• Anonym (kär)

lämnar han nånsin?

jajajaja, otrohet är SÅ FEL, men det är OT i denna tråd.

Jag undrar följande:
    Lämnar männen sina kvinnor nånsin eller vill de bara knulla nya kroppar eller få kärlek och ömhet nån annanstans ifrån?
    Spelar det någon roll om de säger att de älskar en massor?
    Är med om detta nu och det har pågått aktivt i en månad. Men jag orkar inte mer. För jag älskar honom och hoppas bara att han ska lämna sin fru. Vi har snuddat vid ämnet, men jag har inte ställt ultimatum. Men visst är det dödfött? Kan man säga om du lämnar henne finns jag här, men fram tills dess så har vi ingen kontakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 20:27
    Jag har alltså sagt att jag inte vill ha någon kontakt med honom mer eftersom han är gift. Nu söker jag stöd i att hålla fast vid mitt beslut med hjälp av er som har liknande erfarenheter.

• Svar på tråden lämnar han nånsin?
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 13:15:01 följande:
    Och en sak till, Anonym (1). Jag måste faktiskt hålla med dig om det du skriver om att man har ett val. Man har alltid ett val att göra eller att låta bli. Men i mitt fall så hade jag absolut inte sett poängen med att hålla mig tillbaka. En så pass rutten människa är jag, jag har sett till att mina behov blir tillfredsställda, amoraliska jag. Hade han bara velat k*lla, så hade han gjort det ändå. Om inte med mig så med en annan. 
    Äntligen lite ärlighet....för det är väl just det det handlar om i grunden... JAG tar det JAG vill ha och skiter i vilka som drabbas.... klart bättre än en massa dåliga ursäkter om gråskalor och realtionsproblem som svek , etc...
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 13:20:26 följande:
    Visst är man två om ett förhållande....men för att lösa problem i ett förhållande så måste man ta upp dem till diskution eller hur ? Hur ska man lösa problem om den ene ger sig rätten att skaffa sig det han eller hon saknar vid sidan om utan att ha med sin partner i processen ?

Vart drar man gränsen på vad som anses acceptablet för att man ska ut o knulla runt ?
    Obefintligt sexliv ?
    Att ens partner är oatraktiv ? (är det ett svek i förhållandet ?)
    Att ens partner lämnar dasslocket uppe ?
    Borde inte den gränsen dras gemensamt ?

Är det någon som inte har fattat så är det du.... Realationsproblem är INTE ett svek... det sker helt öppet , den andra partner kan hela tiden förhålla sig till det , välja om han eller hon vill acceptera det eller ej , ta sina egna beslut. Vilket man inte kan vid en otrohet eftersom det sker bakom ryggen på sin partner...
    Jag sa inte att relationsproblem är inte svek. Att inte ta ITU MED DEM ÄR SVEK. Vågar påstå att de flesta människor inte ger ut sig på jakt efter en älskare/älskarinna så fort de ogillar något litet i relationen. Så är det inte. Man har ett ansvar i relationen, ett ansvar att se till att förena sina egna behov med partnerns behov. Skiter man i partnern så får man leva med dess följder.
    Obefintligt sexliv ÄR respektlöst om den andra partnern har det behovet, att inte sminka sig ÄR respektlös om partnern njuter av kvinnligheten, att lämna dasslocket uppe ÄR respektlös om det är viktigt för partnern och så vidare.  

Gränsen dras av den, dess behov inte blir tillfredsställt, förutsatt man har försökt att få partner att förstå detta. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 13:27:07 följande:
    Äntligen lite ärlighet....för det är väl just det det handlar om i grunden... JAG tar det JAG vill ha och skiter i vilka som drabbas.... klart bättre än en massa dåliga ursäkter om gråskalor och realtionsproblem som svek , etc...
    Jag sa aldrig att det inte finns gråskalor i detta, helt tvärtom. Om de inte hade funnits hade jag aldrig flyttat ihop med mannen som jag var älskarinna till. 
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 14:25:13 följande:
    Jag sa inte att relationsproblem är inte svek. Att inte ta ITU MED DEM ÄR SVEK. Vågar påstå att de flesta människor inte ger ut sig på jakt efter en älskare/älskarinna så fort de ogillar något litet i relationen. Så är det inte. Man har ett ansvar i relationen, ett ansvar att se till att förena sina egna behov med partnerns behov. Skiter man i partnern så får man leva med dess följder.
    Obefintligt sexliv ÄR respektlöst om den andra partnern har det behovet, att inte sminka sig ÄR respektlös om partnern njuter av kvinnligheten, att lämna dasslocket uppe ÄR respektlös om det är viktigt för partnern och så vidare.  

