade...då blir plötsligt allt svartvitt..
    Där ligger du helt fel. Jag har blivit lämnat och bedragen innan jag har blivit otrogen själv och även innan jag hade varit älskarinna till en gift man. Och i alla situationer har välden varit i färg och gråskala. Poängen är nog att ta avstånd från smärtan och försöka analysera vad som lett till en havererad relation. Detta bör man göra för sin egen skull. 

Det som många verkar inte fatta är att det är TVÅ i en relation som har ansvar för relationens lyckade eller misslyckande. Visst sviker den som är otrogen. Men likaså sviker den andre också. INGEN kan förstöra en fungerande relation om h*n är inte del av den. 

Undrar också hur det hade gått för TS. Hoppas faktiskt att det har gått lika bra för henne som för mig.
  • Anonym (Älskarinna)

Och en sak till, Anonym (1). Jag måste faktiskt hålla med dig om det du skriver om att man har ett val. Man har alltid ett val att göra eller att låta bli. Men i mitt fall så hade jag absolut inte sett poängen med att hålla mig tillbaka. En så pass rutten människa är jag, jag har sett till att mina behov blir tillfredsställda, amoraliska jag. Hade han bara velat k*lla, så hade han gjort det ändå. Om inte med mig så med en annan. 

• Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 13:08:16 följande:
    Där ligger du helt fel. Jag har blivit lämnat och bedragen innan jag har blivit otrogen själv och även innan jag hade varit älskarinna till en gift man. Och i alla situationer har välden varit i färg och gråskala. Poängen är nog att ta avstånd från smärtan och försöka analysera vad som lett till en havererad relation. Detta bör man göra för sin egen skull. 

Det som många verkar inte fatta är att det är TVÅ i en relation som har ansvar för relationens lyckade eller misslyckande. Visst sviker den som är otrogen. Men likaså sviker den andre också. INGEN kan förstöra en fungerande relation om h*n är inte del av den. 

Undrar också hur det hade gått för TS. Hoppas faktiskt att det har gått lika bra för henne som för mig.
    Visst är man två om ett förhållande....men för att lösa problem i ett förhållande så måste man ta upp dem till diskution eller hur ? Hur ska man lösa problem om den ene ger sig rätten att skaffa sig det han eller hon saknar vid sidan om utan att ha med sin partner i processen ?

Vart drar man gränsen på vad som anses acceptablet för att man ska ut o knulla runt ?
    Obefintligt sexliv ?
    Att ens partner är oatraktiv ? (är det ett svek i förhållandet ?)
    Att ens partner lämnar dasslocket uppe ?
    Borde inte den gränsen dras gemensamt ?

Är det någon som inte har fattat så är det du.... Realationsproblem är INTE ett svek... det sker helt öppet , den andra partner kan hela tiden förhålla sig till det , välja om han eller hon vill acceptera det eller ej , ta sina egna beslut. Vilket man inte kan vid en otrohet eftersom det sker bakom ryggen på sin partner...
Svar på tråden lämnar han nånsin?