Gränsen dras av den, dess behov inte blir tillfredsställt, förutsatt man har försökt att få partner att förstå detta. 
    Men frågan är hur mycket den som gett sig ut på jakt efter något vid sidan av har försökt lösa de sk problemen ?Har man verkligen försökt eller har man tagit den lätta och fega vägen ?
    Jag skulle tippa på det senare alternativet ?

För visst är det mycket lättare att skaffa sig en älskare / älskarinna (förutsatt att man saknar samvete) är att ta upp frågan hemma och riskera tjafs och / eller en separation. Äta kakan och ha den kvar... jättepraktiskt.

Ansvaret för att få en relation att fungera vilar på BÄGGES axlar , inte bara den som blir sviken , hur vet du att den som sviker inte själv bidragit precis lika mycket själv till realtionsproblemen ? Han lär ju knappast sitta och erkänna det för älskarinnan ? Det är ju i hans intresse att framställa sig själv som ett offer för att kunna rättfärdiga sin otrohet. Dessutom verkar du göra misstaget att tro att relationsproblem automatiskt leder till otrohet... det är fel... det kan lika gärna handla om personliga problem hos individen. Alla förhållanden har problem ,  men alla sätter springer inte omkring och är otrogna... vissa försöker lösa problemen istället eller är mogna nog att avsluta sina förhållanden på ett korrekt sätt innan de sexar loss med någon annan.

Gränsen dras inte bara av den ena.. den dras av bägge... det gäller ALLA slags konflikter eller meningsskiljaktigheter , man försöker komma fram till en gemensam lösning , lyckas man inte med det så finns ALLTID möjligheten att skilja sig... det man däremot INTE gör är att gå och skaffa sig det man behöver genom att gå bakom syggen på sin partner... DET är ett svek...och ett tydligt bevis på feghet och egoism.
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 14:31:21 följande:
    Jag sa aldrig att det inte finns gråskalor i detta, helt tvärtom. Om de inte hade funnits hade jag aldrig flyttat ihop med mannen som jag var älskarinna till. 
    Jamen då så.. då borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han skaffar sig en älskarinna så fort han blir missnöjd med dig ? Allt är ju inte svart eller vitt eller ?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 14:53:45 följande:
    Men frågan är hur mycket den som gett sig ut på jakt efter något vid sidan av har försökt lösa de sk problemen ?Har man verkligen försökt eller har man tagit den lätta och fega vägen ?
    Jag skulle tippa på det senare alternativet ?

För visst är det mycket lättare att skaffa sig en älskare / älskarinna (förutsatt att man saknar samvete) är att ta upp frågan hemma och riskera tjafs och / eller en separation. Äta kakan och ha den kvar... jättepraktiskt.

Ansvaret för att få en relation att fungera vilar på BÄGGES axlar , inte bara den som blir sviken , hur vet du att den som sviker inte själv bidragit precis lika mycket själv till realtionsproblemen ? Han lär ju knappast sitta och erkänna det för älskarinnan ? Det är ju i hans intresse att framställa sig själv som ett offer för att kunna rättfärdiga sin otrohet. Dessutom verkar du göra misstaget att tro att relationsproblem automatiskt leder till otrohet... det är fel... det kan lika gärna handla om personliga problem hos individen. Alla förhållanden har problem ,  men alla sätter springer inte omkring och är otrogna... vissa försöker lösa problemen istället eller är mogna nog att avsluta sina förhållanden på ett korrekt sätt innan de sexar loss med någon annan.

Gränsen dras inte bara av den ena.. den dras av bägge... det gäller ALLA slags konflikter eller meningsskiljaktigheter , man försöker komma fram till en gemensam lösning , lyckas man inte med det så finns ALLTID möjligheten att skilja sig... det man däremot INTE gör är att gå och skaffa sig det man behöver genom att gå bakom syggen på sin partner... DET är ett svek...och ett tydligt bevis på feghet och egoism.
    Jag håller med delar av ditt inlägg men låt mig börja svara på det jag håller inte med om.

Jag tänker nämligen såhär: Den som har yttersta behovet styr gränsen. Den som mår så pass dåligt av att behovet inte uppfylls att det påverkar henne eller honom i livet måste få dra gränsen.

Om jag mår dåligt av ett visst beteende och min partner inte ändrar detta väljer jag att avsluta relationen.
    Det är enkelt för mig för att jag varken har barn eller ser något problem i att sälja hus och dela upp bohaget. MEN jag är en person som har lätt för det och jag är en person som värderar respekt i en relation högre än allt annat. Det är jag det, det har sina för och nackdelar, kan jag säga.
    Men sen har vå gråskalan: För många andra människor är det mycket svårare att bryta upp. T.ex. för att man tror att barnen mår bättre bara föräldrarna bor ihop. Det finns också än idag karriärer där en skilsmässa betyder ett stort steg tillbaka. Det finns också människor som har ett mycket större behov av en finansiell säkerhet. Och det finns människor som har jätte svårt för att hantera förändring. Man kan känna ansvar för sin partners finansiella välmående.
    Jag själv har en väninna som väljer att ignorera makens relation vid sidan av och han väljer att inte avsluta sitt äktenskap för att han vet att frun behöver den säkerheten. De >15 år som de hade varit ihop förpliktar helt enkelt. Samtidigt, ska han gå utan sex och värme resten av sitt liv? Hon har svårt för att ge honom närhet. Ska inte gå in på varför, låt mig bara säga att det inte går att ändra på. Skulle du döma honom för otroheten? Jag respekterar honom faktiskt för ansvaret han tar.

Alla människor är helt enkelt inte lika starka. Är det deras egna problem? Oftast, men inte alltid i samma utsträckning. Där har vi gråskalan jag talar om. I teorin kan man alltid lämna, verkligheten har många fler fasetter.

Jag håller med om att de flesta förhållanden har det ena eller andra problem, och om att inte alla väljer att vara otrogna. Likaså kan jag dock säga att inte alla som blir otrogna har inte försökt att fixa relationen. Min man hade försökt att fixa relationen med exet i många år. Min man hade också en massa anledningar till varför han ansåg att han inte kunde lämna henne. Några av dem hade med värderingar att göra, några hade han konstruerat pga egna rädslor. Det är de förstnämnda jag har stor respekt för. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 14:59:38 följande:
    Jamen då så.. då borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han skaffar sig en älskarinna så fort han blir missnöjd med dig ? Allt är ju inte svart eller vitt eller ?
    Nu förstår inte logiken. 
  • Anonym
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 14:31:21 följande:
    Nu är inte jag med riktigt. har du varit älskarinna åt en man som du sedan flyttat ihop med eller är du älskarinna nu åt en annan man. Eller är det både och!?
  • Anonym (1)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2012-04-23 15:45:45 följande:
    Nu förstår inte logiken. 
    Om jag förstått det rätt så har du varit älskarinna åt någon som du sedan flyttat ihop med ?

Om du (när du var älskarinna) hade förståelse för att han sökte det han inte fick hemma hos någon annan , eller atta han var otrogen mot sin dåvarande fru för att han inte var nöjd med förhållandet , så borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han är otrogen mot dig om han skulle vara missnöjd med ert förhållande.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (1) skrev 2012-04-23 16:08:38 följande:
    Om jag förstått det rätt så har du varit älskarinna åt någon som du sedan flyttat ihop med ?

Om du (när du var älskarinna) hade förståelse för att han sökte det han inte fick hemma hos någon annan , eller atta han var otrogen mot sin dåvarande fru för att han inte var nöjd med förhållandet , så borde det inte vara några problem för dig att acceptera att han är otrogen mot dig om han skulle vara missnöjd med ert förhållande.
    Ja du har förstått helt rätt.
    Det som skiljer mig från hans ex är att jag respekterar hans (och mina!) behov. Den dagen jag skiter i hans behov kan så gott som ingenting hålla mig i relationen. Inte hus, inte gemensamma barn, så gott som ingenting. Därmed kan jag med stor säkerhet säga att vi inte kommer att hamna i läget där han skaffar sig något vid sidan om. Om det mot all förväntan skulle ske, så har JAG först och främst svikit MINA principer. 
Svar på tråden lämnar han nånsin?